Hösten =reflexer
Nu börjar hösten smyga sig på lite smått. Ingen har väl gått miste om att solen börjar gå ner allt tidigare?
Med hösten kommer mörker och med mörker kommer reflexer.
Vilka reflexer har du under en promenad?
Vilka reflexer har din hund?
Visa gärna en bild!
Har ingen bild…men själv har jag clips på både jackan och luvan…hundarna har reflexkoppel på,det är jätte viktigt nu

Jag har reflexväst, hunden beror det lite på om det är för kallt att vara utan täcke eller inte, är det kallt har hon täcke med reflexsömmar och ett reflexhalsband med röda lampor på som man kan välja om de ska blinka eller ha fast sken, är det inte kallt så har hon reflexsele istället för täcket.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad smart att ha benreflex man kan ju ha det på halsbandet tänkte vi som har mer fluffiga pälsar så ser man inte vanligt reflexhalsband så bra :) Jag går med cyckellampa o lyser + reflex hunden har reflexkoppel. Väst är oxå bra :)
Nu har jag ingen egen hund, men brukar vakta en kompis hund ganska ofta, och när vi är ute på kvällarna och nätterna, kvittar om det är nu på hösten eller sommarn, vi har alltid reflexer när detär mörkt.
Men jag brukar ha en reflexjacka och hunden har benreflexer och en reflex som är fastsatt i kopplet.
Har inte heller någon bild, men jag har refelxväst och alla mina tre hundar har varsitt reflextäcke på sig på alla kvälls och morgonpromenader.
#8 de är rätt blilliga på rusta :) nu är dom deras koppel rätt korta men duger som kvälls/mörker koppel.
har man mindre hund finns det även blinkande refexer dom kan man ha runt armen osv funka bra på våran mellan pudel man såg vart han var låååååååååångt bort med. Testa o se då syrran var ute med han :D
9,dom finns för stora hundar också
lena har du sida till det? för jag vill ha det till Chanel hon har inte pudel hals
vill gärna ha ett sånt blinkande halsband för tänk om hunden råka slita sig ja då ser man iaf hunden :)
11,Jag har sett det på zoo-butiken,har inte köpt något eftersom det lyser inte genom snoddens man…kan väl tänka mig att det kanske finns på häromi.se

#11 googlade lite snabbt och hittade denna sida http://www.fiasbutik.com/index.php?page=shop.browse&category_id=354&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1
_**/Mvh Anne
13,du e en klippa du

Har även själv ett, ska se om jag lyckas ta bild på det i mörkret ikväll… Köpte mitt på Djurmagazinet
_**/Mvh Anne
Idelma har reflexväst. Vid trafikerade vägar går hon i kort koppel, speciellt i mörker.
Själv har jag ibland clips på armen eller benet, men har slarvat en del med mina reflexer.
Har tänkt sy benreflexer till Idelma, får se om jag kör ett par till mig också.
Jag har Mr koppel både selen och koppel med reflexer på dagligen. Sedan har jag en reflexväst, och Visiglo halsband som blinkar och syns på LÅNGT håll på hunden…
Själv har jag om det inte är så kallt ute bara en reflexväst över jackan, annars så har jag en rejäl jobbar reflexjacka från björnkläder. Foto har jag inte på denna datorn då jag sitter i sommarstugan, men kan fixa det när jag kommer hem.
Jag går aldrig ut på kvällen för jag är extremt mörkrädd. Och just nu har jag en valp som inte behöver gå ut och gå på kvällen så det är skönt.
Men ska införskaffa en reflex sele att ha på honom så han syns sen när han blir äldre och måste ut och gå på kvällarna.
19,varför skulle inte en valp behöva gå ut på kvällen?…en undran bara
#20 För att han är en VALP och en valp ska inte röra på sig så mkt :) Han har redan gått en eller 2 prommenader på dagen och sen lek. Han går bara ut och kissar på kvällen utanför. Sen går vi in igen. Inget konstigt med det.
21,I mina ögon mycket konstigt…en valp behöver ut flera ggr än en vuxen hund…sen ska ju en valp röra sig mycket eftersom den behöver bygga upp sina muskler….det är förlegat att en valp inte ska röra sig så mycket,många får dålig muskulatur om den inte för vara ute och bygga upp den.
Alla mina Valpar har jag haft med mig på prommisarna med de vuxna hundarna,och alla mina hundar har mått alldeles utmärkt av det…det gäller bara att ta det i valpens takt.
En valp kan man inte sätta tider på,den blir nödig när den blir det oavsett om det är sent på kvällen eller mitt i natten,och då får man snällt baxa sig ut
#22 Men läs vad jag skriver.
Han får komma ut flera gånger på kvällen och kissa och bajsa. VI HAR STOR TOMT som han springer lös på dagligen. Så motion får han så det räcker och blir över.
23, va bra
men jag läste inte ditt inlägg så…du skrev en gång på kvällen bland annat och att en valp inte ska röra sig så mycket….men men nu har du ju förklarat det på ett annat sätt…
25,samma med Spike…han är ett enda stort muskelberg trots sina 12 bast….full rulle konstant ute
,han är nästan värre än Snodd som är 7
#26.Haha visst är dem gammla så härliga gud att de kan va så
.
Ja Folf han går ut 5 grr dag och då är de han som bästemer alltså hur mycket han ska ut.Han brugar säga till när han vill ut han går till mig o fångar min uppmärksamhet sen går han till dören och säter sig.Oftast blir de så att han vill gå ut 5 ggr dagen.
Jag har inga reflexer på mig när jag e ute å går.. Nemo har ett reflex halsband och Hugo brukar ha en liten lysande lampa på halsbandet. Jag är väldigt slarvig med reflexer, får ta å köpa 2 reflex selar nästa vecka :)

Hittade ingen bra bild nu, men jag brukar ha på mig reflexväst och Quila har antingen en reflexväst/täcke eller så har hon sitt vanliga täcke med reflexer i kanterna samt ett reflexhalsband.
Har även reflexsele som används då o då
~Quila Roze~
Jag har Hööks katalogen o där finns det jätte bra saker lr jag tor det är bra på deras hemsida http://www.hooks.se ser man inte alla saker som dom har i katalogen men 3 saker ska jag skicka efter reflexväst (hund) 39kr koppelreflex kort koppel man sätter sitt koppel i en förlängning kan man säga 39kr och reflexhalsband blinkande 149 kr. Vet inte om det blir halsbandet då jag tor att det inte kommer att synas så bra pga pälsen.

#32 fixade så det blev rätt länk i din kommentar
_**/Mvh Anne
tack Anne :)
Vi köpte en reflexväst typ, till våran hund men den är fööör stor! :/ Dock växer han ju så det knakar så han kommer kunna ha den snart, dock har han tuggat sönder spännena så vi måste köpa nya. Men imorgon ska jag skaffa något som passar bättre, reflexer till halsbandet/kopplet eller ett mindre täcke.
Ska ta kort på Dixon ikväll så får ni se hur han ser ut när det är mörkt :)
jag har köpt reflexer man har på ärmar o jackor reflexclip, de har jag 3 st på kopplet med olika vända och testade o se hur det såg ut framför en ficklampa. Testa själva o se hur bra reflexer man har genom be nån lysa på er :) Västar finns på ÖB om man har nära dit samt såg jag reflexkoppel o halsband där.