Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1420 ggr
Tuva-Lena
0

Hundar flås levande!

Jag fick det här hemska mailet ikväll. Vill du hjälpa till och påverka för att få ett slut på detta fruktansvärda djurplågeri, så kopiera texten och skapa ett nytt mail som du skickar till dina vänner och bekanta. Så många som du bara kan!

Det står i texten hur du skall gå tillväga. Sedan den 500:e personen har skrivit under, så skickar den listan till den adress som står angiven här i nedanför..

PETA2@peta.org

------------------------------------------------

Skriv på för hundarnas skull!!!

Den 500:e personen som skriver på listan skickar den vidare till följande adress:  PETA2@peta.org och gör sedan en ny att skicka vidare
till vänner och bekanta!

VARNING!!! Se INTE videon om ni känner att ni kommer att må dåligt under oöverskådlig framtid men skriv på och sänd vidare!!!!!

Läs NOGA nedan och jag uppmanar er alla, SKRIV PÅ OCH SÄND TILL ALLA ERA HUNDVÄNNER. GÖR NYA LISTOR OM DE BLIR FULLA OCH SÄND IVÄG! VI MÅSTE FÅ ETT STOPP FÖR HUNDPÄLSFARMARNA!! Det är svårt att föreställa sig ett mer fasansfullt och smärtsamt sätt för en levande varelse att möta döden på än detta. Vad är det för värld vi lever i om vi förblir passiva och tillåter det här att fortgå?! Ska våra barn behöva leva med detta i den värld vi lämnar efter oss eller ska VI sätta stopp för det?
Blundar vi för detta och bryr oss bara om våra egna hundar?

En EU-lag är inte tillräckligt. UPP TILL KAMP!

Och sist men inte minst - RESEBOJKOTTA ALLA LÄNDER SOM TILLÅTER LIVE
SKINNING OCH HAR BEFOLKNING SOM LIVNÄR SIG PÅ DET! GE DEM INTE ERA
TURISTPENGAR!!!

Här är länkarna till de som har is i magen. Jag själv klarar inte att se sådant, där man flår hundar levande…
www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm Länken öppnas i ett nytt fönster" rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm

www.petatv.com/tvpopup/video..asp Länken öppnas i ett nytt fönster" rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.petatv.com/tvpopup/video..asp ? video=fur_farm&Player=wm&speed=med

Hundarnas hjärtan slår i ca 10 minuter efter att de har blivit flådda
levande och deras kroppar hänger där med blinkande ögon. HERREGUD -
mitt hjärta brister av smärta för deras skull så var snäll och skriv
liksom jag på listan nedan för hundarnas skull!!!!!!!

Klicka på vidarebefodra sen skriver du ditt namn längs ner på sidan.

Tydligen flår dom djur levande för pälsens skull - o det vill vi inte vara med om. Här i mailet finns en länk "till filmen" där du kan se själv. Fruktansvärt!

Klicka på vidarebefodra sen skriver du ditt namn längs ner på sidan.

Hjälp till att sprida det här på iFokus också, ni som är medlem på andra sajter..! Tack för ert engagemang!

Tuva-Lena, Sajtvärd på Alt behandlingar/Feng Shui ifokus

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

spikes
0

Detta är hemskt! kan inte heller se det….men detta mailet har jag nog fått ca 10ggr,jag skrev under första men det verkar ju vara ett som enbart cirkulerar……..jag brukar göra så att jag skriver under en gång,sen ser man hur ofta det kommer tilbaka i mailboxen….det kommer ju alltid nya också… 

Hoppas att någon skickar det vidare nu då,och skriv under ni som inte gjort det ännuFlört

Trollhassel
0

Har varit med i PETA i många år och tycker att deras arbete generellt är bra. Det jag tycker är konstigt är att de understryker att de just är hunar som flås, eftersom det finns hur många andra djurarer som helst som behandlas likadant. Jag måste påstå att det inte är någon skillnad om det är en hund elle en tvättbjörn. Behandlingen är lika osmaklig i vilket fall. men visst är det barbariskt. För mig har det blivit mer än en underskrift för att visa det genom åren. Hoppas att mailet sprids ut till många och att folk reagerar på det på rätt vis. Det kommer alltid finnas djurrättshatare som blir sugna på skinka av att se hur det ser ut på slakterierna.

Just det. Dethär med att flå djur levande förekomer även i sverige. Det finns bland annat en chinchillafarm i Falkenerg som använder den metoden.

Jaja, det var länge sedan jag stog på barikaderna men jag har fortfarande en gnutta djurrättsaktivist kvar i mig.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

spikes
0

2,ja det har man väl alltid,och reagera ska man,håller helt med dig det finns så många djur som far illa även i Sverige…det var ju inte länge sedan det stod i tidningen om får som bodde i källaren? på en pizzeria utmärglade varav ett redan hade slaktats där…och mera av den kulturen finns,den syns inte på samma sätt bara …

Trollhassel
0

#3 Ja fy fanken! Spö skulle de ha, de som behandlar djuren så. Får i källaren, det är ju vansinnigt!

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

Spö… ne de ska flås levande dom med. Kan inte se på klipp eller djurplågarbilder mår så illa efter sånt samt hatar jag män mer då oxå. (e ju ofta män som gör idiotsaker här i livet)

Trollhassel
0

#5 Haha så kan man ju se det. Men det är ju mest kvinnor som bär päls.

Med Vänliga hälsningar

Freke
0

#5 Det är ju nästan så man känner sig kränktFlört tur att man inte tar åt sig bara för att man är Man?!

Trots allt är det inget som kan förstöra en man så mycket som en kvinna! hmmpf.

#6 Good point!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Trollhassel
0

#7 Haha, ja. Jag som sysslat med djurrätt under flera år kan faktiskt meddela att det är lika mycket kvinnor som män som bär ansavaret. Det handlar inte om könspräglingar utan om uppfostran, djursyn och vad folk kan tänka sig att göra för pengar. På det hela taget så är det flera pälsfarmar och djurindustrier som ägs av män än kvinnor, men det handlar ju inte bara om vilka som äger dem, utan om vilka som jobbar med, konsumerar och säljer päls.

Allt handlar väl om hur man ska tackla problemet. Så länge det finns marknad för päls så kommer pälsindustrin finnsa kvar. Vem styr? Pälsfarmarna, konsumenterna eller återförsäljarna?

Med Vänliga hälsningar