Valpmat
Nu är jag i gång igen
Vad hade ni för valpfoder?
(Eukanuba "large puppies" rekommenderade hon som föder upp "min valp")
Vad kan man ge mer typ godisar och annat ätbart?
Vad för sorts koppel rekommenderar ni som har erfarenheten?

Jag rekomenderar att man fortsätter med samma foder som valpen fått hos uppfödaren (om den mår bra av det).
Jag hade lite olika foder till min hund då hon var valp, men det berodde endast på att veterinären sa att jag skulle köra uteslutningsmetoden då min hund visade sig vara allergisk.
Som godis så brukar levergodis vara uppskattat av de flesta hundar, finns att köpa men jag rekomenderar ändå att torka lever hemma om du inte är allt för kräsen för att göra det själv. Sedan rekomenderar jag även att ge hunden ordentliga ben (inte de med pressad hud utan riktiga ben) att tugga på, det ger friska och starka tänder, håller bla borta tandsten.
Jag rekomenderar att ha sele på hunden då jag upptäckt av erfarenhet att det fungerar bäst för mig iallafall på hundarna, men om du inte vill ha sele utan halsband så rekomenderar jag ett fast halsband som man spänner (som bälte eller snabbknäppning), absolut inte stryphalsband.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Du får ursäkta.
Minnet sviker, vad var det för hund du hade?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag håller med #1 funkar det fodret forsätt med det. Som godis ger jag våran levergodis fördig köpt torkade och så gör jag köttbullgodis utan lök. Falukorv gillar hon mycket.
Färskfoder eftersom min uppföfare använder det

Ja vad bra, ska leta på era recept på torkad lever.
#2 ditt minne sviker inte…
Har bara inte sagt vad hon är för vovve
, för att hittills har vi bara fått negativa kommentarer när vi sagt rottweiler/boxer. Allt dåligt man hört om rasen, att vi ska välja en liiten hund ist. Känns så tungt o nedslående när alla bara sågar vårt val av hund.
Tack iaf/Joline

#5 Både rottweiler & boxer är underbara raser och jag är övertygad om att din lilla valp kommer växa upp till en stor och underbar hund 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 Bry dig inte om vad andra säger. Det är ju för din egna skull du skaffat denna hund, ingen annans
Dom kommer inse hur fel dom har sen när hunden växer upp till den snällaste och goaste vovven.
Eukanuba har vi till vår vovve, tycker det är ett mycket prisvärt foder. Min kille älskar det.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Åh tack för era positiva svar, ni är underbara. Visste väl att jag hittat rätt…
(Inte för att de negativa fått oss att tvivla, men man blir lite ledsen iaf när man i glädje berättar om sin valp och så blir man dissad direkt.)
MEN… hur presenterar man hunden för vår gamla katt? Hunden är kattvan. (Vi har tagit dit handdukar med "vår" doft och sen tillbaka till kissen med hunddoft)
#8 Nej jag förstår vad du menar, klart man blir ledsen, man vill ju att folk ska tycka om ens hund. Förstår bara inte hur man kan säga sådant
Jag kan berätta hur vi introducerade våran valp för katterna;
Vi köpte kompostgaller och skärmade av rummen första dagen/garna, då kunde dom i lugn och ro kolla in varandra. Och oftast så blir dom ju så nyfikna att dom nosar på varandra. När man tycker att det känns rätt kan man släppa ihop dom och se hur det går. Valpen får kanske en smäll eller två av kissen, men då lär den sig att man inte får vara framfusig mot katten.
Hoppas det går bra för er med eran nya valp :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Här inne är alla hundar välkommna och du har valt en lite anorlunda blandras tycker jag är kul :) Du får gärna ta kort på valpen var det en tik eller hane? Kompostgaller är bra som Lina säger på det viset kan även katter fly från nyfiken hund med :D

SÅÅÅÅÅ SÖT!

Nästan omöjligt att ta bilder när hon är vaken, helvilda små krabater som inte kan vara stilla…
14,hehe som det ska vara med andra ord

Jepp. En hel arme av små bitande,, slitande morrande lurviga små charmtroll. 7st 5veckors en 14 veckors valpar

Haha.. Vad är det för fel på den blandningen??
Inget större fel på i min värld inte, kan kanske förvisso bli lite hoppiga under uppväxt, men inget som inte går att lära att inte..
Dock ett litet påpekande, passa henne lite extra när hon är runt 5-7månader det brukar henda lite saker då.. speciellt i boxern.
Du ska bara veta vad jag får höra om min!! KO/S.
Alla har hört talas om dom och vet hur farliga dom är?? Men det är inte många som sett eller träffat dom IRL och dom som väl träffat min.. ja!?
Finns inga DÅLIGA Hundar.. Men det finns en massa fördomsfulla och Dåliga HUNDÄGARE!
Men till din när det gäller mat, Eukanuba är väl ganska bra, sen är det bara att se vad som faller på tand för henne. Enda som jag def inte skulle rekomendera som valpfoder är magnussons.. *för mycket spannmål i mitt tycke, men jag förstår om man har hundgård, stall eller stor kennel att man går ner i kostnad på det, för billigt är det men kanske inte det bästa! (*personlig notering)
Är hunden kattvan, brukar det inte bli några större problem. värre om katten är hundvan och hunden inte kattvan.
När hund jagar katt brukar det bli en massa rivsår..
Hälsn. Freke

#17- Freke… Jag har inte haft varken valp eller tik tidigare, så vad händer vid 5-7 mån
… Tänkte du på löpning? eller "trotsålder" el What?

#18 Tänkte mer på att du har Boxer i henne!
Boxer brukar runt 5-7månader inte inse sin styrke eller osmidighet.
Dom har tendenser till att börja som namnet avslöjar - Boxa och hoppa, kan bli lite jobbit och man känner sig ganska frustrerad speciellt om den hoppar på barn.
Deras tassar är bra j-la hårda och ett barn som får dom i ansiktet brukar bli riktigt rädda, trots att man kan svära på att dom inget ont menade så är skadan redan skett.
Så inget negativt eller så.. vill bara varna för att Boxrar brukar bli till sig i trasorna och vill leka och det brukar kunna bli lite för hårt ibland.
Så se det inte som om jag förutsätter att ni inte kommer att lyckas! Det är bara ett varnande finger som jag ber er tänka lite extra på så slipper ni dumma förståsig påare som säger, - Ja.. Med den blandningen vad skulle man kunna vänta sig..
Hälsn. Freke
Ett litet tips är att läsa på lite om båda raserna som finns i henne då får du en hum om vad du har att vänta dig.
Så har jag gjort. När min första hund var valp lånade jag också en jättebra bok på biblioteket som beskrev hundens olika åldrar…typ åldern då de är väldigt slickiga eller den perioden då de är väldigt glada för att bita i saker när det kliar i tänderna m.m…minns nu inte vad den hette men det finns nog flera sådana böcker.
Dessutom kan du svara förstå-sig-påare som påpekar saker om hunden eller raserna genom att visa att du är medveten om vad du gett dig in på och vad du har att vänta dig.

#20 Så sant så sant..
När det gäller blandisar så tycker jag det är självklart att man ska läsa på om alla inblandade raser.
Och sen räkna med det värsta av blandningarna.- Så får man ingen överraskning någonstans.. Allt annat som är positivt och bra är bara en bonus..
Ett exempel på det är min. KAOS-Vovve.
Har allt emot sig och detta till trots, så fungerar han bland folk.
Hälsn. Freke

Ja vi letar o läser allt vi får tag på, nu är det tre veckor kvar =)
Silver hade RC torrfoder som valp precis som uppfödaren. Har skiftat lite olika torrfoder sedan dess eftersom han äter som en kråka. Han är nu 14 mån.
Gick för snart två veckor sedan över till färskfoder. Nu äter han vad han ska varje dag, han älskar det. Jag njuter av att se att han äter och mår bra. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

#23 Det ni kallar för barf el…
# 24 Jag har nordic färskfoder. Barf är ett annat färskfoder. Det finns lite olika. Men har fått tipps om att nordic ska vara en av som bästa. Dom har hamburgare i 150g förpackningar. Det passar med en sådan om dagen för Silver.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
24,barf är en lite annorlunda sak,man kan säga att färskfoder är barf mat fast nedmalt,i barf finns bland annat hela kycklingvingar man ger,och om det tycker man ju olika
…tittar du under i.fokus sajter så finns det en sajt för barf
.
Det är i alla fall inte burkmat från affärn,härinne kan du läsa min artikel för och nackdelar med färskfoder,och kolla in länkarna i den.

Still learning…