Godmorgon 20/10
Jag har trott att det var onsdag hela morgonen men det är ju bara tisdag 
Vi kopplade in vårt Wii igår, det har legat nerpackat sen flytten. Jag trodde jag skulle ha rejält med träningsvärk idag efter boxningen, men det är inte så farligt faktiskt.
Ska ni hitta på nåt kul idag?
Zabelle
Morrn alla!
Men
törs jag träffa dig igen om du ska boxas sådär
.
Sitter och har en diskussion med Spike som har råkat klyva en klo och har en strumpa på,han vill inte ha den
.
Idag ska jag åka och handla stövlar,hittade ett par som var snygga på Maxi faktiskt,jag får ju även i min ortopediska sula i dem vilket är himla viktigt för mig.
Sen blir det som vanligt skogstur med vovvsen på förmiddagen,om jag hinner tänkte jag sy lite i kväll också
.
Ha en fin dag!
God morgon på er,
#0 Wii verkar riktigt kul, är det bra träning eller?
Har fått för mig att det inte är det. haha varför vet jag inte.
#1 Stackars Spike, klart han inte vill ha strumpa på sig
Fjömpigt värre ju.
Jag ska ner och hänga upp tvätten sen ska jag in i duschen, sen måste jag gå och sova en stund till. Ska jobba nu natten som kommer, så då måste jag ha fått sova ordentligt. Tyvärr finns det aldrig några tvättider på eftermiddagarna eftersom alla bokar flera veckor i förväg. Så det finns aldrig några tvättider, blir så trött
Sen ska jag ta en ordentlig promenad med Algot, blev ingen igår eftersom det regnade hela dan. Eftersom jag har en regnvek vovve så blev det bara kortisar igår.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Stackars vovven, har det inte läkt än? Vill du låna Hebbes skinnsko som jag använde utomhus när han gjort illa sig?
#2 Wii är jättekul!! Jag har Wii active och där lägger man upp sin egen profil: längd, vikt och ålder och sen kan man följa sina framsteg efterhand som konditionen ökar. All träning är ju bättre än ingen….
och jag vill inte ut och jogga när det är mörkt. Sen är det ju kul med bowling när man är fler.
Zabelle

God morgon! Prillan bet sig i tungan igår och har fortfarande besvär. Hon ville inte äta någon frukost, men jag ska prova att blöta upp lite mat åt henne så hon slipper gå hungrig idag.
Jag ska till försäkringskassan idag, vilket jag inte ser fram emot alls. De brukar ju ine vara så tillmötesgående direkt. Jag har börjat få foglossning och dessutom karpaltunnelsyndrom det är inte kul vill jag lova!
Bebis sparkar i min mage för fullt och har orsakat en dålig nattsömn för mig, men det är nog bara början på det som komma skall.
Hoppas att ni alla får en bra dag och att Spike blir bra i klon.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Godmorgon!
#1 Stackars Spike, du får blåsa han på tassen från mig. 
Ringde på frysskåp igår, så det ska vi köra och hämta idag. Eftersom jag ska börja med färskfoder till Silver behöver jag mer plats.
Sen ska det bli skönt med en extra frys till bröd, bär och om man bakar att ha någonstans att göra av det. Har bara ett litet frysskåp nu. 
Sen blir det som vanligt en långtur med lilleman, o ikväll linedance mellan kl. 1830- 2000
Ha en bra dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jahapp..God Morgon allihopa!
Äldsta dottern zoomande i väg till bussen för att hinna till gymnasiumet med en hund i släptåg.På bussen visade hon sitt kort så där snabbt som man brukar.Dom som kör kollar ju inte så där jätteofta tycker jag.Han sa att hennes kort i var där.Äähhh…sa hon och gick och satt sig.Åter igen med en barsk röst sa han åt henne varpå hon tittade i fodralet där hon har busskortet.Nnääää det var ju inte där!Hon klev av..å hunden med…släade sig hem och suckade ljudligt.
-- Mamma jag har nog tappat mitt kort !
-- Nähäääääää säger lillasyrran du lånade ju ut det till min kompis i går det ligger i min väska!
-- MEN VA F#N….skrek min äldsta då..nu missar jag flera timmar av spår i skogen med hund!!!Sen slutar ju vi tidigit i dag!
-- Det var ej med meningen,du får vara arg & sur en stund.Men kanske vill du åka med på KBT i dag med din lillesyster istället?
Nu har hon vart ledsen & besivken klart.Jag har ringt till skolan och berättat.Och i dag åker båda tjejerna på KBT.
Sen ska jag vidare på möte.Efter det mötet ska jag vidare till KS på kvällsutbildning.Så i dag ser jag ingen utav mina hundar mer efter hundpromisen som vi snart ska gå på.När jag kommer hem är klockan mycket och då hinner jag endast med en kissrunda med överlyckliga hundarna mina.
Tur att tjejerna är stora nog att hjälpa till över en dag då & då !!
Så jag känner mig lite stressad…& pressad….Tycker inte om såna här dagar….alls..
Gosehunden Spike … pöss på lilla tassen & hoppas den blir bra jättesnart!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Godmorgon allesammans! Idag ska jag chippa och bada Ronja. Sen ska vi fynda på djuraffären.
Annars består dagen av lydnadsövningar, promenader och pluggande.
Kram!
God morgon!
Jag missade att dotterna hade gympa idag så det var till o gå hem igen för packa det o gå tillbaka. Så det vart en promenad på mer än 1 tim men lite trist promenad tycker jag. Igår fyndade jag
ett bra reflexkoppel o reflexväst. På ett loppis hittade jag en shoppingväska sån som kärrner brukar ha tycker dom är rätt fina o denna var hel o fin oandvänd såg den ut 30 kr och en cyckel till dottern lite stor men nästa år har hon en fin röd cyckel med 18växlar kanon fin o hel, 180kr en jacka till mig jag behöver nån som går ner över rumpan 30 kr
den var snygg med svart med luva. Gillar fynda o det går till välgörenhet med. Själv har jag 3 säckar kläder som ska dit när vi flyttar. Ska även förbi lägenheten o se hur det vart med målningen o tapetseringen sen ska jag kolla kontaktutag om det finns i uthuset där förådet finns för jag är som du AnnL vill med börja med färskfoder. Har ju hört så mycket bra om det. Nehe nu ska man grejja lite igen ska med ta o klippa klorna lite idag, jag håller på att arbeta ner pulpan på damen då hennes klor var lite långa nrä vi fick henne. Det var allt för idag, en skön promenad som är lite trevligare o gå tar jag vid 16 som vanligt den tiden
Ha en skön dag!
3,Det är ju så med gamla hundar som inte förstår att man ska ta det lugnare för sitt eget bästa,hade klon varit mera illa så hade jag nog lånat den tack
,jag har tejpat den innanför strumpan nu och han blöder ju inget,men vill ju vara på den hela tiden den rackarn.Ju äldre dom blir ju längre tid tar det för dem att läka.
Spike har jag blåst på och sagt till att han ska vara rädd om sig från er
.

Go´morron eller var det förmiddag?
Just nu ligger Velvet som vanligt och sover på soffan fortfarande och jag har en eller 2 timmar på mig innan hon behagar vakna.
Kl 14 har jag mitt första telefonmöte med en jobbcoach, är lite skeptisk till om det kommer att ge något, men vad 17 det är ju gratis och kan iallafall knappast skada att prova.
Efter det så ska jag och en kompis ut på promenad med vovvarna.
Mycket mer än så har jag inte planerat för dagen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
God förmiddag!
Igår var det lammslakt här på gården så idag har jag inga lamm att ge frukost. :-(
Hundarna har inte koll på att lammen slaktats, så de har letat som galningar efter dem hela morgonen. Hm, undrar hur lång tid det tar innan de inser att de är borta?! :-D
Annars jobbar jag för fullt denna veckan. Börjar vid 1 idag, så det börjar bli lite brådis. Ska ta en sista sväng med vovvarna nu innan det är dags att göra sig i ordning inför jobbet.
Ha en bra dag allihop!
God förmiddag, gott folk!
Jag är hemma från skolan idag, så jag ligger i soffan med Idelma och har datorn på soffbordet. Vid 18-tiden ska vi ut på långrunda med min kompis/kontaktperson och hennes boxertik. Får se om det blir lite trickträning under dagen. :)

Nu börjar det närmar sig em, men jag har inte gjort något speciellt. Just nu sover sonen middag. Ikväll ska lasta 2 av jyckarna å köra ut till klubben för att träna Agility och efter träningen å har vi agilitymöte och sen när jag kommer hem från det, så är klockan mkt så det blir förmodligen till att leta rätt på sängen ganska fort.