Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 978 ggr
Tixy
0

Ändrade planer - problem?

Jag fick idag ett mail från uppfödaren Lina Moe, om att hon har bestämt sig för att vänta ytterliggare ett löp innan hon parar Spookie, tiken som jag planerat att "sno" en valp efter.

Hon har en kull på G med en annan tik, Keya, men henne har jag inte träffat så som jag har träffat Spookie. Dessutom är hon parad med en dvärg, och valparna blir troligen dvärgar.
Jag vill ju ha en mellan.

Jag vet inte hur jag ska göra nu. Jag hade ju planerat att ha valpen under sommarlovet, och inte behöva plugga under valpens första tid.
Ge mig råd! Obestämd

Karizma
0

Du kan inte åka och träffa denna tik o se hur hon är? jag vet inte alls hur jag skulle göra. Men jag skulle någ iaf åka o hälsa på :)

Tixy
0

Keya bor hos delägaren uppe i norrland, men kommer hit lagom till nedkomsten.

Visst, jag kan tänka mig en valp efter Keya, men problemet är att det blir en vinter-valp, så att säga. Eftersom att jag går första året på gymnasiet, så är det lite svårt för mig att vara hemma hela dagarna.

Om jag har tur så kan säkert min fästman samt min ena bror hjälpa till, men jag vill inte lägga allt ansvar på dom. Dessutom ogillar jag vintern och får svårt att gå ut i kylan.

Bläää! Skrikandes

AnneN
0

Då kanske det är bättre att vänta tills ett bättre tillfälle då du känner att du har den tid som en valp kräver?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

#3 Ja, men då lär det antingen dröja ett par år för att få från den här uppfödaren, eller få gå till en annan uppfödare som jag inte känner lika väl. Obestämd

AnneN
0

#4 fast det kanske kan vara värt att vänta så att du får från en uppfödare du trivs med och det samtidigt är ett lämpligt tillfälle både tidsmässigt och ekonomiskt att skaffa en valp?

_**/Mvh Anne

Karizma
0

ja är det så illa tid hade jag väntat.

Tixy
0

#5 Samtidigt så känns det lite småjobbigt, eftersom att jag har planerat första halvåret-året, i princip. :/

Vi har mailat lite fram och tillbaka, och hon har ännu inte bestämt sig för om hon ska ta nu till våren eller vänta. Så det är inte fast än.

Tixy
0

Jag och mor har nu diskuterat det hela och kommit fram till att vi tar en vintervalp om det är så. Glad

AnneN
0

#8 Okej, då öskar jag er lycka till med valpen Glad

_**/Mvh Anne