Olika pris på olika kön?
Jag har suttit och kollat runt en hel del på sistone på olika hundannonser, och på många som jag har sett och hittat, så är det olika pris på hunden beroende på om det är en tik eller hane, är detta vanligt? Och varför är det så?
Vad tycker ni själva om att ta olika pris beroende på kön?
Vet inte om tråden ligger rätt, ni får gärna flytta den om den är fel..
Jag tycker personligen att det känns väldigt fel med att ha två olika priser bara för att det är olika kön.
Men jag kan inte riktigt motivera varför jag tycker så, mer än att en hund är en hund oavsätt kön..

Håller med #1 det känns fel att det ska vara olika pris på könen, för det ena är väl ändå inte mer/mindre värt än det andra?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är väl helt enkelt mer efterfrågan på ett visst kön? Vågar man fråga vilket som är dyrast?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ja det är olika på raser med nakentik kostar minst 2000 mer sett 4000kr dyrare än en naken hane då är det förståss med stam o det, det roliga är att en pufftik (hårig av samma ras) ger med nakenvalpar. Och sen dessa små Chihuahua är tikar med dyrare. Antar det är avel dom räknar med men även ser jag blandraser där tikar kan vara dyrare. Det är så på många raser men tog 2 exp :)Håller med dig #1 det är fel att det är så.
Sen vet jag att många väljer tikar etersom de anses lättare, markerar inte lika gärna osv.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Upptäckte samma sak när jag kolla hundannonser när jag skulle skaffa hund. Att tikarana var dyrare. Tycker också att det är lite fel. Hund som hund.
En annan sak som jag lagt märke till sen jag själv skaffa hund är att jag sett många fler som har hanar än tikar när jag går på stan. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det är ju helknäppt!…
Jag har aldrig haft en uppfödare som gjort så, och det är jag glad över för då hade jag nog inte köpt hunden heller.
Ibland kan även priset variera om hunden (oftast valpar) har någon form av skönhetsfel, snett bett eller liknande, många gånger är även de hundarna billigare än den utan skönhetsfel, vad tycker ni om det?
Personligen skulle jag betala mindre för den hunden om det var ett allvarligt fel som skulle påverka den väldigt mkt i dens livskvalité, men vissa gånger handlar det bara om att hunden har "fel" färg eller ett böjt öra, och då hade jag betalat lika mkt som en den utan "fel", för jag är inte intresserad utav avel eller utställning..
Ne jag märker att fler väljer hane eftersom de tycker det är skönt o slippa löp :) Jag har pratat med flera hanhundägare att de har haft tikar innan o valde hane pga slippa löp o allt runt det. Men visst möter jag mer hanar än tikar ute, tor att de valde hund framför priset iaf :) men jag tycker det är fel att det är så här med priset iaf helt klart käppfel