Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 843 ggr
[Hilo]
0

God kväll!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla blandrasägare och alla ni andra Flört

Här har det regnat hela dagen, men inte konstant och inte jättemycket.

Vad har ni gjort idag?
Vad har era hundar gjort idag?

Själv har jag vart och handlat, sen har det vart bus och lek på fältet med hundarna. En lugn dag idag.

Hundarna är dock lika trötta som vanligt..
Tråkhundar.. Obestämd

Slänger in en bild på liten och stor.
-Krecia och Akilles.

AnneN
0

Jag har varit trött precis hela dagen så jag har inte fått så mycket vettigt gjort, men har iallafall lyckats gå en promenad med Velvet som också verkar vara trött idag.

I övrigt så har jag mest suttit vid datorn och klickat på meningslösa spel som tidsfördriv och sett tv.

Hoppas på att vara piggare imorrn.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Hilo]
0

#1 Låter som en vanlig dag hemma hos mig.
Med meningslösa spel och TV alltså.

Vi får hoppas på att du är lite piggare imorgon.
Kanske hoppas på bättre väder också.

spikes
0

1, Joho du har ju visste gjort nått vettigt idagObestämd,du har ju hjälpt mig med artikelnTungan ute.

Idag har vi varit ute mycket kört lite sök,sen har jag blängt surt på grann tanten för hon sliter upp sina små vovvar under varsin arm, varpå dom skäller ännu värre och Spike reser ragg från svansen och hela vägen upp,en hon avlägsnade sig snabbt i alla fallSkrattande.

Nu ska jag ut med vovvsen på en kvällsis också,sen ska jag ha kväll…

Ha de gott alla!

AnneN
0

#3 fast med vettigt menar jag sånt som att sköta hemmet, pyssla med djuren eller iallafall skriva egna artiklar.

Nu kan du inte för din rygg, men karln din får nästa gång han möter tanten med hundarna skynda sig att lyfta upp Spike i famnen och muttra något om livsfarliga ouppfostrade små monster som kommer att döda han lille älskling. Oskyldig

_**/Mvh Anne

[Hilo]
0

spikes --> AnneN

*fnissar*

Jag vet en som hade en schottis som han bar upp när hans granntant kom med sina dvärgpudlar.
Hon gjorde nämligen som "spikes tant" och bar upp dem, då gjorde han samma sak med sin, hihi.

AnneN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jepp jag gjorde så med min "lilla" schäferhane en gång då jag blev less på en tant med små skälliga ofostrade monster… den tanten slutade både att lyfta upp sina hundar och muttra efter det.

_**/Mvh Anne

zabelle
0

Underbart tips! Jag ska lyfta upp min klump nästa gång någon av pälsdamerna kommer med sina små bjäbb Tyst

Ikväll har vi kopplat in vårt Wii. Jag förlorade i bowling men vann boxningen. Har testat mitt nya wii active också så lite mör kommer jag nog att vara i morgon. Kul! Ska bruka allvar med wii active när det är för kallt att jogga ute.

Zabelle   

[Hilo]
0

#6 Haha, klockrent. (snygg vovve!)

#7 Låter kul! jag hatar att gå ut själv och springa, och hundarna orkar inte så mycket - Jag vet, tråkiga hundar - så ett Wii skulle vara bra, hehe.

Karizma
0

hahah ni är bara för goa Flört

här är en vanlig dag. Upp ut lite halvstressig som vanligt då 5 min vart missad pga dottern ska grejja med 173 saker innan hon sätter på sig skorna. Så rask takt fick hållas hela vägen till skolan. Efter vi sagt hej då är det en skön promenad som väntas. Så vi gick runt den lilla sjön vi har här, vi mötte våran kompis en härlig männinska o hund. Så idag har faktist Chanel lekt men sin vän otroligt härlit o se de for som stollar o hennes Kira brukar inte heller vara nån bushund så vi vart glada. Vi går 8.40 o hemma 9.54 denna promanad är bra för hon bajsar o kissar en del. Sen hem o kaffe o mys framför tvn. Idag har jag tränat balans med Chanel det gick bra och köttbullar smakar mumma (gör själv hundköttisar) vi har även tränat in att stå på bakbenen och gå upp på nerfallna träd och lite kassa minigolfbanor (står ute år ut o in dana såna) med köttbullar gick det riktigt bra iaf. Fick även reda på att vanliga kastanjer som man alla barn sammlar på är giftiga o detta har våran tös gillat leka med Tyst så slut med det. Ska därimot testa morötter tor det kan funka som kast leksak o knapra på dom är ju bara bra.

AnnL
0

Go kväll!

#4 Det som ska göras hemma springer inte ifrån dig. Man måste få vara lat ibland.

Jag har varit och handlat. Sen en långpromenad med lilleman vid fyratiden. Tränat lite vardagslydnad ute på åkern. Han älskar mina vantar. Så dom får jag låtsas tappa lite då och då,  så han kan hämta dom o lämna till matte i utbyte mot godis. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Empisen]
0

Jag har varit i skolan, och till tandläkaren, sen så blev det långpromenad med hundarna! Nu är dom så trötta så! Glad

[Hilo]
0

#9 OJ, bra att du sa det! Har en kastanjhund här hemma!

#10 Hehe, vantar är en hit också tycker min retrivierhane Kyss

AnneN
0

#8 Jo han var riktigt fin och är enormt saknad.

#10 Sant, tyvärr finns disken och dammråttorna kvar imorgon och brödet bakar inte sig själv Tungan ute

_**/Mvh Anne