Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 3062 ggr
sweetmaddiz
0

Demodex

Min lilla Amstaff valp är 4månader och har börjat få kala fläckar på både huvud och kropp inte så många ännu men det räcker å blir över….har beställt tid hos veterinären på onsdag är rädd att det kan vara Demodex :(  men som jag har förstått så kan det gå över..har hört att det inte ska finnas hos vuxna hundar så det kanske kan gå över av sig själv…vet inte om det stämmer men hoppas det…men har även hört att jag kanske måste avliva mitt lilla hjärta….älskar min lilla valp och vill naturligtvis det bästa för henne

Om det är ngn av er som har info om detta så snälla så svara på detta

/madde

Mischa
0

Det finns olika typer av demodex, juvenil demodex kan gå över om det är i en lokal form, då kan hundens celler ta hand om det själv, är det däremot generell demodex klarar inte cellerna att fixa det själva.

Men det finns absolut demodexangripna, vuxna hundar!

Dom flesta av dessa går ju däremot på medicin som gör det bättre och blir det riktigt illa blir hunden oftast avlivad.

Googla lite och läs på.

Hoppas verkligen inte att det är vad som misstänks.

≧◔◡◔≦

AnneN
0

Har för mig att det är tyvärr ganska vanligt med allergier hos amstaffen så om det inte är någon hudsjukdom, be om en ordentlig allergiutredning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isla
0

Kliar hon sig något eller är det bara som att håret faller av?

sweetmaddiz
0

Hej

Tack för alla svar… :)

Hon kliar sig tyv jättemycket…och de ställen som hon har tappat hår på blir bara värre :((

Ska ju till veterinären på onsdag ……hoppas verkligen att det e ngt som går över av sig själv men jag är rädd att det är den elakartade sorten av demodex

/Madde

spikes
0

4,Det kan ju vara kvalster också…hoppas i alla fall att det går braFlört

sweetmaddiz
0

Kan enbart kvalster göra sådan skada….ja jag hoppas verkligen att det är så :)

isla
0

Låter i mina öron som någon slags allergi. Hoppas ni hittar svaret!

[Vargnatt-]
0

Aramis hade demodex när han var yngre, några kala fläckar här och var på kroppen, men det gick över efter ett tag. Hoppas det går fint för er också, håller tummarna :)

spikes
0

6, ja det kan det,fick hem en omplacering som hade hudkvalster,och han var full i kala fläckar…

Karizma
0

kvalster låter det som o det kan klia in i havet. Har du testat o köpt shampo med lus o kvalster medel i? Det kan ju hjälpa, tänkt på tvätta mycket o håll städat. Men bra att du ska till vetrinären för då får du reda på vad det är för något. Håller tummarna :)

sweetmaddiz
0

Tack snälla ni för alla svar….blir glad för ert stöd..det värmer  :)

Kram på er

sweetmaddiz
0

Hej på er..har varit hos veterinären idag och fått svar…hon har generell demodex….har fått medecin utskrivet som hon ska ta nu i 3månader för att sedan återkomma…för en till koll….

Vet faktiskt inte hur jag ska göra nu….det kan ju försvinna men tänk om det inte gör det då :(

Bad henne göra en riktig allergikoll med..men måste vänta på det sa hon till en annan gång…

Hoppas allt är bra med er alla if :)

Kram

AnneN
0

#12 då hoppas vi på att det försvinner

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sweetmaddiz
0

#13 ja hoppas det….för hon är den bästa/snällaste och lättlärda valp jag varit med om :)