Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 1161 ggr
[PixelMollan]
0

Trickträna valp?

hejsan!

jag har en valp på 15 veckor och undrar när jag kan börja lära henne massa trick?

Hör olika från många håll, vissa säger att hon e för ung och andra säger att det är bara att träna på. Blir kluven i vad jag ska göra?!

Hon kan sitt, ligg, tass.

Tixy
0

Använd sunt förnuft, så är det inga problem. Du bör ju inte köra värsta hopp-tricken nu, däremot kan du träna in lite lättare saker. Och helst av allt ska det lekas in. :)

empan-hampus
0

Och du ska vara positiv, inte ha med "nej" eller bli besviken eller så, utan berömm när hon är duktig istället Glad

Tina-A
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

15 veckor, det är bara att köra på :) Dom lär sig jättebra när dom är små så sätt igång du! Blir lättare att lära henne saker när hon är gammal om du redan börjat som valp.

Mycket belöningar och mycket positiv och rolig träning. Väldigt korta pass och glädje är nyckelordet :)

Här kommer en video på Oliver när han var 16 veckor.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[SarahOhrn]
0

Oj! Han va sjukt duktig. :D Själv har jag knappt åftt in nåt på min lilla valp.

Han kan ungefär sitt, ligg och sitt fint (som i detta fall är sätat sig på baken typ ch hålla tassarna mot mina händer), give me five och tacka med tassen. Hehe och det går INTE sådär smidigt! ;) Dessutom kan han bara på handkommandon typ, sitt kan han med röstkommando. Dock när han vet tat han får godis, han kan det annars med men har jag godis går det EXTREMT smidigt! ;) Då sätter han sig innan jag hunnit säga nåt haha.

[SarahOhrn]
0

Kan tillägga att han är 5 månader på fredag..

Tina-A
0

#4: Tack :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]