OT Läskig händelse
Vi var nyss ute på kvällspromenad med Aramis, precis när vi kom ut hörde vi att det var liv uppåt vägen, så vi gick neråt mot en gräsplätt istället där vi tänke rasta Aramis och sen vända hem.
När vi vänt och börjat gå hemåt möter vi två män, en säger när vi går förbi att vi borde svänga in på en annan väg som är i närheten, för det kommer några galna och fulla människor som är ute efter att slå ner dom, något sådant sa han jag hörde inte exakt.
Så vi gör det i alla fall, vi svänger av på den andra vägen, men en av de "fulla och galna" ser oss ändå, tror att vi är de personer han är ute efter och kommer springande.
Jag har grymt svårt för fulla människor eftersom min mammas ex drack en hel del och det har fått mig att känna rädsla och så inför dem. Så när jag hör hans steg komma springande känner jag hjärtat börja slå hårt i panik.
Sen känner jag när han knuffar till mig på höger sida, lagom hårt, innan sambon hinner få undan honom och få honom att fatta att vi är fel personer, Aramis skäller och drar i kopplet, jag har panik.
Lyckas iaf hålla mig lugn tills killen gått iväg och det bara är jag,sambon och Aramis kvar. Då bryter jag ihop och skakar och gråter. Resten av vägen hem håller sambon om mig och Aramis går och kollar på mig hela tiden.
Behövde bara få skriva av mig det här, som för mig var en väldigt läskig händelse. Jag är så tacksam för sambon och Aramis som var med och skyddade och fick mig lugn efteråt.
När vi låg i sängen efteråt så hoppade Aramis upp och la sig tätt intill mig och låg och vifade på svansen och andades bara, det kändes verkligen som han försökte lugna mig med sina andetag.

Oj, vilken tur att du inte var ensam
det där hade nog varit en otäck upplevelse för vem som helst!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Jo det hade det garanterat varit, det är ju inget man är beredd på när man är ute och går direkt =/.
Jag är otroligt glad att de var med mig ute, vill inte tänka på hur det hade känts eller gått om man var ensam.
2,vilken jobbig upplevelse.men jag säger som anne tur att du inte var själv….aramis kände säkert att du var uppriven och behövde hans stöd…
Såna här människor gillar jag inte alls….fulla och dumma. Ja, jag var med om nåt liknande, men den som hotade att slå ner mig och väninnan blev stoppad utav sin flickvän. Det var en kille i 18 års åldern som fått sig för mycket dricka och blev agressiv. Vi var ute med hunden och han störde sig på oss helt enkelt.
Hoppas du mår bättre, sånt här skrämmer en rejält.
Kram!
Oj
fy jag har med svårt för fulla personer inte så att jag upplever alla farliga men jobbiga o man kan inte lita på alla okända fulla.

Vi var med om liknande i går, jag och Tzar..
Vi gick för bi fritidsgården igår kväll vid 10-tiden.
Utanför stod fritidsledaren och ett gäng ungdomar i knappa 18-års åldern, ena grabben frågade om han fick hälsa.
En annan tittade på mig och sa att han är lite tankad, så om hunden reagerar? Svarade, Nä, han är van.. Tzar reagerar inte mer än på slagsmål.
Just då började ett par andra att bråka, Tzar tittade
Fritidsledaren sa att han ringt "fältisarna" som var på väg, -Då trycker den ena av de bråkande in den andre i väggen och matar på med tre smällar mot huvudet… -Skulle han inte gjort!
Tzar blev ett monster som bara ville tugga..
Grabben som slog blev livrädd och tog ett par steg tillbaka, skakande frågar han om hunden är farlig?? Svarar som jag brukar..
Inte direkt, inte förrän någon försöker slå någon, då han hatar slagsmål! Ska man fightas så gör man det i ring, inte på gatan.
Är du villig att fortsätta? så kan du räkna med att Tzar tar en Tugga och du får tillbaka handen i en påse att ta med dig hem.
Fritidsledaren skrattade och tackade för att vi stannade kvar och lugnade stämmningen, sen kom fältisarna och redde ut situationen.
Men jag är så Stolt över Tzar som från 0 till 1200 reagerar och när han avstyrt bråket går tillbaka till 0-läge.
Då har jag ännu inte börjat träna honom på riktigt än, det ska jag börja med nu i vinter när han blir 3 år..
Så duktig vovve, fick ett par xtra köttbullar när vi kom hem.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Tzar låter som en mycket klok hund :)
#6 Tzar var verkligen duktig där, klok hund som inte gillar slagsmål :).
Efter att chocken släppt igår började armen där han knuffat till mig värka en del, trodde inte han hade knuffat så hårt men jag var väl för rädd för att känna det ordentligt. Värker lite fortfarande då och då men bättre än igår kväll nu iaf.
Nu ångrar jag lite att jag inte sa ett snabbt tack till de som gick förbi och varnade oss, men redan vid dom var jag på helspänn för jag antog att de också druckit så tankarna fungerade inte som dom skulle.
Åh, vännen.
Skönt att det bra ändå.
Kram på er.
Åh fy vad obehagligt :( Tur att det gick bra iaf, och att du inte var ensam!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack ska ni ha för stödet och fina ord :)
Får vara glad att det är sällan nå sånt händer! Idag har jag och Aramis varit ute på gården i två timmar och busat och haft oss, känns nästan som vår ute så humöret är mycket bättre nu :)

Fy, obehagligt! Det finns så mycket dårar som inte borde få vara ute på kvällarna. Stackare, du måste blivit livrädd! Jag har varit med om en liknande händelse (+ misshandel) och jag klarar absolut inte av fyllon. Tur att ni inte råkade ut för något och att de insåg att ni var fel personer.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#12 Jo det var riktigt läskigt, tror det värsta var när jag bara hörde honom komma springande, det var verkligen ilskna steg och hjärtat rusade iväg på mig.
Ledsen att höra att du också varit med om det och värre! :(

#13 Att man inte ska få känna sig trygg när man är ute är så jobbigt. Jag går ALDRIG ut med hunden annat än på innergården när det blivit mörkt. Jobbigt under vinterhalvåret när det mörknat när man kommer hem från jobbet, men jag vågar inte. Inte själv. Nu ä nog min rädsla överdriven men det är lätt hänt att det blir så.
Det borde vara olagligt att vistas på ofentliga platser när man är full…men det är ju lite svårt att få igenom det förslaget.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#14 Jag hade börjat gå ute ensam på kvällarna kortrundan nu i sommras, men nu tror jag inte att jag vågar. Får bli gården också bara vår lilla grusväg här precis utanför de kvällar/nätter jag är ensam hemma.
Förstår att du blev rädd, det är riktigt obehagligt med berusade människor tur att din sambo var med. Jag kan själv gå långa omvägar när det kommer berusade,,allrahelst om de kommer i gäng. Tycker att det är själva f#n egentligen att man inte ska kunna gå ut när det är mörkt utan att vara skraj.
Förstår hur det känns. Min pappa är alkoholist, har dock ingen kontakt med han längre. Han utsatte mig för en hel del grymma grejer. Jag är jätte rädd för hotfulla män, spec om de druckit. Hade själv fått panik om jag hade varit med om detta.

Fy vad läskigt och otäckt. Tur att du inte var själv.
Jag hoppas att du slipper fler såna möten.
Hoppas också jag slipper fler sådana möten, det är något jag lätt klarar mig utan framöver!