Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2605 ggr
Tina-A
0

Ont att bajsa?

Igår stal Oliver ett kycklingben, fasen så arg jag blev. Men, men. Han satte inte i halsen, han verkade inte ha ont. Precis som vanlig, bara lite lyckligare för att han lyckades med sitt påhitt :P

I vilket fall.. Sen var vi ute, han bajsade helt normalt. Nemas problemas.

Nu i morse bajsade han inte på första promenaden, men nu när vi var ute igen satte han sig för att bajsa.

"Gny"

Han gnydde alltså till när han bajsade. Bajset kom dock ut utan problem helt som vanligt, hade normal färg MEN! Men det fanns små spår av blod. Som jag är så pillade jag sönder bajset med en påse och ja, det var små, små spår av blod där i.

Några meter senare skulle han visst bajsa lite till, var inte riktigt färdig. Då gnydde han inte och det var färre blodspår i den.

!?!?!

Vad ska jag göra nu är väl frågan. .. ?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

AnneN
0

Svår fråga… Jag skulle vara rädd att benflisorna kan ha gjort hål i tarmarna (har sett skräckexempel på sådant).

Hur såg blodet ut? Var det ljust, mörkt, torkat?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

borde det itne vara mer blod isf i bajset? Tänker lite på när chanel hade magkatarr såg man ju blod i bajset oxå. Jag hade någ testat o ge lite snällmat 2-3 dagar koktfisk lr kyckling med ris.

AnneN
0

#2 Inte alltid det blir speciellt mycket blod även om det är hål i tarmen. Men om blodet är ljust (färskt) så är det mest troligt "bara" så att det rispat lite just då han bajsat och därmed ingen större fara.

Något jag rekomenderar att göra direkt om hunden satt i sig benbitar är att mata med halvkokt spagetti eller sparris. Det lindar sig då runt de vassa benbitarna och skyddar magsäcken och tarmarna.

_**/Mvh Anne

Tina-A
0

Blodet var ljust och blött, liksom färskt som du skriver.

Min stackars lilla kille :(

Han är hur pigg som helst, kanske han bajsade ut en benbit just då och fick lite ont, och det är borta nu? jag vet inte.. Ska hålla koll nästa gång han bajsar.

Ska ge honom något snällt och ha koll, hoppas att det inte är något allvarligt och att det gått hål någonstans :O

AnneN
0

#4 om blodet är ljust och färskt så är det som sagt mest troligt något ytligt som blivit lust då han bajsade, om det är något som kommer från någonstans längre in i kroppen så brukar det ha hunnit bli lite mörkare och börjat torka/klumpa sig.

_**/Mvh Anne

Tina-A
0

Han bajsade nu i morse. Inget gnäll, och inga spår av blod :D

*andas ut*

[iurochskur]
0

Vad skönt! Skulle vara den om det blidde flera olyckor på sajten nu…

Kram!