Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 1884 ggr
missaz
0

Bild på valpen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags var vi och hämtade vår nya familjemedlem; en Cavalier/Papillon pojke som fått namnet Milo. Se och njut!

AnneN
0

Oh, så söt han är Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

missaz
0

AnneN; Ja, han är underbart söt! Det går liksom inte att låta bli att falla som en fura! Skrattande

zabelle
0

Vilken liten sötnos och så fint tecknad.

Vem skulle kunna motstå en sån goding Skrattande

Zabelle   

missaz
0

zabelle; det GÅR inte att motstå honom! Han är faktiskt för söt för sitt eget bästa; folk är som galningar på honom när vi går ut…

Karizma
0

Grattis till sött-köp :) Himmla söt men ser att det är papillon i honom

Kakan81
0

Men så söt.

Att folk blir som galna känner jag igen. Vi har en pyttehund; chihuahua och dvärgpudel-blandning. Har du märkt att nästan alla går upp i falsett oxå?

Jättefin kille och fint namn. Lycka till!

Ziggi
0

SockersötKyss

Tina-A
0

Awwww :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Moa-16
0

Åh, så söt. Har du inte fler bilder?

missaz
0

Tack alla!

Fler bilder? Såklart! Lägger in ett par till….

missaz
0

sovandes…

[matildax]
0

han är ju helt underbart söt! :)

missaz
0

#12 Ja, han är verkligen bland det sötaste man kan se! Glad

empan-hampus
0

Så söt! :)

En fråga angående namnet: Uttalar ni det "Milo" (med långt i) eller uttalar ni det som tintins hund heter "milou"? :)

missaz
0

#14 Milo med långt i, inte Milou! Glad

empan-hampus
0

#15 Okej, så sött Skrattande

[Vargnatt-]
0

Vilken sötnos :)

[alena]
0

ÅÅÅÅh, att det finns sånna sötnosar på vår jord!

missaz
0

Vargnatt och alena; Tack! Skrattande (om man nu ska tacka, det är ju inte MIN förtjänst att han är så söt!) Flört

Royalz
0

Jätte söt :)

Vill bara säga att ben med knutar inte är bra för Valpar. Då knutarna lätt lossnar och valpen kan få den i halsen och kvävas.

Tänkte själv köpa ett ben med knutar till min valp som jag hämtade i augusti. Men dom i butiken avrådde mig från att köpa ett. Dom visade mig ett ben utan knutar som jag köpte istället.

Tänkte bara så du vet om det.

Ben med knutar är alltså inte bra för Valpar.

Eija
0

Guuuuud  vilken sötnos….hade själv en cavaljer/terrier omplacering som kom till mig som nio-åring, och gick tyvärr bort som tio-åring….Gråter…men jag vet att han fick det bra sitt sista år….och du må tro att han var så go o snäll trots sina svåra år före..han hade haft enormt många hem….stackarn….

och sen är det så kul för jag har en ny omplacering nu sen i våras, och han heter Milo med lååångt "i", fast han är en renrasig Cainterrier…..han på bilden….

missaz
0

#20 Oj då! Det visste jag ju inte. Får ta bort de benen så länge då, han har ju tuggpinnar med.

#21 Jättesöt! Vart får du dina omplaceringar ifrån? Annonser eller något hundhem?

Eija
0

#22…Jag köpte Cavaljerblandningen från ett hundhem i stockholm…."Hundfrämjandet"….

Men Cairnterriern har jag köpt via en annons…

Visst är han söt den lilla krabaten….och framsteg har han gjort med till belåtenhet….för det är ju först så att han skall känna sig hemma och det har min andra hund hjälpt till med, att han gör mer o mer…sen har jag äntligen fått han att komma på inkallning ganska så bra…..men det är tålamod o kärlek som gäller…..Han är som tur är ung, han fyller på julafton 3 år…..

Här är en bild på lilla Gizmo som blev 10 år…mycket saknad, hade velat att han skulle ha fått längre tid hos oss…han hade ju gjort så stora framsteg på detta år vi fick äran att känna honom……Han var nästan blind på ett öga p g a misskötsel av en medfödd ögonsjukdom…och hans leder var inte bra, plus att han var ju så gles mellan tänderna lilla plutten….sen fick han njurproblem o hjärtat var oxå förstorad, med ett medfött blåsljud….

Därför så orka inte kroppen längre när njurstenen kom…på bilden är han nyklippt o fin…för pälsen var oxå en enda stor tova först…..

missaz
0

#23 Oh så söt han var! Och så sorgligt att han blivit så dåligt omhändertagen i sitt liv. Gråter Skönt i alla fall att han fick en fin sista tid hos er!