Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 4667 ggr
Tina-A
0

Väcker din hund dig på morgonen?

Hur ser mornarna ut hos dig? Väcker hunden dig, eller vaknar du att väckarklocka eller liknande? Hur vaknar du?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Oliver sover ju i min säng.. Om jag ska upp tidigt och gå till skolan eller liknande så ställer jag väckarklockan, och innan det vaknar inte Oliver :) Så när väckarklockan ringer ligger han fortfarande och sover i min säng, jag sover 10 minuter till och klockan ringer igen.. Så fort jag kliver upp ur sängen är dock Oliver vaken och i full gång!

Där emot om klockan inte ringer utan jag kan sova "hur länge som helst" så försöker Oliver väcka mig tills han lyckas oftast. Han börjar någongång vid 8-9 snåret, då går han ut under täcket (han ligger under täcker), går tillbaka in under täcket efter några minuter, ut igen, slickar mig lite i ansiktet.. Om jag då tittar bort och lyfter på täcket så kryper han in igen och sover vidare.
När han sedan bestämt sig för att "nä, nu vill jag gå upp", vilket brukar vara mellan 9-11 beroende på när vi gick och la oss och hur trött han är, så slickar han mig i ansiktet tills jag går upp. Det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar, vill han ha upp mig så får han upp mig. Då har man inget annat val än att gå upp :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Hilo]
0

På vardagen vaknar jag av sambon kvart i 6 - Sen går vi ut vid 6.
På helgerna sover vi tills vi vaknar. Brukar aldrig bli längre än till nio..
Fyrbenta sover sålänge vi gör det..

LinaK
0

Vaknar av väckarklockan. Typ runt 10-11 oftast. Algot kan försöka väcka husse någongång med en morgontvätt på axeln. Men han lägger sig och somnar om igen.
Han sover såfort vi sover. Ibland när jag jobbar natt så sover han först hela natten och sedan när jag kommer hem vid 7 så sover han från 7 till typ kl 14 på eftermiddagen. Men sen går vi en långpromenad och kör lite andra övningar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Trollhassel
0

Prillan väcker mig klockan 8 på morgonen. Jag förstår inte hur hon kan veta vad klockan är eller varför hon väcker mig just då. När jag jobbade så gick jag upp klockan 8 på vardagarna, men vaknade då av klockan. Nu när jag inte ställer klockan eftersom jag inte har något jobb för tillfället, så väcker Prillan mig klockan 8…alltid.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
1

Det är lite olika, om jag är halvaken o rört på mig men känner 15 min till så kommer alltid Chanel o säger åh du är vaken slick slick :) så det är bra på med myskläder å ut (helger) vardagar kl som ringer upp barn o tar med mig hunden. Ute varje morgon 7:30/40 med henne en bra promis o man vaknar iaf av kylan som är ute nu Tyst

AnneN
0

Jag vaknar antingen av mig själv eller av väckaren, kliver upp och fixar mina morgonrutiner innan jag väcker Velvet så hon går och lägger sig och sover ett par timmar till i soffan innan hon vill ha frukost och gå ut.

Jag tror jag har världens morgontröttaste hund, skulle jag försöka gå ut med henne direkt på morgonen så visst hon följer med men jag blir dumförklarad av en konstant gäspande hund som går saktare än en snigel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Svea-
0

Här sover 3 av 4 hundar i sängen. " stora " tiken tycker det för varmt efter ett tag och går ner efter en kelstund.

Mina hundar väcker inte mig.Dom vaknar med mig.Det är olika tider till å från.Men kl står på 06.30 vardagar & helger ställs inga klockor alls.Efter jag väckt mina döttrar kissar jag hundarna,tar en kopp java & sover 1-2 timmar till.Sen dax för frulle & långpromis.Sen åker jag i väg och jobbar.Då är min svärson hemma och tar ut dom en ggr innan jag kommer hem igen.Då är det dax för ett litet mellis sen långpromis.

Sen fortsätter kvällen med middag & allt annat.Därimellan promisar innan kvällspromenaden vid 21.00/22.00 cirka.

Men dom väcker inte mig alls.. Dom sover gott tills JAG kliver upp ur sängen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

scth
1

vardagar ringer klockan och jag går ut tidigt med en motvillig tjej.. På helgerna är det istället hon som väcker och tvingar ut en motvillig matte :P

för Ayasha är kl 8 en bra tid att vakna, så då går vi ut men sedan går vi och lägger oss igen nån timme till :) (helg)

spikes
0

här vaknar vi och så fort vi klivit upp så delar bägge våran säng…myys,dom vaknar aldrig före oss..

Royalz
0

På vardagarna går pappa ut och kissar och bajsar med Dixion på tomten runt halv 7 innan han ska till jobbet. Sen går han in och lägger honom hos mig.

Sen vakanar jag runt halv 9 och brukar väcka Dixon vid halv 10 så vi går ut på en liten prommenad :)

spikes
0

10,en undran..varför väcker du valpen?

Royalz
0

#11 Han måste få sin mat då han ska ha maten 4ggr per dag och var 4:e timme. Så skulle han gå upp när han ville så skulle han behöva få sin sina måltid runt 12 på natten och så länge är inte jag uppe!

*Kommentaren redigerad av sajtvärden*

spikes
0

12,Ursäkta mig men jag hackar inte på någon!,om jag frågar dig en vanlig fråga så har jag lika stor rätt till det som du,du är på ett forum så skärp tonen tack!…på ett forum får man räkna med att bli ifrågasatt….

En valp ska man annars inte väcka dom behöver sin sömn precis som en lite bebis….missar dom ett mål mat så kan det bero på att dom inte vill ha det..sånt styr dom bäst själva…

Crazzysazza
0

Mina väcker mig inte om de inte måste kissa eller spy eller nå. Det är annars jag som får väcka dom, sömn tutor. Men när de väl har vaknat är det full rulle.

Royalz
0

Han är alltid hungrig och slänger sig över maten, och han behöver gå upp i vikt. Så han måste ha mat 4ggr per dag.

*Kommentaren redigerad av sajtvärden*

Royalz
0

Kan tillägga att han är i princip vaken när jag "väcker" honom.

spikes
0

15,då behöver du nog ett annat foder..det andra kan vi ta via pm om något är oklart…

Royalz
0

Nej, han äter redan märkes foder, och inget billigt.

Har precis börjat öka på. Han är inte mager, men liite smal och behöver lägga på sig lite enligt mig.

[Empisen]
0

Mina hundar sover i sängen, jag vaknar av att klockan ringer, jag går upp byter om, när jag sedan tittar i sängen ligger Hugo alltid under täcket (han ligger jämt under täcket på nätterna) och Nemo ligger på rygg med alla benen rätt ut, och båda sover. När jag sedan börjar klappa Hugo lite och långsamt försöker väcka honom (har rätt bråttom på mornarna) så vaknar han upp, bär ut honom (annars händer det olycka) och så får han kissa å bajsa. Sedan går jag hem igen och äter frukost o.s.v. Sen tar jag en prommis med båda två innan jag åker :)

Så det är jag som väcker hundarna på morgonen ;)

spikes
0

18,Startar en ny tråd om foder….nu återgår vi till ursprunget!

Freke
0

Tzar vaknar inte… på morgonen..

Har en lyxhund så sett… Jag vaknar, går upp å duschar, fixar kaffe.

När jag börjat dricka brukar han komma upp å kolla på mitt kaffeglas å se hur mycket som är kvar i det! Sen vänder han tillbaka för att komma upp när jag druckit upp?!

Men skönt är det… Att inte ha en sönder stressad hund på morgonen.
Kan även ligga kvar läääänge utan att han vill gå ut..

Så morgon prommis blir allt mellan 8-14 lite beroende på hur trött man är..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Eija
0

Skrattande….kul tråd……

Mina hundar är helt olika…..Frisco han väcker mig med nosen, som han puttar på min arm med, om jag har sovit för länge på morgonen…annars så väntar han när jag vaknat och då kommer han som ett skott och kramas….han lägger ner sin kind emot min och trycker…har aldrig haft en hund som gör så…..och detta var innan Milos tid….

Men sen har vi lilla Milo…..pust…..han har först nu börjat med det, för nu har han mer o mer börjat känna sig hemma…..förut så var han så blyg o lugn…

Denna lilla krabat tar full fart o gör en lappkast rakt på min mage och blir hängandes över den…..och vem vaknar inte till detta…skulle man inte göra det så blir det en ny skrumpsprång…..och så blir han sååååå glad när man vaknar, så han kör nosrace längs hela sidan på mig, sådär som när dom torkar nosen på mattan…..

Så när han är klar så kommer Frisco fram o kramas, för innan är det ingen idé, för han tränger sig förbi Frisco till vilket pris som helst…och då blir man stampad o påkliven över hela ansiktet om det vill sig riktigt illa….så här är det ingen chans att få ligga o dra sig inte…..för skulle inte det hjälpa så har han ju stämband oxå….en mycket envis liten krabat, men guuuud så charmig….och så min lilla frisco som är så lugn i jämförelse….

Sen det märkliga är ju att när gubben min är här o sover, så inte sjutton väcker dom honom inte….näää då…..det är jag som är målet för tortyren….Glad…kunde ju varit skönt någon gång att få ligga kvar o gubben går ut med dom när han är här…..icke sa nicke….

MoaW
0

Dobby och jag är, som tur är, lika morgontrötta Tungan ute Han sover tills jag vaknar, men när han ser att jag öppnar ögonen kommer han krypandes och pussar mig i ansiktet och lägger sig på mitt huvud tills jg är tillräckligt vaken för att gå ut Tungan ute (jag har alltså inga tider att pass på morgonen)

Om det är mycket liv i huset, dvs. övriga i familjen pratar, hundarna skäller osv. så väcker han mig med pussar Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Quiila
0

Quila är sjukt morgontrött o när husse ska o jobba jobba morgon så får han stå o tjata på henne för att hon ska resa sig ur sängen o äta lite mat o gå ut, får hon bestämma så ligger hon mer än gärna o sover till 10-halv 11.

~Quila Roze~

destroyed
0

På dagarna så ringer min väckarklocka vid halv sju tiden och då kryper sindra upp från mina fötter till ansiktet viftandes på svansen och slickar mej och ska gosa i några minuter sen går jag ut med henne. Men på helgerna så väcker inte sindra mej utan hon ligger bredvid mej och gosar. sen när hon ser att jag börjar röra mej mycket så börjar hon att slicka mej i ansiktet och väcker mej så jag inte drömmer mardrömmar eller somnar om. Sen ligger vi ch myser länge i sängen

[SarahOhrn]
0

Ibland vaknar jag av Sammy om vi sovit länge men går vi upp innan 8-8:30 så är det klocka eller jag sjläv som vaknar. Då är han tröööött!! :p Sambon gick ut med honom vid 05:30 i morse innan jobbet och då va han trött ,ahaha. Kissade utanför dörren, gäspade och ville in igen! Sen när jag gick upp vid 08:10 va han helt slut och sov ute på våra skor… :)

Kakan81
0

Emil är supermorgontrött så han väcker sällan oss. Eller det beror på hur man ser det. Han talar om på morgonen att det är dags att morgonkissa, men sen vill han sova igen.

När jag sen går upp på "riktigt" gömmer han sig uner täcket, han gäspar och buldar och håller på och vill inte gå upp. Han lägger sig gärna och sover igen när vi kommer ner i köket.

Enda gången han väckt mig var när jag var sjuk och sov till 11. Då vaknade jag av pussar i örat. :D

[SarahOhrn]
0

Sammy är snarare sjukligt kvällstrött btw! :P Han somnar runt 19-20 sen vill han knappt gå ut. Det blir några kisspauser… Morgonen är han lite piggare som sagt men först runt 8.. :P Innan det är det problem och han KAN sova till 10 innan han ska ut om han varit uppe länge..

Men han är ju bara en 5 månaders valp än.. :) Kanj u ändra sig. Han sover ju rätt mycket! ;)

[Wera]
0

På vardagarna vaknar jag av mitt alarm (det är allt i från 7 till 09.30) Ibland tar min syster honom istället för mig, den som börjar skolan senast brukar ta honom. Han vaknar när vi kliver upp, men han ligger ofta kvar i sängen och myser i värmen men sen efter en stund står han i sängen och tittar på medan vi gör oss i ordning. Och sen går vi ut.

på helgerna så vaknar jag när jag vaknar, min hund sover tills jag vaknar, det brukar bli till 11 eller kanske 10. Men ibland om min syster slänger i väg hunden från sin säng till min säng och jag tittar upp ser han att jag är vaken och då försöker han leka med mig och springer i sängen över mig och kommer med sin blöta nos i mitt ansikte, antingen tar jag ner honom på golvet - han kan inte hoppa upp själv - eller så kliver jag upp.

Han är 8 månader, så han vill helst leka och busa när han ser att vi är vakna. :P

matte-mi
0

Izzie vaknar oftast inte före mig, inte ens av klockan. Hon är morgontrött och sover som en stock. Jag går på toa och när jag kommer tillbaka så sträcker hon på sig långsamt och gäspar.