Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1478 ggr
Tina-A
0

Snö

Vad tycker dina hundar om snön?

Har du fått någon snö i år hittills?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

Tittade precis ut genom fönstret och det snöar faktiskt lite. Eller snöblandat regn kanske man ska kalla det :) Smälter så fort det nuddar marken iaf. Hösten har knappt kommit ordentligt och det finns fortfarande massa gröna löv på träden, så blev lite förvånad när jag tittade ut.

Oliver äääälskar snö i alla fall! Han tycker det är superkul med snö.
Jag måste duscha honom efter varje promenad i snö eftersom det fastnar så mycket snö i hans päls som inte går ut, så jag måste smälta det med varmt vatten. Så det blir bad för honom flera gånger om dagen vintertid.

zabelle
0

Snö är inget jag längtar efter, men min hund gillar det starkt. Temperaturen har börjat falla neråt men ingen snö än i Malmötrakten i alla fall. Tyst

Zabelle   

[Vargnatt-]
0

Ingen snö här i Munkfors än, men kyligt är det!

Aramis älskar snön, han skulle nog gärna ligga ute i snön hela dagarna när det är snö :P

spikes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snodden älskar snöööö,jag får inte in honom så fort det är frost på gräset…han har levt om som en tok idag…spike kryper gärna upp i mattes säng i stället haha

spikes
0

sätter in en bild till från förra året i Västmanland där jag bodde tidigareFlört

AnneN
0

Ingen snö hittills i år, men Velvet älskar snö.

(På bilden var det hennes första möte med snö då hon var ca 6-7 månader och den första snön det året kom med besked (snöstorm ett helt dygn))

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Hilo]
0

Den lilla tiken vet jag inte om hon gillar snö. Det här är hennes första vinter med mig.
Hanen ääälskar snön.
Han blir som tokig.

Fick lite snö imorse.
Det som ligger kvar ligger på gräs och hustak.

AnneN
0

Förra vintern (om jag minns rätt eller så var det förrförra)

_**/Mvh Anne

spikes
0

6,lilla gumman så sötKyss

[Hilo]
0

Lägger in en bild på min förra tik, förra vintern.

[Vargnatt-]
0

Här är Aramis förra vintern :)

zabelle
0

#11 är lite extra svag för din hund. Kyss

Zabelle   

[Vargnatt-]
0

#12 då hör jag av mig om jag behöver hundvakt nån gång ;)

zabelle
0

Tror tyvärr inte min vovve hemma är lika sugen som jag.

Min gamla granne hade en likadan hund som din och hon var min ögonsten. Hon rymde ofta från sin matte för att komma in till mig och tigga en godis. Flört

Zabelle   

Kakan81
0

vilka fina snöbilder ni visar upp.

Det blir Emils första vinter nu i år, så jag har inte den blekaste om vad han kommer att tycka. Det blir spännande. (kanske ;) )

Karizma
0

Jag vet inte alls hur det är med snö o chanel :) blir våran första vinter men tor inte hon kommer ha brådis hem iaf. Ser ju nu att hon gillar lite kallare väder menans jag själv kommer klä på mig från tå till topp med muddering :D

isla
0

Första snön för denna vinter föll hos oss idag. Ida blev helt fullkomligt tokig när hon fick se snön och for runt som en galning i trädgården. :-) De andra brydde sig inte. Nu regnar det istället och då vill hundarna inte gå utanför ytterdörren ens.

empan-hampus
0

Första snön kom idag, stora fina flingor kom det men ingenting fastnade på marken ;)
Hugo har aldrig varit eller sett snö överhuvudtaget, så det blir spännande att se hur han reagerar den morgonen då det ligger ett vitt täcke på marken.
Han gillar ju inte när det är blött å kallt så tror inte han kommer tycka det är någon höjdare.

Nemo skaffade jag efter snön hade vart. Så jag vet inte riktigt hur han reagerar på snö, men tror han gillar det! :)

[matildax]
0

Här finns det ingen snö än, bara lite frost på morgonen och den bryr Lucas sej inte alls om. Men snö är en favorit ;)

#11 måste bara få säga att Aramis verkar vara en jätte mysig vovve, väldigt fin är han oxå :)

[Vargnatt-]
0

#19 Tack så mycket :)

scth
0

Det här blir min tjejs första vinter. Jag längtar och RÄKNAR med att hon kommer älska det :P hihi

Tixy
0

Jag är väl inte den snöfrälsta hundägaren, och Idelma är nog inte den snöfrälsta hunden heller.. Hon tycker att snöbollar är riktigt skoj, och ännu roligare är det att döda barnens snögubbar (dom ÄR livsfarliga, se bara på dom!), men det blir lätt kallt om tassarna.

Ja, meshund är väl kanske vad hon är. Men blir det för kallt så kommer hon fram och ser helt förtvivlad ut och håller upp den kallaste tassen i luften, och då blir det till att värma lite och sedan gå hemåt och pilla bort snöklumpar.

Royalz
0

Detta kommer bli Dixons första vinter. Får se hur han reagerar när det ligger snö på backen när vi ska ut :)

AnneN
0

För att undvika snö/isklumpar under tassarna så kan jag rekomendera att klippa ner pälsen under tassarna och mellan trampdynorna

_**/Mvh Anne

Tina-A
0

#24: På oss fastnar det snö mest på benen och under magen :)

Tixy
0

#24 Det hjälper inte på den här damen. Inte är det mycket, men tillräckligt för att det ska bli superkallt för henne.

AnneN
0

#25/26 okej, men tänkte mer om det är att de har mycket hår under tassarna så kan det ibland hjälpa

_**/Mvh Anne

Tixy
0

#27 Sant. Alltid bra att ha i åtanke. :)