Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundmat
Läst 10525 ggr
AnneN
1

Vad äter din hund för mat?

Vad äter din hund för mat?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Velvet äter Cenaturio medium och hon har aldrig mått så bra som nu =)

_**/Mvh Anne

TinaH
0

Tyson äter BARF i från BRAVO Glad

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

minja
0

Bengan äter fryst färskfoder Fodax, helt superbra.

Liss
0

Ecko äter Pedigree Kyckling/Ris och grönsaker:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaKarin
0

Eftersom den ena hundens mage enbart tål Doggy så äter de det alla 3. Gröna påsen.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Karmatarerskanise
0

Pedigree med oxkött och kyckling

kerstin_70
0

ronja o nemo äter friskis med oxkött o kyckling

lill-jarven
0

Sportsmans Pride :) Unghunden äter det kraftigaste (lila säck) eftersom hon har svårt att hålla vikten annars och den äldre lamm & ris (grön säck). Kan jag verkligen rekommendera!

Milla
0

Lady och ZIndy äter doggy små bitar

Zap äter J/D hills

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

fettmedkevlar
0

Purina Pro Plan Energy

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Wiizy
0

eftersom jag inte har hund äter den ingenting ;)

floppy
0

Zirkus äter Royal Canin Junior Maxi Dogs… :)

V-lang
0

Skorpan äter Royal Canin för små hundar =)

Olysios
0

Gizmo är kräsen jycke, har nog testat allt i hundmatsväg men just nu fungerar "husses" energy foder :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Ofelia66
0

Alla mina hundar äte Doggy extra aktiv preformens….tror att det heter så är iaf en svart säck med högt av proteiner och fett.

lill-jarven
0

#15 Fungerar den bra tycker du?

Jag gav det till min ena hund ett tag för att hon skulle gå upp i vikt men hon såg så hemsk ut i pälsen av den.

[Vargnatt-]
0

Aramis äter Royal Canin Gigant Puppy :)

Ofelia66
0

#16…

Jag är supernöjd med den åt mina kineser & Shih-tzun, inga har något problem med något, har haft den nu i ung 6 mån…

Elvis-Ike
0

Elvis äter eukanuba eller vad det heter för stora hundar mellan aktiv.. Ike äter samma fast valp..

lill-jarven
0

#18 Okej vad bra :) Doggy funkar på mina småhundar också, men inte på huskytjejen. Väldigt individuellt det där

KajsaM
0

Viggo äter Royal Canin Junior :)

Gullan402
0

Allt! Å då menar jag verkligen allt, idag käkade vovven upp en "present" från katten. Hm, jag uppskattar inte spyor innehållande råtta. Som matte föredrar jag att Findus äter Tasty torrfoder ( eftersom jag har 2 småbarn blir det oxå en del matrester).

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Elna
0

Nagli får German Shepherd 24 från Royal Canin! ;)

Tazzar
0

Mollie - Pedigree

Aniu - Hill´s puppy

Diezel
0

Diezel äter bara Access hundfoder

AnneN
0

*putt*

_**/Mvh Anne

Starfall
0

Både Frankie och Pyret äter Pedigree med smak av oxkött:) …

Frankie är sådan att gillar han inte sin mat äter han det inte hur hungrig han än blir. Pedigree gillar han. Vi måste hålla koll på så han äter det han ska… Han är redan ganska mager… Det han helst vill äta är clementin, och det kan han ju inte leva på;)

Pyret älskar allt torrfoder, så henne är det inga problem med… Men man måste hålla koll på så hon inte äter för mkt, hon är tvärtom Frankie som knappt äter nåt.

Cerrolyn
0

Doggy (just nu röd påse, men ibland grön).

**MVH Cerrolyn

Maliceangel
0

Tamlin äter Doggy, för att det var vad uppfödaren gav dom. Vi kommer att byta till Hills eller Eukanuba när vi har haft honom hemma några veckor.

Falcon
0

Jag Barfar mina två!

Elcyion
0

Just nu får hon Priima färskfoder, men ska byta till ett torrfodeer pga problem med tandsten. Veterinärens rekomendation. Ska bara bestämma mig för vilket…

Medarbetare på jack russel terrier

Ninnii
0

Royal Canin junior mini

Tezza
0

#31 Ge ben i bland i stället. Jag skulle aldrig byta ner mig till ett torrfoder. Å lita inte alltid på vet när det gäller foder, de har ofta dålig kunskap om det:) Det är oxå en myt att tandsten försvinner pga torrfoder, ofta tuggar inte ens hunden det!

Jag ger Fodax färskfoder.

Elcyion
0

#32 Hon har alltid ben framme. Flera olika sorter för att jag tror att de tar annorlunda. Om inte annat ger det mer att välja på. Hon har en bunke tomma märgben i olika strl som hon tuggar på ibland, ett pressat ben och ett horn.

Veterinären tyckte att jag skulle köpa Hill´s tandstensfoder. Men det är svindyrt :( Därför tänkte jag gå över till torrfoder och kolla hur det blev. Godisar och sådant tuggar hon på. När jag köpte henne, gick hon på pedigree (stavning?) och det tuggade hon också ordentligt på.

Tezza
0

#34 Självklart tyckte veterinären att du skulle köpa ett dyrt foder från dem;) Även om hon tuggar på torrfoderkulorna så hjälper de inte mot tandsten. Då är det riktiga ben som gäller. Till mina brukar jag köpa märgben, grisfötter (råa så klart) och kalkonhalsar, poppis!

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min hund äter specialfoder för hon har incontinens så hon går på medecin också

Hill´s   u/d äter hon

Elcyion
0

#35 Vad mer ska jag göra? Hon har ben i överflöd, som hon även tuggar på. Färskfodret hjälper iaf inte mot tandsten.

Tezza
0

#37 Inte skulle jag byta foder iaf om hon funkar i övrigt på det du har. Tuggar hon på benen å det inte hjälper så hjälper det definitivt inte med att byta till torrfoder.

Kan du inte ta tandsten själv? Borsta tänderna?

Jag tar tandsten varje månad på mina (själv). På mina föräldrars 14 åriga hund så kan jag bara ta när jag hälsar på å då vi bor 50 mil i från varann blir det inte så ofta. Och han har jättemycket tandsten, men nu har min mamma börjat borsta tänderna varje dag på han och det hjälper jättemycket.

Elcyion
0

Skulle vilja byta till priima HE då det som kommer ut är bättre.

Borsta tänderna kan jag, men inte skrapa henne. Hon är inte aggressiv eller så, men precis när man ska skrapa till, har hon en förmåga att flytta huvudet någon millimeter så antingen missar man tanden, eller sätter skrapan i tandköttet på henne *ajaj* Jag har försökt med att syrran får hålla huvudet på henne, men hon flyttar fortfarande för mycket på huvudet :(

Tezza
0

#39 Ok men börja med att borsta tänderna på henne 1 gång om dagen då så ska du se att det gör susen. Det finns även speciell hundtandkräm som tydligen ska vara smaskens;)

Vid skrapning av tänder, om man har en hund som gärna smaskar och håller på med tungan (som jag har) så kan man sätta in ett ben som de får hålla i, då är de stilla. Men nu har ju jag retriever och det är ju så klart en fördel om de tycker om att hålla i nått:)

Elcyion
0

Hundtandkräm har min svåger liggandes någon stanns (och han har ingen hund längre). Har även en två hövdad tandborsta, så man lättare kommer in på insidan också. Ska bara hitta den. Småkatterna har varit och rivit lite i hyllorna :(

KickanLilja
0

Udda äter Royal Canin rosa påse för vuxna hundar

Susan-J
0

Albin äter Doggy orginal.

HannaM
0

Moyry äter Robur breeder och orijen large puppy… och kalkonskrovskorv

helenaroth
0

Harry äter Doggy Light. Han är kastrerad och går lätt upp i vikt.

blackangel
0

mina äter royal för hundar 11kg-25kgRäcka ut tungan

blackangel
0

ps har nu bytt till Hills lamm o ris då min Kiara e så känslig:/

TinaH
0

Jag måste få berätta en sak… Blev så full iskratt av det du skrev..*S*

Vi var på studiebesök på Regiondjursjukhuset här i Helsingborg, med en av kursena jag gick på brukshundsklubben.
Så när vi hade samlat oss i salen för att då lyssna på kvinnan som stod där framme som jobbade på Djursjukh. och höll i allt.
Så kom vi till detta med tandsten och att dem ENBART skulle äta Hill´s special kulor för tandsten… Ben var bara skit ch det var inte det som tog bort tandsten på hundarna, påstod denna kvinna.
Jag kunde inte i vanligt inte vara tyst….Oskyldig

Så jag sa det rakt ut att "när hunden levde på stäppen, inte 17 stod det Hill´s tandstenskulor där", utan hunden åt det han kom över, och då bl.a. ben. Sedan såelar det ingen roll som jag sa om det var fågel, eller andra ben.
Hela gruppen började på och applodera, och hon visste inte vad hon skulle svara! Oskyldig

Jag håller fullständigt med dig.
Att vetrinärena har oftast dålig kundkap i foderlära.
Det dem är duktiga på är att marknadsföra det fodret dem har på sina hyllor, men kan för lite om färskfoder och BARF.

Jag har gett Tyson Från valpkullen fick dem Hill´s, det slutade med att avföringen blev grön! (knon foder!! - not!)
Sedan fortsatte jag med Royal Canin…det resulterade i torrfoderallergi, och lika så har RC allergiframkallande ämnen även i sitt Hyperalergenic foder…jag höll på och skrika rakt ut när jag upptäckte detta!!

Det som har varit min räddning från hans allergi har varit färskfoder från BRAVO.
Plus att han får Frysta råa kycklingvinar, Råa oxmärgben och annat smått och gott i ben väg.
Jag ögr oftast mitt gdis själv, då det innehåller massa skit i det man köper, som kan vara allergiframhävande, och då är det dumt och chansa….
Köper även Oxmärgben och rå lever från BRAVO, även grisöron och annat godis.
För det vet jag att han tål, och att dem gör sitt godis själv på BRAVO.
NEj jag litar inte på vetrinärens foderkunskaper och inte heller på torrfodermarknaden.
Faktiskt så tål Tyson torrfodret från BRAVO, dör dem har inte massa tillsatser och skit. Men i huvesak får han färskmat.

Mvh TinaH

[Malin3033]
0

Ivan och Ronja äter ProPlan, Ivan har alltid haft magproblem och blev väldigt lätt magsjuk, men han har aldrig mått bättre än nu med nya fodret som har laxsmak, (man blir ju intelligent av fisk^^)

Emelie123
0

Amir äter royal canin maxi junior mat, vilket han älskar:)

[Malin3033]
0

#50 förut hade min 9månaders valp också royal canin, dock så är hon en sheltie så hon hade royal canin mini junior x)

Linda-A
0

Shelby får Hill's Nature's Best eftersom hon fick det hos uppfödaren men jag funderar på att byta.

L8sson
0

#52 visst är hill´s dyrt?

Linda-A
0

#53 Jag betalar 300:- för en 12 kg's säck men jag köper inte i djuraffär utan av en uppfödare som mina kompisar känner. Skulle jag köpa i butik skulle det nog bli bra mycket dyrare!

Emelie123
0

#51 Okej:D, Amir är lite större:P. Han väger 30 kg nu och är 7 månader xD

L8sson
0

#54 aha du har tur du ;) min hill¨s hund mat finns bara hos djuraffären den .. 750 kostar min 14 kg säck..

V-lang
0

Hehe…nu har Skorpan blivit riktigt gammal för nu har surpuppan fått gå över till gammeltantfoder roal canin för hundar över 8 år, gissa om hon är förnärmad Oskyldig

Tezza
0

#48Skrattande

TinaH
0

sådan ägare å sådan hund! Oskyldig

Mvh TinaH

Susan-J
0

Albin har nu bytt foder till Royal Canin Energy 4800 Performance. Då veterinären tyckte att jag skulle byta från Doggy till igentligen till nått hill´s foder men jag ville såna fall ha något billigare inte 14 kg för över 700 i månaden så nej men han går nu på Royal för att få upp energin och öka i vikt och det må säga att på en vecka så har han både ökat i vikt och energin har kommit tillbaka efter operationen samt att han fått blankare päls. Så vi är nöjda med Royal Canin. Albin är super nöjd då det är gott.. mums säger han.

V-lang
0

#59 *fnyser* Så damen vill påstå att jag är gammal….25 år och okysst och det påstår du är ålder!!!! Bannade dig Skrikandes

Skorpan därimot hon är grå, halt, äter hundfoder för gamlingar och gnussar baken i gräset för att torka sig…det min vän det är ålder det Oskyldig

TinaH
0

# 61

Kära pensionisten Lottis…jag vill inte påstå att du är gammal….bara "mindre ung"! Oskyldig
Det är skillnad det! =)

Skorpis hon är en förståndig ung dam!

Mvh TinaH

V-lang
0

#62 Tur för dig att du började sjunga mindre falskt….annars du!!! Cool

SKORPAN!!! Förståndig…jo jag tackar jag, just nu springer hon runt och råmar mjauuuu för hon stjäl så mycket kattmat *fnyser*

Miras-matte
0

Mira äter Royal Canin Maxi Sensitiv 28, då hon har en jättekänslig mage…Ett superbra foder tycker vi..Glad

Velsan
0

Nutro choice, lamb and rice, har mina alltid ätit. Har förvisso ingen hund just nu, men kommer fortsätta med det fodret :)

Chatrine
0

Vi lagar för det mesta egen mat, då blir det lever, kyckling, kött och lite kokta morötter, ibland en rå äggvita uppepå… det gillar han!

linasvovvar
0

Mina vovvar äter alla eukanuba i olika former. Detta fodret är jag hel nöjd och skule aldrig ge mina hundar ett billigare foder för jag tror inte det lönar sig i längden

AnneN
0

#66 rå äggvita? är inte det farligt för hundar?

_**/Mvh Anne

Kristina-
0

Mina äter Pedigree i olika former. Just nu den med kyckling och ris och grönsaker. Har utfodrat alla mina hundar genom åren med Pedigree då jag tycker det är ett bra foder till bra pris.

Tazzar
0

#68 Om det ges i måttlig mängd så är det ofarligt, själv har jag hört att en hel rå ägg/hund i veckan ska bara vara bra. Mina har alltid fått, mår prima

Chatrine
0

eller var det gulan som han fick? det var ett tag så jag minns inte det är oftast min karl som lagar maten åt honom, han är en bra kock.

Jennieabramsson
0

Min hund äter Specific Skin and Joint Support, det är för att han har artros. Vi har provat olika foder som är för hundar med ledproblem, och detta är det som har fungerat bäst.

Förut när han var yngre så fick han sån där billig mat, och det ångrar jag verkligen. Jag har märkt en stor skillnad (till det bättre) sen vi bytte till ett riktigt bra foder. Så jag tycker absolut att det är värt att betala mycket mer för ett foder, för han mår ju bättre av det.

SparklingTindra
0

Tindra äter ANF's valpfoder just nu.

Anna77
0
Nikkis
0

Schäfrarna äter RC Schäfer Adult 26, tiken äter vanlig RC Adult.

AnneN
0

Har nu bytt foder till Velvet så hon äter nu mer Orijen Adult

_**/Mvh Anne

Millan1971
0

Min Tiara hade ätit hundköket tidigare men här i dalarna finns ej det fodret samt djuraffären sa att det ej var nån bra foder så jag ger henne nu Royal Canin cocker.

Nicki
0

BEWI DOG

[mingdie]
0

Rå mat. Kyckling, kanin, hare, alla med ben, oxkött och lamm. Mycket grönsaker, ris, potatis och frukt. Tillsätter lite vitlök och det verkar hålla lössen borta.

fettmedkevlar
0

Har bytt foder åt huskysarna, dom äter nu Tello High Energy, svart säck för arbetande hundar. Valpen äter Royal Canin Babydog Ultra Sensible 30, uppfödaren har kört henne på det. Men ska så småning om köra in henne på ett annat foder då jag inte är förtjust i Royal, har haft hundar som fått klåda och allergier.

[alena]
0

Pedigree äter Azlan.

Linda-A
0

Shelby har som jag skrev i #52 ätit Hill´s men hon äter knappt av det så när hon har petat i sig de sist 2 kg i säcken ska hon få Magnussons Meat & Biscuit

CelDara
0

Är det ingen som ger sin hund Nutro's Choice? Gubben i "min" djuraffär rekommenderar detta å det starkaste, och säger att han säljer mest av det fodret. Men det är klart att han säljer mest av det om det är det han rekommenderar alla kunderna. Och han rekommenderar ju kanske det för att det är detta fodret han tjänar mest på…? Vår katt får Royal Canin kattfoder för kastrerade katter.. Men nu har jag läst så mycket nackdelar med RC's hundfoder så nu vet jag inte om jag vågar fortsätta ge katten det, och än mindre om jag skulle våga köpa det till en hund.. :-/

skogsdimmans
0

Nadja äter Nutro nu, hos uppfödaren åt hon Nutra 

**Vet inte om det är riktigt samma på hundar, men hos katter ska man ge antingen bara äggula eller hela ägget, med skal och allt.

AnneN
0

#84 det är samma på hundar

_**/Mvh Anne

KindredCold
0

Min tik äter Carrier Active.
Jag vill att hon ska äta Hill's, men det har vi inte råd med då det kostar för oss då 700/månad.

Carrier funkar bra det också dock :)

Hennum
0

nikita äter lite olika. ibland änglamarks, det älskar hon. ibland det på lidl. det tycker hon oxå mycket om. ibland är det något annat. har påpekat för pappa att det är bra med ett foder. men det är i slutändan hans hund när det gäller att bestämma saker…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Solaika
0

Tobias får just nu Royal Canin Obesity Management eftersom vi upptäckte i mellandagarna att han vägde 50 kg. Vilket inte är så himla bra på en goldengrabb ;) Han är nere i 41,5 nu o så fort han är nere på 40 så ska vi hitta ett hållaviktenfoder. Han äääälskar mat o lägger på sig så himla lätt så man får vara lite petig med vad man stoppar i honom :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

MentalDistress
0

Kito käkar standardt sen 1 år tillbaka. Bästa fodret nånsin! har prövat både royals foder och doggys men han fällde så jäkligt och var jätte dålig i magen av det. Kito käkar standrardt for life ^^

SaraC
0

Carrier Lamm & Ris. Har en kräsen hund och är själv kräsen med vad han äter, men det här är det bästa vi provat. Skulle gärna ge färskfoder men har för liten frys :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tuff
0

Han kommer att äta royal canin för medelstora hundar.

bapsan
0

Mina setter pojkar får Royal canin Schäfer 24 det mår deras magar bra av. Först åt de Sensible men jag vet inte om det berodde på den lilla ändringen de gjorde men de blev bara sämre och sämre av det så jag fick byta. 

Iams eukanuba kommer jag aldrig att ge dem.

CarolineO
0

Doggy

rockyboy
0

Tia äter Doggy.

urmodern
0

Nutro Choice

Rauija
0

Magnusson och kött

Casper
0

Standardt finns att köpa vart? Någon som vet var man kan få provpåsar någonstans? Känns lite onödigt att köpa stor säck om hundarna inte gillar det sen! Just nu får mina burkmat, Belamy med vilt (säljes på ICA Supermarket), som de tycker mycket om och är superbra i magen av! :)

Klump
0

ICA säljer inga foder som ger din hund allt den behöver.

Standart finns att köpa på www.foderbilen.se ex.

Vadå inte gillar maten?
HUndar äter det man ger dom.

Strejkar han så svälter du i två dagar bara.
Det funkar inte att dalta med hundar.

KindredCold
0

#98 Min hund har haft foder hon inte gillar/äter. Doggy tex.
Att svälta henne har inte funkat.
Då köper man väl ett foder som hunden äter, så slipper man problem med vikten.
Man måste testa sig fram.

_"Vadå inte gillar maten?
HUndar äter det man ger dom."

_Så du ger dina hundar mat de mår dåligt av också då eller?
Bara en liten tanke..

Klump
0

Mat som hunden mår dåligt av?
Absolut inte.
HUr lyckades du tolka mitt inlägg som att man skall ge hundar dålig mat?
Givetvis måste man byta foder om hunden är alergisk eller inte fungerar bra på maten.

Men att vara känslig för ett foder och att matvägra är inte samma sak.

Och Doggy skulle jag inte kalla foder. Det är spannmål.

KindredCold
0

#100 Utav ditt uttalande att hunden äter vad man ger dem..
Men okej, då vet jag, blev lite funderam där.

Jag vet inte varför hon inte åt de fodersortena. Det var ett annat foder också.. minns inte vilket Eukabana (stava?) tror jag det var..

Klump
0

Men mitt "hunden äter vad man ger den" menade jag att hundar äter om dom är hungriga.

Sen är det givetvis upp till matte och husse att se till att hunden får i sig ett bra foder.

Eukabana har samma problem som Doggy. Det är jalvkassa råvaror.

Om din hund är lite kräsen så testa med ett foder so ex magnusson eller ett annat foder som är ungnsbakat. Det luktar och smakar mer.
Doggy innehåller extremt mkt spannmål. Dels är det inte bra för hunden och sen så luktar det knappt heller.

Hur kräsna hundarna är med maten (smak pratar jag om nu, inte dåliga magar eller alergi) beror nästan helt på hur man har hanterat deras matvanor.
Och hundar som har ätit mkt blötmat och rester från mattes middagar "peterar" gärna i matern om den inte luktar starkt.

KindredCold
0

#102 Du är den enda som sagt att Eukabana är dett dåligt foder.. Aja. Strunt i det. Jag vill inte kalla min hund kräsen, hon äter allt man ger henne, men fann sig inte i de fodersorterna.
Hon mådde inte dåligt av det, hon bara inte åt av det.

Vad anser du vara ett bra foder. (nämn märket)
Frågar av ren nyfikenhet. :)

Klump
0

Givetvis beror det lite på vilken hund man har.

Men ett par bra foder är Magnusson, Lonestar och precept är bra foder.

Bäst är givetvis att kompletera med kött, ångkokt kyckling och annat. Barfa är det klart bäst för hundar. Men det kräver enormt stor kunskap.

Det viktigaste med foder är att undvika foder som innehåller mcyket spannmål.

KindredCold
0

#104. Aldrig sett dessa foder någonstans. Eller hört om dem.. Jo Magnusson, när jag läste tråden..

Jo, foder med spannmål har jag också hört att man ska akta sig för..

Klump
0

Det är foder som säljs i zoo butiker.
Magnusson har  egen försäljning och säljer via vissa ÅF.

Magnusson användes mycket inom polisen och vaktbolagen för några år sedan.
Magnusson är bra foder, speciellt för arbetande och stora hundar.

Spannmål är värdelöst, och finns i enorma mängder i lite billigare foder.

Det är bukfyllnad bara, och innehåller ingenting som hundarna faktiskt behöver.
Många hundar är dessutom alergiska mot spannmål.

KindredCold
0

#106 Oj, önskar jag hade den ekonomin. Fast det kanske inte är så dyrt?
Av ALLA foder vi har testat var Hill's bäst. Det gjorde så hunden höll vikten, och hennes päls blänkte och hon måde toppen. Tyvärr, tyvärr är det för dyrt. Men när jag har skaffat ett jobb också så ska jag söka till foder med lite mer kvalitet.
Det fodret vi har nu är Carrier Active, och funkar hur bra som helt, hon äter bra och mår bra och ser bra ut. Skulle dock vilja ha ett foder med mera kvalitet..

Ignis_Tigris
0

Min Atlas äter:

Eukanuba maintenance large 280 gram om dagen.

Då han behöver de speciella för lederna sina. Han hade en riktigt ruffig uppväxt, innan jag köpte hem honom vid tre månaders ålder, han har också en känslig mage.

Jag är jättenöjd med det fodret.

Ellenfyrkant
0

Royal Canin Adult Mini

Mvh Ellenfyrkant

Pitbull
0
3v3r
0

Taffy : ekanuba för känslig mage

Kummin: royal canins valp foder till mellan hundar :P

fettmedkevlar
0

#107 Magnussons är faktiskt ett billigt foder, har själv kört mina hundar på det förut. Men tråkigt nog så mådde ingen av dem bra av det.

L8sson
0

har äntligen fått byta från hill´s nu till vanligt foder så nu äter berit Doggy =)

Amandalo
0

Zorro äter Pedigree Oxkött/kyckling och vi har inte märkt att han skulle må dåligt av det. Utan han äter med god aptit och har fin blank och mjällfri päls.

Mulla
0

Min vovve käka tidigare Doggy men då han aldrig fick behålla maten så beslöt jag mej för att skaffa Royal Canin Sensible… Spesiellt framtagen för hundar med känslig mage och päls… Funkar kanonbra till min lilla Kingston… Han har gått upp 7kg sen foderbytet för ca två Royal Canin säckar sedan! Glad

Craz-y
0

Ekanuba exess weigh

snuvan
0

Buster får best in show lamm och ris.. de är för hans allergi.

P-Evelina
0

Vi kör med Pedigree Complete till våra hundar, för dem är så aktiva. Glad

exitingsvillemo
0

båda våra hundar äter WILLYS egna, som dom älskar och mår bra av. WILLYS egna har fått bäst i test på en hög olika torrfoder, både dyra och billiga.

HannaM
0

#119 bäst i test hurdå? Blir nyfiken. Bäst på näringssammansättningen? Godast? Billigast?? Finns så många saker man kan testa…

exitingsvillemo
0

innehållet i fodret, näringsvärde, mineralaer, vitaminer…

KindredCold
0

#119 WILLY:s har jag hört faktiskt ska vara bra :)
Vet några som ger sina hundar det. Det är inget fel på dem, och sååå vackra i pälsen, bra hull.. Så dyrast är inte alltid bäst :)

exitingsvillemo
0

jag är hel-nöjd med WILLYs, det var det enda foder min tik behagade äta när hon var dräktig :O)

[Nesslan]
0

Royal Canin Mini Adult :) Han tycker inte om det så han äter bara när han är hungrig, aldrig direkt när man häller i det för att det är gott om ni fattar ;) Jättebra för då blir han inte så tjock :P Nu blir han mest tjock på all ost och ostbågar som gubben här hemma ger honom xD och en och annan hästgodis av stallkompisarna!

Linda-A
0

3 månader funkade det med Magnussons. Hon vägrade äta och spydde hellre av hunger. Sabla hund :)
Nu har jag bytt till Doggy små bitar och än så länge fullständigt slukar hon maten! Hoppas att det håller i sig mer än 3 månader…

jen
0

Jag använder High energy proffessional från Hallafoder till mina,

Jag betalar nästan en 500hundring för en 20kg säck… dvs 25kr/kg

Det är dyrt. Tur den räcker ett tag.  Men jag har märkt att de har lessnat på den maten, och jag kommer nog byta till nåt annat. Det är även svårt att få tag på den maten

blandisskane
0

#97 Betvivlar att din hund inte skulle tycka om Standardt.

Möjligen att de tycker mindre om Standardt Hjort. Har många hundägare vars hundar inte vill äta men när de kommer till oss äter de.

Kör själv detta foder och har aldrig varit så nöjd i hela mitt liv. Är man en inbiten BARF´are så byter man inte bort det. Orijen funkar också mycket bra. Dock är ju Standardt svensktillverkat. Orijen kommer från Canada.

TinaH
0

Jag kan tala om ett levande bevis.

När jag lämnar iväg mina 2 till Cindy på pensionat så äter dem som om dem aldrig har fått mat innan, dem slukar och mummsar och äter så det sprutar ur öronen….Oskyldig
Jag har för mig att det är Standard & orijen, Cindy kör på dagiset/pensionatet.

Ja då, mina hundar får mat hemma åsså. Glad
Hemma får dem Bravodjurfoder.  (www.bravodjurfoder.se)
Färskmat.

Mvh TinaH

KindredCold
0

Bytt ännu en gång.

Nu äter hon Carrier Active blandat med Eukanuba Everyday Large.
Har märkt att de gör olika med min hund.
Carrier håller pälsen finast, och eukanuba fixar hullet :)

Hon mår finfint och älskar det.

Thereseee
0

Rizzla och Tyson äter bägge två magnusson work.. Bästa fodret jag har haft!

Har haft Eukanuba Rottweiler på rizzla förut men det är så lite fett i det så hon blev jätte smal! 

Tyson har ätit ProPlan som valp sen Magnusson!

har du läst vad Doggy innehåller? Det är ingen näring energi eller något positivt alls för hunden.  Det enda är ju att den måste äta det dubbla än mot vanligt foder eftersom den inte får i sig något och blir hungrig direkt + att mina hundar och bekantas hundar som prövat Doggy har fått en riktigt dålig mage..

Men din hund kanske inte kräver så mycket näring att det funkar för din :) Vad vet jag =)

Linda-A
0

#130 När det gäller näringen i Doggy så är det likvärdigt med t.ex Magnussons när det gäller kJ, 1400 resp 1450 per 100g. Jo jag vet att att Doggy innehåller ganska mycket spannmål. När Shelby åt Magnusson åt hon 3 dl om dagen, nu äter hon 2,5 och håller sig fin i hull och päls. Magen funkar kanon, möjligen bajsar hon lite mer men det tar jag i och med att hon äter ordentligt för första gången på riktigt länge.

Vilket hundfoder som funkar är otroligt individuellt, en del vägrar äta "bra" märkesfoder och får utslag mm av såna, andra funkar kanon på billiga "skitfoder"…

TinaH
0

Varför "tar man" om ett foder ger mer avföring?
Om en hund gör ifrån sig mer, och stora höga eller ofta.
Så är det tecken på att det är ett skit foder, och hunden tillgodser inte innehållet och näringen i fodret.

Skiter hunden 1-2 gånger om dagen, i lagom små högar, så tar den upp näringen i fodret på rätt sätt.

Spannmålsfoder är inte något bra foder.

Nu är det ju så här att min ena hund inte äter torrfoder.
Men det har med hans allergi och göra.
Men ett foder som innehåller spannmål är inte något bra foder, medan ett foder som inte innehåller spannmål, tar hunden upp allt tingen och tillgodoser sig på.

Sedan finns det ju alltid det alternativet med Blötmat.
Som tex Bravo, Classic osv.

På BRAVO är det är Färskt lamm/vom/oxe i burgarna. Man kan välja mellan.
Deras torrfoder som INTE innehåller spannmål, utan köttmjöl, innehåller .
Då väljer man mellan; kyckling/lamm/nöt.

Detta torrfodret tål Tyson, ochhan skiter en liten, lagom normal hård hög 1-2 gånger om dagen.

Mvh TinaH

Linda-A
0

#132 Hon bajsar 2-3 gånger om dagen men hon är inte lika hård i magen som hon var innan så på det sättet blir det ju mer än innan. Förut kom det mest "småbitar" men nu sen jag bytte foder är det riktiga korvar igen.

Nej jag vet att spannmålsfoder i stora mängder inte är allt för bra. Helst skulle jag vilja att hon var kvar på magnussons men eftersom hon åt så dåligt och började gå ner i vikt var det inget annat att göra än att byta

TinaH
0

läs mitt tillägg på ovanstående

Mvh TinaH

Linda-A
0

#134 Jo blötfoder är ju intressant men det funkar inte om man bor i studentlägenhet med frysfack för jag antar att man köper det fryst vanligtvis?

Thereseee
0

Magnussons finns även i Torrfoder som ska blötas tio minuter innan hunden ska äta..

Sa aldrig att det va ett skitfoder.. bara att jag aldrig hört eller sett någon hund som mår bra av att äta jätte mycket och sen skita jätte mycket..

Men det fungerar säkert på vissa hundar, annars skulle dom ju inte sälja det.. men det är ju inget jag skulle någonsin rekommendera till nån speciellt inte någon som har en valp då dom behöver jätte mycket mer än vad som finns i Doggy :)

Sen beror det ju på vad hundarna som äter det gör på dagarna.

Mina hundar är energiknippen och springer med mig i stallet och när jag rider varje dag för att sedan gå promenad senare på kvällen 1 timme minst.. Så dom skulle aldrig klara sig på doggy eftersom dom behöver näring och energi.. Men vissa sk. Knähundar kanske klarar sig på det då dom kanske går korta sträckor i koppel för att sedan sova hela dagarna :)

TinaH
0

# 136

Varför blötlägga ett torrfoder?Obestämd

Mvh TinaH

Linda-A
0

#136 Nu hänger jag inte med? Magnusson gör väl inget annat än just torrfoder?

Nej min tjej är ganska lat av sig, ligga i sängen och sova är hennes favoritsysselsättning :)

Anett Lindbom
0

Min hund har fått Doggy senior et tag nu men han ha blivit så mager så jag ska gå över till antingen Olivers Lamb eller Standardt normal, jag har inte bestämt mig riktigt än för vilka av dessa två det blir, men jag hoppas att han lägger på sig lite hull sedan.

Thereseee
0

Jag vet inte riktigt. .

Jag har inte just det fodret.. Alltså dom har köttprodukter och spannmål tror jag det är.. och det sistnämnda är bättre om man blöter det då alla vitaminer o allt sånt kommer fram..*osäker* men jag har för mig att det va så dom sa det till mig :) men kolla deras hemsida annars

www.magnussons.se Jag tror det är så.. Google it annars :)

Karmatarerskanise
0

Alla ger det dom anser är bäst för sina hundar.

Vi hade Doggy innan, men det blev Hades dålig i magen av, nu får han Pedegree och det fungerar fint :)

E_hjo
0

Robur.  :)

[Wolverina]
0

Min tik åt Doggy Orginal förut och har mått super av de, fin päls och allt…men sen tröttnade hon på de och började matvägra så då bytt jag till Robur och nu äter hon med god aptit igen Skrattande

spikes
0

jag ger mina bravo färskfoder,tillsammans med laxolja och caroten

chrissan
0

RC 4800 och RC Sensible 28 Maxi (godast), vetegroddolja samt köttfärs eller lever. Äggula ibland. Hade svårt att gå upp i vikt när hon var yngre men nu fungerar det bra.

(Hunden själv: "Äter allt utom kräftor och Vätternröding")

Hundvalp
0

Min hund Diablo äter Doggy Prima (grön påse).

Elipowe
0

Eukanuba, för cocker spaniel! Han har mycket av det i sig och trivs mycket bra på det. Ganska dyrt, men det är värt det. Aldrig mer billighets foder.

silverorm
0

Efter att ha provat div "fina" foder, så slutade det med Robur Breeder 30, hon äter det med god aptit och har fått en felfri hud och päls. Dyrt är det 549,- men det är det värt! En bra matsmältning har hon fått med!

sagalisa
0

Mina äter Hills och Purina

Anett Lindbom
0

Min hund får mat ifrån Olivers petfood, Selected fish, ngt som  fungerar bra på min gamla Benji..

Quiila
0

Quila äter BEWI DOG (SPORT), innan åt hon FRISKIES

~Quila Roze~

[alena]
0

Rippe äter också Pedigree likasom Azlan (skrev det tidigare).

Mulla
0

Min nya hund äter Royal Canin Maxi babydog! Men han är ej jätteglad i fodret så oftast så får han en liten droppe majsolja på. Letar aktivt efter ett foder som han kan äta men han övergår snart till Junior och det kanske är godare så vi kanske testar det först! Vill inte ge honom något billigt skitfoder (ingen nämnd ingen glömd!)

Men den som söker han finnerFlört

empan-hampus
0

Detso äter James Wellbelowed för att han har en väldigt känslig mage.. Och då rekomenderade han i djuraffären det.

[nataschaj]
0

mina 2 äter Mera Dog tycker att de fodret är jätte bra,, fin i pälsen å bra i hullet samt avföringen ^^

Quiila
0

Ska precis byta foder till Quila, har beställt hem en påse Magnussons, funkar inte det eller om hon inte gillar det så går vi nog över på Pro plan

~Quila Roze~

Tixy
0

Idelma äter nu Best in Show Lamm & Ris, och fungerar bra på det än så länge. Vi har testat ett flertal olika foder, men det är BiS som fungerar bäst på henne. En 14 kg-säck kostar 200-300 på Vinn, helt okej. :)

chrissan
0

Robur Breeder Valp eller Doggy junior valp, fast hon är stor. Hon älskar det och det går snabbt att blöta upp (får ej äta torrt foder ebl veterinär)

Kickilu
0

Alfons äter Klass färskfoder sedan en tid och det funkar kalasTungan ute

spikes
0

Mina äter klass färskfoderFlört

lema
0

Min äter Specifics CYD-HY ett allegifoder som delvis är hydroliserat.

Magert, samt innehåller lax & ris. Kanon bra! Håller vikten samt lite avföring att plocka upp Cool!

Royalz
0

Valpen som jag får hem i augusti ska få äta Royal Canin Maxi babydog :)

Trollhassel
0

Prillan äter Royal canin Junior för småhundar och Jelisej äter BARF och Doggy.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ellenfyrkant
0

Bytt: Magnussons

Mvh Ellenfyrkant

[michaelalundgren]
0

Tequila äter Doggy :)

PillanN
0

Bytte foder från samma som #1 ger då han nu mer tål andra foder. Köper direkt från tillverkaren och då lite billigare än i affären,fodret heter Tello high energi.

Även väldigt omtyckt av våra stallkatter,dom blir väldigt runda o goa om magen Oskyldig

Hundvalp
0

Diablo äter BARF Bas (Tror jag)

Hysteria
0

min hund äter Precept. Ingen annan som ger sin hund det? ögade igenom vad folket över hade skrivit men hittade ingen precept ätande vovve!

spikes
0

167,vad är barf bas för nått?

PillanN
0

#168 Det verkar som att både du o jag ger ett mindre vanligt(?) foder.Tyckte mig inte heller se någon som gav samma som jag Skrattande

Hysteria
0

#170 ditt foder har jag aldrig hört talas om. hehe Jag som trodde att Precept var ganska vanligt :P så fel man kan ha.

Heffipeffi
0

Hoppas att dina stallkatter även äter en och annan råtta, eller får kattmat ovkså, för annars riskerar de att få taruinbrist vilket skadar syn och hjärta.

Hundfoder innehåller för lite kött för att katterna ska få i sig tillräckligt med taurin.

PillanN
0

#172 Du kan vara lugn ,jag vet vad de behöver .De äter både råttor,kattmat o hundmat….och en massa olika flygfän ute.

steelskaniner
0

Hund kökets säger jag bara ! det är bra! vi lägger i blöt och ger åt våra.. på vintern får de blöt foder d.v.s. saker från kött och fisk som man fryst.. Kommer inte ihåg vad de hette..

Har alltid anväänt hund kökets och hundarna har alltid haft prima päls m..m.

Heffipeffi
0

Ja, lagårdskatter brukar ju få en allsidig kost.

Jag ville bara förtydliga varför inte katter kan leva på enbart hundmat. Du vet det, men ngn annan kattägare, som inte är så insatt,  som läst ditt inlägg kunde kanske få för sig att Tello var ett bra foder även till katter.Glad

ms-mee
0

Våra äter Royal Canins högenergi foder. Men när den säcken börjar ta sluta byter vi till Orijen :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

smurfen33
0

prcis börjat med royal canin 30%extra fett då min hund är väldigt mager

Casper
0

Mina hundar får numera Access och mår toppen på det!

Zoma08
0

Zoma äter Lone star Premium magnum 26/18,,

Till högaktiv hund,
dräktiga tikar, unghundar.

Innehåller inga kemiska konserveringsmedel eller tillsatser.
Ej nötkött.
Med Omega 3 och Omega 6 och Ester-C.

Det vart vi rekomenderad att ge henne, och det funkar bra :)

Mvh Annelie

[SarahOhrn]
0

Sammy äter Pro plan puppy, lamm och ris tror jag smaken heter, för känsliga magar.

jen
0

High energy proffesional..

ger jag mina. Tror det är ett bra BILLIGT foder

matte-mi
0

Izzie äter Arion. Hon gjorde det hos uppfödaren och jag har fortsatt med det. Jag tycker det är bra och lagom pris. Hon äter Arion maintenance small breed

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.