Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 1870 ggr
spikes
0

Godmorgon allihopa 29/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade med ett tokryck kl 06,00 av en hund som for upp och varningskällde ordentligt!,Spike vaknade till och tittade på honom som om han nyss landat från månen eller nåttFörvånad.

Upp kom jag och ute på förstutrappen roade sig 2 katter med att slåss ordentligt,hej och hå vad fort det gick när Snodden for ut,katterna stack åt 2 håll,och Snodden var stor som ett hus(om han fick säga det själv) haha.

När jag kom in igen hade Spike krypit upp på min kudde och snusade lugnt vidare,Snodden tassade runt mig och tyckte att han varit världens duktigaste hund,så det vara bara att gå uppSkrattande.

Jag vet att Snodden aldrig skulle göra katterna något för han har fått en klo på nosen en gång och går aldrig i närheten av dem,men vakta kan man ju göra ändå enligt honom,och med det vallhundskallet han har så kan han väcka de dödaFlört.

Ha en fin dag!

zabelle
0

Godmorgon!

#0 Så fin han är där han står med sockan i munnen Kyss

Hebbe älskar alla katter och vill hälsa på alla han möter ute och det är inte alltid så poppis. De flesta utekatter har väl någon gång träffat en "Snodden hund" och är lite försiktiga.

Stressig morgon - hittade inte bilnyckeln och hade brådis till jobbet. Fick till sist rota fram reservnyckeln. När jag äntligen kom till jobbet, hittade jag nyckeln i väskan trots att jag vänt upp och ner på allt flera gånger hemma. Tyst

Hoppas ni haft en lugn och skön morgon Skrattande

Zabelle   

spikes
0

1Tack,ja där står han och väntar på att någon ska jaga honom så han får retas ordentligt med denFlört.Katter bryr han sig inte om utanför tomten,utan det är innanför som han anser att dom inte ska vara,det är rätt bra eftersom dom gärna samlas vid dammen där vi har karparna.

Hoppas du har pustat ut nuGlad

Trollhassel
0

#0 Duktig vovve du har!

Jag har varit ute på morgonprommis med lilla Prillan. Vi träffade en 11-veckors valp där ute. Han var chihuahua/tibbe/dvpinsher. Jättegullig, men kaxig som få! På riktigt, inte valp-bus-kaxig utan visa-tänderna-och-försöka-dominera-kaxig. De kommer nog ha mycket skoj med dendär valpen ;) Söt var han!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[iurochskur]
0

Godmorgon!

Idag är jag riktigt glad, får nämligen långväga besök av en vän och kollega.

zabelle
0

#3 Måste fråga, vad är det för ras i Prillan? Hon är sockersöt!! Kyss

Zabelle   

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Prillan är 50% chihuahua 25% papillon och 25% tibbe. Huvudform och storlek är ju helt klart likt chihuahua, sen har hon ju fått papillonpäls men inget synligt från tibbe alls :)

Fick ett mail från Prillans uppfödare. Prillans minsta syster väger 3 kg. Dubbelt så mycket som Prillan :P Tänk vad det kan slå olika i en blandiskull!

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

3,Javisst men jag uppskattar det inte lika mycket så tidigt på morgonenSkrattande,men jag nochar honom så slutar han ganska snartFlört

AnnL
0

God förmiddag!

# 0 Snodden är bara för go där han står.

# 1 O du fick lite sökträning på mogonkvisten hehe.

# 5 Lilla Prillan är ju ett riktigt litet charmtroll, hon är så söt.

Idag blir det skogen med Silver i det soliga höstvädret.

Silver har gått upp 2 hekto på en vecka sen han började med färskfodret. Har vägt 4 kg sen han var ca 7 mån nu väger han 4,2. Nu äter han ordentligt varje dag. Hinner knappt sätta ner matskålen förrän han ätit upp. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

8,TackGladLåter som en skön dag med Silver pojkenGlad,vad roligt att han tycker så mycket om det och att det går så bra,finns inget som går upp mot rå mat för hundenFlört.

Trollhassel
0

#8 Prillan äter ju specialkost nu eftersom hon har varit sjuk. Vit fisk, ris, fil och kyckling står på menyn. Hon har alltid varit liten i maten, men nu säger det bara smack :) Kanske ska börja med färskfoder till henne också när hon blivit bra.

Med Vänliga hälsningar

AnnL
0

# 9,10 Det är så skönt att han för första gången någonsin äter vad han ska vajre dag. Innan åt han en dag nästa ingenting osv.

Så jag rekomderar verkligen färskfoder efter bara ha andvänt det en vecka. Han verkar piggare om morgnarna också.

spikes
0

11,Så skönt,och troligtvis så kommer han äta trots löptik också,det är bra att ge något att gnaga på efter maten när man har färskis också,mina får alltid pressade malda tuggben utan färgämneFlört,eller märgben av älgGlad

spikes
0

11,Så skönt,och troligtvis så kommer han äta trots löptik också,det är bra att ge något att gnaga på efter maten när man har färskis också,mina får alltid pressade malda tuggben utan färgämneFlört,eller märgben av älgGlad

Karizma
0

Morrn morrn lite sen som vanligt :) Idag sov vi faktist till 8.30 det var riktigt skönt o behövde sova lite extra pag hosar som en tok, andas lite konstigt gör jag med känns som jag har svårt med andingen. har inte astma men lite så känns det :-/ dumma förkyldning. Idag ska jag städa lite är tanken iaf ska snart hygga i köket för torka av o plocka in i diskmaskinen. Plocka vidare o sen starta dammsugaren. Idag ska vi åka o hälsa på en valptik en liten pittbulblanding.

#0 chanel gillar katter med jätte mycket, men ser hon en katt som springer ja då är det ju kul o jaga dom upp i ett träd :)

Ha det gott alla :)

AnneN
0

Sovmorgon igen, måste nog börja ställa den andra väckaren också så jag vaknar (stänger av den i sömnen).

Hann inte mer än kliva upp och sätta igång datorn så ringer mobilen… Goda nyheter, jag har fått praktikplats på Knöppelåsens förskola! Glad Ska dit måndag morgon och träffa dem, hoppas på att få börja direkt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
0

Grattis Anne! Va skönt att det löste sig med praktikplatsen Skrattande

Zabelle   

AnneN
0

#16 Ja verkligen Glad och jag älskar ju barn så jag tror jag kommer trivas riktigt bra där. Är dessutom bara 2 km hemifrån så det är en lagom promenad för att piggna till lite på morgonen

_**/Mvh Anne

[iurochskur]
0

Härligt med praktik! Själv sitter man och letar efter en APU plats men det är ont om dom….

P.s Fina bilder man får ta det av här i godmorgontråden.

Nu har jag och barnen rastat Ronja och fick oss ett skratt…Ronja träffade sin "pjkvän" Buster, en blandis mellan schäfer och nåt mera (ser ut som en vit schäfer) och blev helt tokig, busade och ställde upp sig för honom. Haha…

Synd att vi snart flyttar från Buster och hans goa ägare, Ronja trivs verkligen med honom.

spikes
0

Grattis Anne! lycka till och barnen kommer säkert trivas bra med digFlört

AnneN
0

#19 Tack Glad Ja jag brukar komma bra överens med barn och de brukar gilla mig (har ju barnasinnet i behåll)

_**/Mvh Anne

spikes
0

20,Det är bra det,troligen mycket därför jag älskar att jobba med barn jag medGlad

Karizma
0

Gattis till pratikplats :) barn tar ju aldrig slut att pruduseras o där finns det jobb pga det :D Själv har jag vart på förskola o sommarjobbat sen vikat trivdes bra där hoppas du med trivs bra.

AnnL
0

Grattis till praktikplatsen Anne. Skrattande

Kram Ann.