Godmorgon 19/10
Efter 3 dagars ledighet är det redan måndag och dax för en ny arbetsvecka.
Bestämde mig för att bada hunden i lördags. Som Spikes skrev i förra veckan så tar det ju en stund och man är rejält blöt och trött i ryggen när det äntligen är klart. Han blev såå fin. På söndags promenad med husse nere vid stranden leks det med pinnar, vovven störtar rakt ut i havet hur lycklig som helst. Det blev alltså en ny dusch när de kom hem för att få bort saltvatten och sand 
Gillar era hundar också att springa ut i vatten?
Zabelle
Morrn på er
Sitter och försöker få eld i kaminen,så skönt med sådan värme.
Fick nyss ett mail från en gammal barndomsvän som jag tappade bort pgr av att hon gick med i en sekt,men nu har hon brutit sig ut och finns emellanåt här i krokarna,så jag hoppas vi kan träffas på lovet som kommer
.
Spike är som Hebbe så honom får man ducha av när man varit vid havet….Snodden roade sig med att springa ner i ett kärr i skogen dagen efter champoneringen…annars är det sjöar han mer än gärna badar i,jättekul att simma ut och valla in sönerna om dom är med,sedan skäller han som en tok om dom inte följer med honom in till stranden haha…

God morgon…
Vilken härlig bild!! Jag har ej direkt närhet till vatten på så sätt.Min tik Tuva är en badhund,traskar rakt ut i lägger sig ner,det ser så njutningsfullt ut på alla sätt & vis.Dom andra tre kutar ner till kanten och undrar vad Tuva gör?!Tyvärr så tar Tuva gärna sig ett dopp i dom djupa diken & skogsdiken vi har här runt omkring.Det lutar skit & kalabalik,sen har hon en hel del gegga & uurrkkk på sig efter ett sånt dopp.Det finns ju då inget annat att göra än att gå hem och bada henne :(
Annars har jag & hundarna gjort följande:
Vi har väckt lill-matte & lill-mattes kompis med blöta pussar!heheheh..det är jättekul,och nu fanns det ju en till liten att väcka!
Den andra lill-matten är äldre,henne går vi inte in till!hhuu…så arg hon blir.Hon går som tur är upp själv.Efter ett tag kan den äldre lill-matten kanske öppna munnen & bli lite trevlig.Annars är hon go & glad när hon kommer hem istället.
Sen har vi ätit frulle med allihopa.Vart på kissrunda.Nu sitter jag ( matte ) och kikar på datan & lyssnar på tv-4 nyhterna i bakgrunden.Alla 4 hundarna ligger å vräker sig i soffan.
Har ni fler än 1 hund? Har ni "små" hussar & mattar hos er?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jadå vi har lill-hussar,men dom är inte så små längre och så har jag ju Spike också…men ingen av dem väcker grabbarna om inte jag följer med och öppnar dörren…det sköna är att ingen av dem har dåligt morgonhumör heller,utan dom kommer ner och kramar hundarna före matte på morgonen
Nix, inga småbarn
. Vovven är hos oss av just den anledningen att här är barnfritt. I den här vovvens värld är små människor det läskigaste som finns.
Zabelle

# 4 trevligt med ungar som har bra morgonhumör!
# 5 jaaa..visst kan småbarn vara läskiga för hundar.Titta bara hur dom rör sig när dom går..Jag kan förstå att hundar reagerar på småbarn.
Mina döttrar är ju inte småbarn längre.Men jaa..vi brukar väcka lill-matte på 13 år & lämna den äldre lill-matten på 16 år (snart 17) ifred pga ett hiskligt morgonhumör.
Jag har ett ok morgonhumör,men visst har jag mina dagar då jag inte alls är så trevlig på morgonen.Men då försöker jag att hålla mig undan dom andra.
Era hundar då? Deras morgonhumör?
Tuva = glad,men seg & tar lite tid på sig att komma i gång.
Ozzy = fundersam över om vi ska gå upp eller inte eftersom jag är svårväckt och har många alarm.Sen är han lite småseg han oxå på morgonen.
Ice = JAAAAAAAAAAAA..YES…!!!!!!! JIPIIIIIIIPPPPPPPPPPPIIIIII!!!SKA VI GÅ UPP?SKA VI UT I SKOGEN?SKA VI ÄTA FRULLE?!JAG ÄR MED OCH UPPE…KOM IGEN DÅ!!!JJPPIIIPPIII!!
Mini= …zzzZZZzzzZZZZz…mmm..jag kommer..tror jag..eller så ska jag sova mera under täcket..om jag ska vakna vill jag gosa först!!sen tar vi det lungt & fint tack..ZZzZZzZZZzzz…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Mina hundar bägge 2…yes!! nu går dom upp och vi får ha sängen helt för oss själva ZZZZZZZnark,tills matte tar en kopp kaffe ute på trappen,då kan vi gå ut och pinka,men Spike är inne snabbt igen och i sängen,Snodden får jag inte in han lägger sig och sover på plattorna i både väder och vind

Morrn… blev för mycket av det goda igår (var på kalas) så idag sitter jag och mår pyton
Nåja jag har endast mig själv att skylla och det går över.
Igår fick Velvet leka med sin kompis Kajsa som är en austarlisk terrier på 9 månader, de busade över 1,5 timmar, sedan var det kalas hos svärmor och där var det förståss små barn vilket Velvet tyckte var lite jobbigt efter allt busande med Kajsa så hon kröp upp i soffan mellan husse & matte för att få vara ifred.
Nu ligger hon på soffan och sover och kommer nog gör det i ett par timmar innan hon vill ha mat och rastas.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#6 Barnbarnen är jätteläskiga… men de är riktigt små. 1, 1,5 och 2,5. De går aldrig, utan springer och det låter mycket om dem. Dessutom tar de väldigt hårt när de någon enstaka gång lyckats tränga in vovven i nåt hörn. Han har lärt sig att undvika dem, men större barn är jättekul!
Jag har varit väldigt "svårstartad" på morgonen innan vovven flyttade in. Men vem blir inte glad när det första man ser på morgonen är en lycklig hund som viftar på svansen och piper av glädje över att matte "äntligen" är vaken (05:00).
Skulle vi försöka oss på en sovmorgon på helgen så väcker garanterat katterna oss istället genom att ställa sig på oss och trampa och spinna tills vi går upp. Jag tror att de samarbetar 
Zabelle
Gó förmiddag. Morgonen var var som vanlig bara att Chanel drar tassarna efter sig… Tar lite tid så att säga allt ska luktas på tor det är höglöp 3 v löp
Hon har långa löp. Här har man 2 barn en lillmatte o en lillhusse vi följer lillmatte till skolan o detta är ett uppdrag för Chanel, hon älskar att ha koll på sin lillmatte o ska minnsan visa alla att hon är hennes hund så alla ser det
. Hon är mycket poppis bland barn o en kille kommer alltid fram för klappa o krama henne o detta tycker hon om svansen går som en propeller, så idag gav hon honom en puss med. Ska gå snart igen för hämnta lillmatte igen då skolan slutar om 40min. Och det märks på damen att hon vill gå nu så ha det gott!
Åh jag glömde härliga bilder ni visar Chanel gillar inte vatten men gnäller o kan gå i om jag simmar för hon ska ha alla samlade.
God middag!
Igår var jag o Silver ute i skogen 2 timmar i det soliga höstvädret. Han passade matte som en hök eftersom jag varit borta fred o lörd. Han brukar springa ganska långt före i skogen men inte igår. 
Visst är det härligt med en vovve som kommer o hälsar godmorgon med att tvätta en i ansiktet. Även om jag är trött kan jag inte bli annat än glad. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
11, ja du tänkte säkert smita igen
,jag förstår dig Silver!
//Snodden
# 12 Han är lika dan idag. Full koll. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.