Böld på has
Under ungefär en veckas tid har Idelma varit och "gnagt" lite på sin ena has, den högra. Jag upptäckte idag när jag pillade lite på henne att det har bildats som en böld där nu, där det är hårlöst.
Det kändes inte som att det satt på benet, så att säga, utan mer som en fettklump utanpå eller liknande.
Är det någon som har någon aning om vad det kan vara?
Om ni behöver, så kan jag fixa en bild.
Hon verkar inte ha ont, men kikar lite och undrar vad man gör när man pillar, men det gör hon alltid när man är på benen och tassarna.

Lägg gärna in bild.
Men eftersom hon varit om naggat där så är det antagligen något som på något sätt irriterar för henne.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hoppas du kan få fram en bild,är knölen rörlig eller stum?
Fixar en bild idag när jag kommer hem från skolan.
Jag kan tänka mig att det varit något insektbett eller liknande.
Knölen/bölden går att röra lite, då den inte verkar sitta fast i benet utan mer i huden (som i sig går att röra en del). Kan försöka fixa bild/film på det med.
Det är allså i leden, den där bör någ kollas upp av en vetrinär skulle jag tippa på iaf.

Oj har det naggats så mycket, håller med #5, skulle rekomendera att låta veterinär kika på det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
kanske lite ot, men hur e de me cancer bölder då? hur ser dem ut?? så de inte e de.. me hör me vettenQ!
ja det behöver inte vara så himmla farligt, men sitter den så där i leden skulle jag kolla upp den iaf.
Kolla upp den hos vetten…det kan ju vara en inflammation i leden eller liknande och då behövs förmodligen medicin.
Tack för svaren!
Far min ligger och sover nu, men jag ska höra med honom när han vaknar om när vi ska åka.
Vi var hos veterinären på eftermiddagen idag, hade haft telefonkontakt innan och han sa att det inte var akut då hon inte haltade.
Det var bara vätska, men man ska inte spräcka den. Istället är det bara att vänta ut den och tvätta en med alsolsprit. Den sitter löst i huden, så det är ingen fara.
skönt o höra :)