Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1266 ggr
[alena]
0

Mr Shaggy har flyttat till oss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags for vi neråt Stockholms trakten och hämtade en till Greyhound som inte passar som tävlings hund.

Han heter Mr Shaggy och är en helt underbar vovve på 2år med färgen blue brindle.

Det funkar jättebra med alla 3 och Azlan o Rippe verkar tycka att det var jättekul med en till polare i flocken.

Upptäckte att det är väldigt svårt att fånga 3 så snabba hundar på samma foto, men nån gång ska jag väl lyckas!

Så på fotot är det Rippe o Shaggy som busar lite….

AnneN
0

Grattis till den nya familjemedlemmen Glad

Jag har nog svårt att fånga en snabb hund på kort så jag förstår ditt problem

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Kul att du valde att ta han, då jag vet att du fundera lite på det. Kul att det funkar o lika barn leka bäst KANON FIN måste jag säga med grattis till tillökningen :)

[alena]
0

Ja, det är så kul att det funkar så bra och han är en kanon hund!

Shaggy går bra i koppel, men iövrigt så finns det mycket att träna på.

Insåg vad mycket Rippe lärt sig på de här 1½året som jag haft honom, för han kunde inte heller nånting när jag fick honom.

Båda är ju väldigt kontakt sökande och vill vara med, så jag tror säkert att Shaggy också lär sig snart. Kör väl som vanligt med att jag talar om för honom vad han gör spontant…  också beröm. Det har ju funkat bra hitills på alla hundar.

Både guben min och jag sa när vi åkte från kenneln när vi hämtade Shaggy i fredags, att han är så likt Shy som vi hade förr, och då kom vi på att  2 första bokstäverna och sista i Shaggy blir just Shy.  Konstigt va! Reinkarnation? Det känns som om det var bara meningen att han skulle flytta till oss, lika som det känts med Azlan och Rippe. Alla 3 har liksom bara kommit o dykt upp på olika vis.

Insåg idag att det var absolut hundar som fattades mig de nästan 2 åren jag var utan efter vi tagit bort Shy. Då var inget roligt! Tråkigt att kliva upp och tråkigt att lägga sig och värdelöst därimellan, trots att jag hade andra djur + familj.