Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 1187 ggr
zabelle
0

Godmorgon Tisdag 27/10

Nu när vi ställt om klockan till "normaltid" så var det mörkt redan när jag körde hem från jobb igår. Dessutom ösregnade det… inte så kul att gå långrunda då precis.

Har köpt ett fint regntäcke till Hebbe som jag tänkt använda när det är blött ute, men får nog ge upp.. Han tar inte ett steg med täcket på. Efter 5 minuters lockande på mycket ledsen hund i regnet, åkte täcket av och jag hade en väldigt glad hund igen. Blöt men glad. Tyst

Har ni vant era hundar vid att ha regntäcke?

Zabelle   

spikes
0

Morrn Morrn!

Idag är jag trött som bara den,det är nog för att man inte är van vid mörkret ännu,åkte och hämtade färskfoder igår kväll och det så mörkt på vägarna,man får försöka ta tillvara på de ljusa timmarna på dygnetFlört.

Snodden behöver jag inget regntäcke eller annat täcke på,hans päls fixar vatten-överflödet själv.

Spike har ett täcke som är vändbart, bäver nylon på ena sidan och något ulligt material på den andra,den gick bra att sätta på honom och pröva,så den funkar nog bra när det blir kallare för den gamle mannenFlört

AnnL
0

God morgon!

Idag regnar det inte, ser ut att bli en solig höstdag. Då blir det några timmar i skogen med Silver. Att gå runt slottet i koppel är väl OK men inget går upp mot skogen tycker han.

# 0 Det där med regntäcke är likadant här. Han lyfter knappt på benen o kissar med de på. Men så fort det åker av blir han jätte lycklig. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon alla fina hundar & fina mattar&hussar.

Här regnar det oxå.I går kväll var det uppehåll&riktigt skönt ute när jag & äldsta dottern var ute på kvällsrundan.Men nu är som sagt var regnet i gång igen.Känns inte alls så upplyftande.Jag har dessutom hundar som älskar att rulla sig i skit när det är sånt här väder.Nån annan med samma problem?Det är oxå just vid höst & vår som dom mer än gärna rullar sig i skiten.Jag som är en anignen kräsmagad speciellt när det luktar,jag lider så av att ställa dom i badet och tvätta av dom.

Regntäcke & annat täcke har 3 av min hundar hemma.Om det inte är så kallt ute skippar jag regntäcket för dom blir ju lite hindrade av dom tycker jag.Men är det kallt oxå är det ett måste,annars står dom där med krummade ryggar & tokfryser.

Snart dax för mig att äta frulle.Fixa frulle till hundarna.Ta ut dom.Väcka döttrar som har höstlov.Åka & jobba.Hem,handla,ut med hundarna,laga mat,äta mat,ge hundanra mat,ut på kvällspromis.Undrar om jag kan få jobba inomhus i dag?…

Ha en bra dag…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[iurochskur]
0

Godmorgon!

Vaknade idag, satte mig vid datorn och kikade på om jag fått betyg på Pers. ass. kursen jag går….fick VG denna första vecka!!

Nu kommer jag vandra på moln idag….

Hade en fundering på om vi ska ta och avmaska Ronja idag…

Kram!

spikes
0

4,Grattis till det fina resultatetGlad

[iurochskur]
0

Tack Spikes!

zabelle
0

#4 Jättegrattis! Kul med bra betyg Skrattande

Zabelle   

[iurochskur]
0

Tack Zabelle! Ja, jag hade inte trott jag skulle få VG, siktade på ett G.

AnneN
0

Hejsan! Här kommer jag in sent som vanligt, men utvilad och på bra humör Glad

Idag ska jag leta praktikplats (har några i tanken), för igår fick jag veta av min handläggare på arbetsförmedlingen att jag har möjlighet att få praktik i upp till 6 månader Skrattande

Måste även skriva klart mitt CV, personligt brev och en lista över saker jag är bra på Förvånad

Har även planer på att baka lite bröd innan dagen är slut… Hur ska jag hinna med allt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

9,Då hoppas jag att du tar med att du är världens bästa på att planera och sköta en sajt som dennaGlad.

Lycka tillFlört

AnneN
0

#10 Tack, det värmde Glad

_**/Mvh Anne

Trollhassel
0

God förmiddag. Prillan är sämre än igår och nu börjar jag bli väldigt orolig. De måste komma fram till något på sjukhuset, för om det fortsätter såhär så kommer hon snart ge upp.

Hoppas att ni får en bra dag i allfall. Håll tummarna för att de hittar en lösnng.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

zabelle
0

Lycka till Anne!

Hoppas du får en bra praktikplats, det är du väl värd!

Kram

Zabelle   

Karizma
0

God förmiddag!

Passar på o säga grattis till bra betyg #4 :) Och sen Anne hoppas du får bra pratik som leder till jobb :) Ett tips på vad man är bra på är att höra med sin syster de brukar veta lite om det o du har ju en syster med vad jag vet om :) Idag vakna jag 8 eftersom det är skollov så behövde jag inte ställa kl på 7 o det känndes skönt o sova en extratimme. Bara gå upp sätta på kaffe o gå ut med Chanel et vart bara en promenad på 30 min men hon gjorde ifrån sig bra. Idag ska vi ta bilen till en fin skog lite kaffe ska med med fika gäller o passa på då det är rätt skönt ute inte så där himmla kallt. Måste åka till stuga nån dag för reffsa o in med utebmöbler  klippa ner lite i landen, ut med råttgift (inget jag gillar o göra men ett måste). men är rätt förkyld o tror inte det är så bra o reffsa när man är det… kanske i helgen :) Det är lite o styra med varje dag tycker jag. Det var allt jag vet om nu Ha en bra dag!

[iurochskur]
0

Tack Karizma!

AnneN
0

#13 Tack Glad Än så länge har jag inte haft någon tur alls, men ska käka lunch nu och ta nya tag med lite mat i magen.

_**/Mvh Anne