Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 1016 ggr
Tina-A
0

Träna, träna.. :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Trick är ju som ni kanske vet något som jag och Oliver tycker är jättekul att träna! Det är lite våran grej :)
Jag har ett tag försökt lära Oliver att gå på 2 ben brevid mig, som om vi var 2 vänner som gick brevid varandra och pratade liksom. Men det har varit svårt att få honom att gå rakt, och utan att klänga på mig hela tiden…

Men så! En idé! Detta är Olivers senaste trick, fortfarande under inlärning därav klickern. Började träna för kanske 20 minuter sen och spelade in för 10 minuter sen. Helt oredigerat!

Hoppas att ni blir inspirerade och går och tränar trick med era hundar nu med :) Jättebra aktivering!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Empisen]
0

Hahaha, åh, sötnooos dåå! Glad

AnneN
0

Hihi, så sött Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tina-A
0

Hehe, ja eller hur :) Oliver står väldigt gärna på 2 ben men har svårt att gå längre sträckor utan stöd, han lallar mest runt på samma ställe. Men håller man i handen går det ju prima! Men man ska inte gå för länge på 2 ben, det är jobbigt.. Men med en hund som Oliver så väntar jag bara på att han självmant ska börja gå på 2 ben permanent så mycket som han står på 2 ben :P

Crazzysazza
0

Gu vilket bra tips jag försöker lära min amerikanare att gå på 2 ben on kan snörra runt och baka några steg hit tills men hon har dålig balans det där skulle nog kunna hjälpa väldigt mycket ocha allt eftersom minska på hand stödet.

spikes
0

Vad gulligt..ni är så duktiga!Glad

Tina-A
0

#4: Ja, gör det :)

#5: Tack ^^

zabelle
0

Nä men så jättegulligt SkrattandeSkrattande

Zabelle   

Tixy
0

Gud vad gulligt! Skrattande

[Vargnatt-]
0

Ni är så duktiga tillsammans :) Jättesött trick! ^^

[Vargnatt-]
0

Ni gav mig inspiration nu så jag var tvungen att testa med Aramis, men gjorde om lite eftersom han är lite för tung för att gå långt på bakbenen, så nu tränar vi att han ska resa sig så han sitter fint och lägga tassen i min hand när jag säger hålla handen Skrattande

Kakan81
0

Men så sött! Min Emil gillar oxå att gå på två ben så jag måste oxå testa.

Tack för att du bjöd på filmen.

Karizma
0

Så söt :) otroligt snabbt han lär sig trixen måste jag säga, själv fick jag Chanel till o sitta på en parkbänk o sen stå på bakbenen tyckte det var bra duktigt. Det är Anne som gav mig iden då det var bra med balansövning för självförtroendet på henne Glad