Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 941 ggr
[iurochskur]
0

Idag ska Ronja bada!

Vi ska passa på att klippa klorna och chippmärka henne med…äntligen ska hon bli vår i hundregistret med.

Kram!

AnneN
0

Jätte bra att ni märker och reggar henne Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[iurochskur]
0

Känns ju som en säkerhet om hon mot förmodan skulle rymma eller försvinna. Då har vi ialla fall gjort det vi kan för att öka chansen att hon hittar hem igen.

Ska man regga henne i blandis?

Karizma
0

#2 det gör du som du vill jag har inte reggat in Chanel i blandis, men på jbv finns hon med iaf.

Karizma
0

Jo, jag vet att jag själv vart lite fundersam varför det tog sån tid med få bekräftat av jbv det tar ca 1 mån innan man får det :) Och ett tips till har jag till alla hundägare skaffa en pärm och ha alla deras papper i är man lite som jag små slarvig o yrskalle så har man då iaf ordning på allt på ett ställe Flört

spikes
0

Är dom inte reggade alls så ska dom inreggas hos jvb allra först

AnneN
0

#2 att regga i jordbruksverket är obligatoriskt (lag på), om du vill regga i Blandis är helt upp till dig.

#4 Ja en pärm är toppen att ha, jag har en pärm där jag sätter in alla papper som hör till mina djur, allt från reg.bevis, försäkringsbrev till veterinärkvitton (även de för vaccinering)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Ja jag har allt i pärmen :) och jag gjorde ju ägarbyte men tor det tar samma tid även för nyreggade hundar.

spikes
0

Själv har jag allt i en plast mapp och vaccinationer och sånt i stamtavlanFlört

[iurochskur]
0

Har ordnat en alldeles egen mapp till dom papper vi har till Ronja, igår satte vi äntligen in hennes chippnummer i vet.papprena och i köpeavtalet m.m Och nu är hon reggad hos JBV.

Nu doftar Ronja så gott av badet att jag vill snosa henne i pälsen hela tiden och chippmärkningen gick suveränt bra. Vi har bokat in ny tid om en månad för nytt bad och ansning. Hon skrev i sin bok att Ronja var en mycket snäll tös att handskas med.

Kram!

P.s vi kom hem med frisöron, dentasticks, borste, fästing plockare, aktivitetsboll….kunde inte motstå och shoppa medans hon var inne och gjordes fin.

Karizma
0

Kul o höra :) ansning jag trodde hon var släthårig :)

[iurochskur]
0

Ja, hon är släthårig, men hon hade tofsar mellan tassarna och lite tesar här och var som hon klippte gratis.

Karizma
0

Med andra ord snyggas till lite bara :)

[iurochskur]
0

Japp.