Godmorgon 30/10
Hoppas ni sovit gott
.
Själv har jag haft kramper i benet halva natten så jag och Snodden har varit ute på tomten och gått i natt,han måste ju kolla så inte matte försvinner ju
.
Idag ska jag skjutsa yngsta sonen till tåget för han ska till största brorsan i Stockholm och då blir jag helt plötslig tonnis ledig,vilket jag oftast aldrig är
.
I morrn ska jag på utställning och titta med Ann L i Åstorp,ska spana in om det finns någon sådan blandis som jag skulle vilja ha
.
Sen vet jag att sambon har något fuffens för sig till kvällen,så det ska bli roligt att bli överraskad
.
Ha en fin dag allihopa!
God morr
. Vad spännande med överraskning, älskar sånt.
Vi ska ut på landet och släppa ut hundarna idag, Wilda ska få sin första älskade springtur nu efter op.
Blir så avis på dig som bor i vackra Skåne, längtar tills jag får åka ner igen & hälsa på min bror med fam.
God morgon, jag har sovit sådär.
Min hane har snackat mest hela natten, så idag bär det av till mamma för en semester (min tik löper).
Annars är det en bra dag idag!
"min" jägare kommer med de efterlängtade viltbenen till hundarna och ikväll ska jag och sambon mysa med film och onyttigheter, hehe.
Imorgon vämtar spännande!
Vi ska köra permiärspår med JRT-hanen jag och svärmor är hundvakt åt.
Ska bli kul och se om han fattar grejen!
1,ja! vilken lycka du får berätta sen hur det gick med Wilda
2,Mums med vilt ben köpte älgben hos min återförsäljare igår det var så mysigt att sitta framför brasan i rummet och höra deras gnagande
God morgon 
Har sovit riktigt bra och haft en mysmorgon i sängen med sambon och Aramis. Aramis låg lyckligt slängd på rygg bredvid oss och blev klappad ett tag innan vi gick upp
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, plugga lite i alla fall skulle jag tro. Sedan kanske jag åker ner på filmkväll på fritidsgården, sambon jobbar där och de ska väl ha nå skräckfilmskväll, kan vara kul att kika ner dit ett tag då
Fint väder är det ännu i alla fall, så efter lunch blir det långpromenad med sambon och Aramis 

#3 Ja, det är härligt! 
Go förmidag. Vad kul alla ska ha det utställning #0 vad är det för typ av blandis du vill ha måste vara nån valltyp iaf :) Trist med värk tur du har en beskyddare som kollar in så inget händer med dig.
#1 vad sköt för lilla tjejen o springa lös måste vara efterläntat :)
#2 Viltben vad är det för ben då? Låter som hundgott iaf :)
#5 Härlig bild :) Har han vart bortlämnad under tiden Prillan var sjuk?
Själv händer det inget idag vi åkte inte o hälsa på pittbulblandingen igår eftersom jat tänkte på att Chanel kan smitta ännu o vill inte utsätta nån för det. Vi ska till apoteket idag för ta ut medicin spoton eller vad det nu heter :P Det är för noskvalster skulle dubbelbehandlas både luftvägsinfektion o noskvalster så blir vi av med det 3 gg ska men ge det iaf o 10 dagars pencellin. Avmaskad till max blir hon med. blir till hyra film genom BBB/dekodern nån film som alla kan se. Imorgon hoppas jag vi åker till stugan vill bara vara lite bättre då jag har hosta o mår inte helt tipptopp. Men hoppas alla har en bra dag :)

#7 Jelisej bor hos fodervärd. Vi skaffade Prillan för att vi bor för trångt för en stor Jelisej just nu. Klarade inte att vara utan hund :P Jag ska ha Jelisej hos mig i några dagar för att fodervärden åker bort.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Lika sen som vanligt är jag 
Denna dag ska väl bli ganska lugn, ringa af för att höra om det är några papper som måste skrivas på för praktiken, åka till Willys och handla mat och gott för helgen och sedan bara vara hemma och njuta av lugnet så länge det varar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
7,Alla hundar har ju vall i sig så det stämmer
,skojar tänkte kolla om det finns någon blandning mellan vit herdehund och långhårig collie
haha jag förstår att du är bra sugen på en sån blandning :) kollade lite på blocket o hitta en sötblandrastik valp collie var i henne
men det var upp i landet en sötnosen fanns
11.Ja nog är collies söta allt
vad var den blandad med då?.
ne det ståg inte men himmla söt http://www.blocket.se/jamtland/Blandrastik_24398321.htm?ca=14&w=3 billig liten tös 4 000 :)
13,Har mejlat nu om vad det är för raser i den,tycker inte att det är seriöst att inte skriva ut det, och dessutom verkar den för billig
.
För mig har ju som sagt inte priset någon betydelse,vill jag ha just den hunden så betalar jag det
ja visst är det lite svagt att man inte skriver ut vad det är mer i valpen. Men hon var ju söt som socker :)
Godkväll
Idag har jag varit ledig från jobb och då är det 1000 saker som ska fixas. Har varit inne Malmö och kollat på det nyöppnade jättestora IKEA. Fullt med folk, men lite shoppat fick jag i alla fall.
Gått en lång runda med vovven och varit på kyrkogården och tänt ljus till mina föräldrar. Kvittar hur gammal man blir, de fattas en ändå…
Har ni laddat med godis inför halloween? Annars kommer barnen och busar med er 
Kram på er!
Zabelle
#7 Det är ben (märg bl.a.) från älg 
Det är riktigt hundgodis!
Tillägger dock att vissa hundar kan bli dåliga i magen..
Inget farligt, bara lite löst.
Godkväll!
Har varit igång sedan kl. 9 i morse. Vi har städat hela huset. Jag har tvättat bilen varit o handlat, ute iskogen med Silver. Förberett mat till i morgon kväll då vi får gäster, eftersom jag o Lena (Spikes) ska på blandisutställning i Åstorp imorgon.
Så nu är man lite trött.
Fick också märgben av älg till Silver. Vi har delat upp i påsar eftersom dom var så stora.
Ha en fortsatt bra fredag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#18 Åh vad kul med blandisutställning! *avundsjuk*
Vi delade också upp, två av dem gav jag bort till grannens GD då de var alldeles för stora för mina hundar, hehe.
Ha en trevlig kväll alla!
Hoppas ni får en härlig dag i Åstorp, Ann och Lena! 
Zabelle
# Tack Zabelle, men vi kommer och sakna dig. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
22,Tack zabelle,synd att du inte kunde följa med…men som sagt det går flera tåg ju