OT djurhållning i USA
Sitter här å kollar på sweeet sextieen ett program som jag sällan kollar på.
I vissa avsnitt får man se när snor ungarna *ursäkta språket* ber sina föräldrar att dem vill ha tigrar å lejon på sina fester, å vilket dem självklart får. ( å andra djur med)
å dem här stakkars djuren ser man ju hur stressade dem blir med massa folk som gapar å skriker. å ev den långa transporten dem får med…
Nej jag gilalr inte deras lag om att man får ha vild djur i fångenskap, alltså att ha dem som husdjur, dem borde få vara fria el på ett zoo!..
har märkt med på vissa filmer å endrea program, de spelaringen roll för mig om dem nu ska fota modeller el bara ha med i en scen på en film… vilda djur ska vara fria..inte användas som husdjur.
Så ja de e rätt åt många männiksor i USA att deras "husdjur" dödar/äter upp dem…
va tvyngen å skriva av mig..
Jag säger lite upp till usa o sätta sin gränser otroligt att man vill ha såna djur på fest överhuvettaget djur på en fest är rent idoti…

Visst har USA en massa fel på sin djurhållning..
Och jag accepterar inte all.. Men dom ligger före oss i vissa avseenden, tänker då närmast på att dom är medvetna om att dom kan vara sopiga på att ta vara på både tamdjur likväl som vilda i fångenskap.
Då dom har inrättat Djurpoliser något vi saknar i Sverige, men vi har en massa förhållningar om hur vi ska sköta våra djur men ingen som ser till att det efterlevs?!
Så hur fel har dom egentligen och hur rätt har vi??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Djrupoliser hade säkert fått fullt upp här hemma i Sverige också. Tyvärr finns det många även här som inte sköter om sina djur på bästa sätt.
Zabelle
ja, jag har genom mina 33år sett en del som jag inte trodde var sant… bla hittat instängda hästar i ett uthus i skogen (huset fanns allså inte) hästarna var magra stog i högt högt med avföring 2 avlivades på plats en överlevde . Hundar som vart ingstängda i källare och 2 dött alla unghudar. Katter ja himmel samma visa på dom jag lägger hellre min energi på hjälpa dessa. Men jag tycker det är synd att usa tillåter detta antar det krävs att nån skadas allvarit innan det tar stop på det :C
detta inlägg handlade inte om våra tamdjur.. Men de e klart sverige ligger långt efter men som sakt.. att DEM tillåter att ha TIGRAR LEJON M.M som HUSDJUR det gillar jag inte alls!..
får man ha det överallt som husdjur ? .. har för mig att det bara är en del (få har jag för mig) delstater som tycker det är ok med vilda djur i fångenskap
ingenaning, men de s+pelar ju ingen roll… vilda katter ska inte ens vara i näreheten av fest som barn har årdnat bara för dem tycker de e coolt…
Glöm inte att alla djur har varit vilda från början! Även hundar.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jo de vet ja, men nu e hundar ända vana, men inte infångade tigrar.. dem e inte ens avlada på att vara i människans värld.. de e de ja syftar på å inte hundar el huskatter…
ne vad jag menar är att jag ängnar mer till att ängna tanken på svenska djuren o våran djurhålling än vad dom gör i usa. inget illa menat till dig natachaj. Jag håller med dig att ha farliga djur på fest det är inte okey men tycker väl att det är lite upp till usa att sätta dom lagarna. :) Och det kanske är så att det ska hända något olycka innan dom säger stop för det.
Som sagt, alla djur var vilda från början. Om tigern var uppfödd i människovård och nån vill ta risken är det väl upp till dem. Däremot ska inga vilda djur bli förtamade..och det tycker jag även om ''tamkatter'' som fötts och vuxit upp i frihet. Såvida de inte själva välger att stanna hos människan och får gå ut och in som de vill, för det valet har man ju med katter.
Me alla djur ska bli väl omhändertagna.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#9: Hundar är vana för de har blivit tämjda av människan för så länge sedan. Om någon tämjde lejon och tigrar nu skulle dom kanske vara lika tama om lika många 1000 år som hundar varit tama. Bara så jag menar. Att vilda djur inte ska hållas i fångenskap.. Varenda djur har varit helt vilt från början och sedan blivit tamt. Hade man sagt så hade vi inte haft hundar, katter, kaniner och så idag eftersom alla varit vilda.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det har hänt så många olyckor vid att folk har dem så, Å inget händer, men dem håller på å försöker att få bort den lagen vilket ja tycker e bra.. visst ska man ha en kat så ska man ha en stor bur åt den å inte en liten skit bur som många har..