Stadsträning
Hur ofta stadstränar ni era hundar? (Stadstränar = socialtränar i stan)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag stadstränade oftare förut nu socialtränar jag oftast på klubben istället.
Men idag var jag i stan ca 2 timmar och socialtränade Velvet… Denna socialträning består av att hon ska kunna gå fint i kopplet, inte hälsa på allt och alla utan att fått tillåtelse, lite enkla kontaktövningar där det passerar mycket folk.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nu har det varit lite dåligt ett par veckor,normalt är det 2ggr i veckan…en dag för Spike och en för Snodden…men just nu ligger det på is…kennelhostan härjar här….annars gör jag som du…brukar även stanna till länge där det är folk sitta på ett staket eller nått,går gärna förbi torget och sätter mig på en bänk en stund….men vi brukar även använda cykelställen av betong att träna lite hopp och klättra på också,det märks att dom gillar göra något skoj mitt i alltihopa
Oliver åker tunnelbana och går inne i stan flera dagar i veckan. Jag brukar inte medvetet stadsträna honom, men i och med att han är så van vid att gå i Stockholm i stan så faller det sig rätt naturligt. Han blir lite stressad när det är jättemycket folk, som det kan vara i rusningstid i stockholm, men då bär jag honom för annars trampar det jämt folk på honom för dom ser inte. När vi sitter på tunnelbanestationer och väntar på tåget brukar vi ibland träna lite trick och kontaktövningar, mest för att fördriva tiden :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är rätt dålig på det då jag kanske varit i stan 3-4 gånger, dock aldrig själv. Är rätt så nyinflyttad och skulle garanterat gå vilse haha.
Men det brukar bli när vi skall köpa mer hundmat. :)

Så ofta som möjligt, typ 1-5timmar varje dag i varierande miljöer!
Då Tzar är av icke accepterad rasblandning, så för att överbygga hans skeptism för människor, så umgås vi bland massa folk, barn och konstiga ljud allt för att tabort rädslor och reaktioner hos honom.
Sen är han ju även uppvuxen på krogen av just samma anledning.
Så idag reagerar han inte på onyktra, påverkade eller springande skrikande barn vilket jag inte vill att han ska reagera på heller.
Men det är väl bara min inställning, att aldrig överbeskydda min hund, för jag vill ha en självsäker, tuff och orädd hund som går i död för mig, likaväl som jag går i död för honom.
Och jag anser mig lyckats rätt väl.. Då det rasbetingade knappt syns i honom.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Vi har ju rätt liten stad :S men åker till en lite större ibland utan o tänka på att Chanel är med det går iaf mycket bra hon är som vanligt.

Jag är galet dålig på sånt.Två av mina hundar bryr sig inte om / när det händer.Dom andra två blir väldigt stressade.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Varje dag.
Går med mina vovvar i stan och låter alla som vill hälsa på dem.
Allt från barn till gamla människor och människor i rullstol och med rullator.
Jätteviktigt tycker jag.
Man vet aldrig.
Vi åker runt lite, ibland mitt i Enköping, ibland till Uppsala eller Stockholm

är ganska dålig på det tyvärr. bor i ett område med ganska mycket folk och trafik på åt ena hållet, småvägar och skog åt andra.
dock vet jag att det är jätteviktigt och vi tränade mycket på det förr då Skillz blev stressad av mycket folk och trafik när han kom hit vid sex månaders ålder. Efter lite träning klarade han av det och då var vi inte där lika ofta längre, och nu knappast alls. Får skärpa till mig. :)
Jag har haft planer på att dra in till stan med Idelma och gå lite, men det har inte blivit av än. Hon har varit inne i stan och gått bland folk två gånger (samma dag, förvisso, vi åkte till och från Eskilstuna med tåg och bytte till kommunalt i stan) och det gick i princip åt helvete. Folk flyttade inte på sig och Idelma fick panik. 
Nu höst o vinter blir det inte så mycket. Men vår och sommar blir det ett par gånger i veckan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

som de andra. höst och vinter blir det inte så mycket mest på kurserna annars. Somrarna kan det bli mycket mer
Min tik kommer (inte ursprungligen dock) ifrån Södermalm i Sthlm, så hon är van vid stadslivet.
När hon följer med in i stan är hon precis lika orädd och trygg som hon är när vi går här hemma på grusvägarna och i skogarna.
Min hane kommer inte til stan så mycket, men det är mest för att vi aldrig rör oss mitt i stan med honom.
13,så då tränar ni inte med honom eller?
#14 Tränar inte med någon faktiskt.
Han lägger ingen större notis i vart vi är, han är lika cool som hemma.
Är bara inte lika ofta i stan med honom som med lilla tiken.
15,ok bara en undran…
#16 Förstår
Eller ja, jag ser det inte som träning då jag inte har för syfte att träna när man åker in, men det kanske räknas, jag vet inte.

#17 för hunden är det väl en form av träning vare sig man själv ser det som träning eller inte..
Då hundar präglas och lär sig av alla våra handlingar eller göromål.
Är passivitets träning en träning eller inte? Eftersom man inget gör mer än tar det lugnt?
See my point?! 
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag bor ju i stan med min hund och det är mkt folk och trafik dagarna i ända. Det har hon vant sig vid.. hon blev snarare förvånad, som imorse tex, en tidig söndagsmorgon…
… ingen trafik alls, inte en människa ute. Hihi, hon såg så roligt ut när hon stannade upp flera gånger och tittade runt och undrade vart alla tagit vägen. :o)
Man riktigt såg vad hon tänkte hehe
#18 I see it