Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: grattis
Läst 1067 ggr
Karizma
0

Chanel 4 år idag *Hipp hipp hurra*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har gumman vart hos vetrinären och när jag säger hennes födelsedatum slår det mig att hon fyller hela 4 år idag. Lite o göra denna dag då vi även skulle på 60år kalas men visst hann jag med köpa 2 saker hon gillar ett mjukare tuggben som ska vara nyttit för tänderna och en burklevergodis. Slåg inte in paketen men glad vart hon Kyss Vetrinären sa med grattis på födelsedagen och tyckte hon var docksöt hund och givetvis var hon snäll o skötte sig. Hon fick godis för att hon var så duktig av vetrinären medicin ska hon äta i 10 dagar 2 gg om dagen för luftvägsinfektion plus att hon fick droppar i nacken kan vara även noskvalser. Det som kliade var inget och jag ska börja rycka hår i hennes öron tyckte hon men allt annat var tipp topp Glad

Trollhassel
0

Grattis!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnneN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Grattis!! vad skönt att det inte var värre än såSkrattande

Karizma
0

Hon tackar så mycket ligger o slickar på sitt ben :D det är rätt stort mjuktben men imorgonbitti lär den vara väck brukar vara så :)

[Empisen]
0

Grattis grattis!! Skrattande

Svea-
0

Grattis!!Grattis!!GRattis!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

mina-grisar
0

Grattis söta nosenKyss

Karizma
0

Hon tackar så mycket.

#3 Ja, visst va det skönt men det var lite klurit o få i henne tab :S Hur gör ni? Leverbit o baka in den kanske det kan funka vad tror ni, isf ska jag köpa leverpastej imorrn. Korv o köttbulle funka inte :P det spotta hon ut o kan man göra som man gör på katter stoppa in den långt in o hålla för munden smeka halsen? 10 dagar hmm tro hon kommer på min leverpajstejtrix haha. 13.5 kg vägde hon och jag fråga lite fint om hon var för tjock då hennes midja är rundare hon klömde o frågade har hon löpt nyligen? Och det har hon så det var så att vissa samlar på sig masser med vatten vid löp o ser "fetare" ut hon sa att hon var perfekt i form. Är himmla trevlig vetrinär vi har värt o åka liten extra bit för det är så trevligt o vara där fräsch o nytt o hon är riktigt ducktig.

AnneN
0

#8 Om jag ska ge djuren tabletter så gör jag bara så att jag öppnar munnen på djuret och stoppar in tabletten snabbt så långt in som möjligt och sedan håller igen munnen och ev stryker på halsen tills tabletten är svald.

Går snabbt och enkelt utan att behöva gegga med en massa annat där hunden ändå utan problem spottar ut tabletten och äter upp gottat

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

#9 tack anne då ska jag testa det tror vissligen att det med smeka halsen inte är det bästa då hon hostar till när vetrinären kände igenom halsen på henne. men stoppa in o hålla för går ju o ge en godis efter :)

spikes
0

Antingen gör jag som Anne i 9,annars tar jag en bit ost eller skinka och rullar in tabletten i den,då slurpar dom i sig det utan att veta att det ligger en tablett i,men det händer att Snodden tuggar och då är det kört,fast oftast sväljer dom allt utan att tugga allsFlört

zabelle
0

Min hund får en pilla om dagen som jag trycker i en liten bit leverpastej och det funkar var gång.

I början gav jag först enbart en liten bit pastej och sen la jag pillan i nästa lilla smakbit. De är alltid mest misstänksamma mot första tuggan.

Zabelle   

[iurochskur]
0

Grattis i efterskott!!

Karizma
0

Tack för tipen och chanel tackar hon svalde när jag tog leverpastej det slank ner :) #13 hon tackar så mycket :)

Eija
0

Skäms…såg tråden först nu, och skickar en stor varm grattis i efterskott….

Då är min Frisco och din älskling jämngamla då…han fyllde 4 år den 14 oktober

Karizma
0

Bättre sen än aldrig Flört Ja dom är lika gammla Frisco, var det han du med tog över? Tror vi haft dom nästan lika länge med :)

Eija
0

#16….Nej Frisco har jag haft sen han var valp….det är den andra spjuvern som jag har haft i ett halvår ca…..en cairn Terrier…..och innan det så  hade jag lilla Gizmo farbror….hade honom i ett år…men han blev ju så sjuk o avled….

Vad var det för raser i din Chanel….så söt….

Karizma
0

softis imaal 50 50 i damen :) ja hon är jätte söt alla säger det är ju rätt liten med 41 cm hög lagom stor itne för liten så man trampar på dom o inte för står så dom är ivägen :D