Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundmat
Läst 6092 ggr
Trollhassel
0

Någon som testat James Wellbeloved?

Någon här inne som har erfarenhet av James wellbeloved? Ä det ett bra foder? Jag gav det till min gamle grandis som hade hudproblem. Vad det var som gjorde att problemen blev mindre vet jag inte, men kanske var det fodret.

Funderar på att byta foder till Prillan och i så fall till JW.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

spikes
0

Läste någonstans att du funderade på att pröva färskfoder gav du upp den tanken?Flört

Trollhassel
0

Nej, men jag funderar på VAD jag ska byta till. Jag vil forska lite i frågan efterson jag har fått tips om olika saker.

Vissa tycker att färskfoder är bäst, om man orkar mixra med det. Nackdelen är ju att de inte får gnaga och tugga så mycket. Vissa tycker att JW är kanon och är jättenöjda med det. Andra tycker si eller så.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

2,jag undrade bara i all välmening,det är inget trixande med det,och tugga måste dom ju få göra ändå….hoppas du hittar nått bra foderFlört

[Empisen]
0

Jag har använt James Wellbeloved, våran amstaff vi hade förut fick det, han mådde jätte bra av det :) Han hade eksem.. och det blev bättre när vi gav den maten.
Hugo (våran JRT) åt JW Junior turkey and rice kibble från han var 3 månader tills han blev 5 månader ungefär.. Det fungerade jätte bra! Anledningen att vi bytte till Royal canin sensible var för att vår andra hund (blandras 1½ år) äter den. Så slipper vi köpa två olika sorters mat. Men RC sensible fungerar också mycket bra. Glad

Trollhassel
0

Prillan har ju inte direkt exem men hon är ganska torr och frissig i pälsen. Vet inte om det beror på schampot hon använder (men det blir ju inte så ofta) eller fodret.

Jag har ju tyvärr ganska liten frys, så jag vet inte hur jag ska bära mig åt med färskfoder riktigt. Vi ska flytta till större så småningom men just nu känns det svårt att få plats. Lättare att förvara torrfoder.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

5,vill  bara inflika här att köper du burgare till lilla prillan så krävs det ju inte mycket plats i frysen åt henne,hon äter ju inte så mycketFlört

Trollhassel
0

Det är klart, men torrfoder ska ju inte in i frysen alls.  ;)

Med Vänliga hälsningar

[Empisen]
0

#5 Hugo har inte heller eksem, men han funkade bra på det ändå. Det är ett allergivänligt foder men man måste ju inte ha en hund med allergi för att använda det ;)

Trollhassel
0

Nej, det är klart. Jag ska testa i allafall om jag kan få tag i en provpåse. Vore ju kanon om den lilla kräsmagen gillade det.

Med Vänliga hälsningar

Crazzysazza
0

Jag har det nu mina hundar älskar det! Min scäfer korsning är kännslig mot nått i vanliga foder och får då ofta magkatarr men detta verkar funka toppen. Det stog på påsen att det är allergivänligt och det är inga tillsattser i det.

Trollhassel
0

Jag har läst allt jag hittat om fodret nu och jag tycker att det känns som ett väldigt bra foder.

Med Vänliga hälsningar