Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettot-off-topic
Läst 7411 ggr
zabelle
0

OT Mikro-grisen

Visst är de söta, men är det rätt att laborera med djuren?

008_mini_pig.jpg mini image by blv-r

Zabelle   

Karizma
0

blir dom bara sä där stora? aldrig hört talas om denna ras. ne jag tycker inte den var så söt o svarar nej på den andra frågan med om det inte är sjukdomar o sånt.

AnneN
0

Ja visst den är söt, men nej jag anser inte att det är rätt att laborera med djuren!

Nu har jag ingen aning om hur denne lille gris kommit till dock.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
0

Hittade den i en artikel i dagens tidning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5915987.ab

Zabelle   

Trollhassel
0

Grisen på bilden är definitivt en kulting. De blir inte stora, och jag tycker att aveln gått för långt. Så länge djuren mår bra, kan leva normala liv och så länge aveln inte påverkar livslängd och livskvalité så tycker jag inte att det är fel att avla. GMO är jättefel, det talar emot allt vad respekt heter. Det blir bara pannkaka av det och GMO som metod för attavla fram extrema husdjur ser jag som både oetiskt och osmakligt.

Vi får inte glömma att vi är djur vi också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
0

Ne vill man ha en liten gris är det minigris, det har jag haft själv. Ska läsa artikeln senare.

spikes
0

5,det är ju en liten microgris…

Visst är den söt,men en gris vill ha en stia att böka runt i oavsett storlek,skulle aldrig falla mig in att ha en sådan som husdjur,om jag inte ägde en stia själv då förståsFlört

Karizma
0

#6 haha, en gris vill böka o grejja det är så rätt, stia behöver det inte vara med en oömträdgård iaf :) jag har inte sett hur minisar ser ut som så där små tyckte denna var lite mycketlöst skinn på. Iaf mån lilla Affe hade jag inne om nätterna han var rumsren o fast på dagarna var han ute o bökade sov mm en inhägnad med hus fanns. Min gris var svart jag fick han pga han var liten o vart undanpuffad av sina syskon fick nappa han tyvärr fick han svårare lugninflamation o avlivades men han hade iaf ett lyckligt liv tills han vart 3 år. men i lägenhet skull jag inte ha en gris iaf stor som liten de har samma intressen :)

Tixy
0

Grisar är söta och mysiga, oavsett storlek, men jag skulle inte ha en som lider pga extremavel. Inte heller skulle jag ha en i lägenhet.

Jag kan tänka mig att jag tar in en minigris under kallare nätter om jag bor i villa och har grisen ute dagtid osv. Men dom ska ha tillgång till sin naturliga miljö i den mån man kan ordna det.