Blodgivare?
Finns det någon mer här som låter sina hundar lämna blod? =)
Båda mina blandishanar är duktiga och lämnar blod - vi var till bagarmossen så sent som för ett par timmar sedan för sista planerade besöket för i år.

Nej, Velvet är tydligen för liten, enligt denna sida så måste hunden väga minst 28kg och Velvet väger bara ca 20kg, men jag har pratat med de på djursjukhuset här och meddelat att ifall det skulle behövas blod akut så kan vi ställa upp.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det är ju positivt att det går på så vis.
Även våra två är uppsatta på "akut" listan.
Atlas har positiv blodgrupp och Herkules har negativ så det är perfekt. De väger 38-40kg båda två.
Min vovve har epilepsi och får därför inte lämna blod.
#2 Min hund heter också Herkules men kallas Hebbe 
Zabelle

Jag hade inte den blekaste om att hundar kunde lämna blod, men tyvärr lär vår Emil vara för liten.
Men jag ska knuffa för det så fler får reda på det. Tack!
Nämen åh vad bra :)
Oliver väger bara 8 kg så han är för liten, men att man regelbundet lämnar blod är jättefint gjort!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
har för liten hund med men ger denna en Putt
tackar för alla puttar och knuffar. =)
Jag såg en artikel som Härliga Hund skrev, och ringde till Bagarmossen och undrade hur jag skulle gå tillväga. Hade bara Atlas då, och de hoppades att han skulle ha negativ blodgrupp då det är ovanligt i hundvärlden. Tyvärr var han "bara" positiv, men så trevlig att de ville ha han som stammis ändå.
Hade Ronja vägt mer än hon gör hade vi definitivt lämnat blod, hon väger ju bara 13 kg.