Efterlysining!
Vår jakthund försvann i söndags den 11/1 under jakt söder om Valdemarsvik, Kattedal, Tryserums kyrka. Han är en trefärgad drever som är tatuerad i örat.
Om någon har information kontakta mig eller kontakta polisen i Småland eller Östergötland 11414.
Åsa

Hoppas att hunden kommer tillrätta oskadd.
Tips: annonsera på blocket och liknande sidor, på anslagstavlor i butiker, i lokaltidningen och gärna om möjligt lokalradio så att informationen når ut till så många som möjligt innom erat område.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tack, vi har annonserat på blocket och har knackat dörr, varit i kontakt med närliggande jaktlag. Hr någon tips på fler sidor så hör gärna av er.
Hoppas du hittar din hund. Jag vet hur det känns när hunden försvinner.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#2 du kan kika in på http://h1.ripway.com/baksidan/ och skriva i deras gästbok + att de har länkar till några efterlysningssidor.
_**/Mvh Anne

#4 Tack, hittade fler söklänkar. Vi letar vidare.

Puttar upp

Har ni inte hört/sett något ännu?
_**/Mvh Anne

Nej, tyvärr, då vi bor i motala så har vi en bit att åka, vi har två bilburar i skogen som en kollar till, sen åker min man dit en gång om dagen, igår var en annan från jaktlaget där och letade, men som sagt inget nytt än, vi har knackat dörr, pratat med andra jaktlag och sotarna som kör i området. men än så länge är det tyst, tyvärr.

#9 aha, hur långt är det mellan platsen för försvinnandet och hemmet? Kanske kan det vara så att hunden försöker hitta hem på egen hand.
_**/Mvh Anne

för långt, ca 14 mil

puttar upp
putt
Jesper Björling

puttar

Har ni kört skallgång? Kollat med polisen? Lagt in annons här? :

Nu vet jag inte om du tror på sådant men vill ändå tipsa om att be om hjälp på Övernaturligt.iFokus, kanske någon där kan försöka känna av på något sätt vart han kan vara. Även om du inte själv tror på det så kan det i alla fall inte skada.
_**/Mvh Anne

Vi har anmält honom försvunnen till polisen, haft annoser ute i tidningar och internet, satt upp lappar, i onsdags sågs han i ett område söder om VV, samt att vi åker/har åkt omkring i området med bil. Men vi kämpar på. Det är ju skönt att någon sett honom iallafall.
Skönt att någon har sett honom.
Hoppas att han kommer hem igen Håller tummarna stenhårt

puttar
nåt nyt?

Han sågs i valdemarsvik igår så nu letar vi norröver, än har vi inte gett upp.

#21 men då vet ni ju iaf att han fortfarande lever och det är ju ett väldigt gott tecken, jag håller tummarna för er.
_**/Mvh Anne
puttar upp denna igen och håller tummarna att hunden kommer till rätta!
Zabelle

Några nyheter?
_**/Mvh Anne

Inga nyheter sedan i söndags då han sågs i Valemarsvi, tyvärr.

Ok då fortsätter jag hålla tummarna
_**/Mvh Anne
Jag håller tummarna åsa !

Puttar

*putt*
_**/Mvh Anne

Puttar upp

Puttar upp med frustration, blev precis uppringd av en man som blivit ombedd av polisen att släppa ut en hittad hund som han plockat upp på vägen med förklaringen att den var nog ute och jagade (i mörkret, kvällen den 22/1) och skulle hitta hem själv. Detta trots att våran jakthund är efterlyst i samma kommun, dock 15 mil från platsen.

#31 Va?! Hade polisen seriöst bett han släppa ut hunden?! De kan ju inte vara kloka!
Att vandra 15 mil är fullt möjligt för en hund som vill hem men har gått vilse.
Fortsätter hålla tummarna
_**/Mvh Anne

Det ända positiva är att hunden fick sig rent vatten och några mackor, men tyvärr så är hunden på vift igen. Det känns som det har gått troll i det här.

Hur går det för er?? Man slutar aldrig häpnas ver vilka "råd" man får av polisen. Själv skulle jag aldrig "våga" släppa ut en hund jag hittat… men ve´m vet, det kanske skulle ha kunnat vara en hund ute på jakt… sent på kvällen… (tror inte det va)
Hoppas ni hittar honom snart!

Har ni hört något mer?
_**/Mvh Anne
Förstår precis hur ni känner, förlorade själv en hund 20 januari och letar ännu…Vet ni om sidan www.var-finns-min-hund.se? Även Djurskyddet.se har sidor.
Djurhälsan.se har ett medium som verkar bra, även Malvina.se på nätet.
Jag annonserar ,sätter upp lappar. ställt ut fällor med mat, lagt ut kläder och annat som luktar "hemma". Jag har ringt polis, taxi och posten som hjälpt mej hålla koll. Kanske lite sent att tipsa om allt detta, men man vet aldrig.
Håller tummarna för er, och för mej själv.
Kram
36,gud vad jobbigt för er…hoppas även eran kommer tillrätta oskadd…
Tröstekramar från mig och vovvsen
36 igen,
Anne skriver det är fullt möjligt för en hund att vandra 15 mil… Är det då möjligt för en liten, lätt hund att vandra 3 mil i snö och kyla?
Kram

#38 det är absolut inte helt omöjligt.
_**/Mvh Anne

Hur går det voffsen, några nya spår?
Hur klarar hunden mat,vatten och värme om den är ute "på vift" så länge? Vad gör man om man misstänker att någon "tagit hand om hunden"?

#41 Hur de klarar mat, vatten och värme under tiden kan säkert vara olika beroende på vilka stapatser den är med om.
Om du misstänker att någon har "tagit hand om din hund" och vet vem det är så kan du kontakta den personen eller kanske polisen.
_**/Mvh Anne
Blir inte hundar i frihet förvildade ganska fort?
Om man kontaktar flera olika medium och alla säger olika, vem ska man tro på? Vet du nåt medium som hittat en försvunnen hund.
Jag vet namn och telenr. till några, om någon är intresserad.
Hur går det med hunden som efterlyses här?
Jag känner verkligen med er…

inte funnen ännu?

Jag håller alla tummar och tassar. Hoppas ni hittar er vovve välbehållen snart.

Vet att denna tråd är gammal, men vill ändå fråga om ni hittat er hund?
_**/Mvh Anne

Va hemskt! Hoppas ni finner honom och att han är oskadd!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Nej, tyvärr
Ja denna minns jag hur gick det har ni hittat hunden?
Sen vill jag säga så att vi fick hem en jakthund med på en gård vi bodde på. iaf ringde polisen de SA med släpp hunden den jagar o hittar rätt själv! Jag tog inte o släppte hunden den blödde lite om tassarna o den frös in emd den i sadelkammare där värme finns. vatten fick han men ingen mat. Den hade en sändare med på sig men eftersom vi bode nere i dal o kullar runt om funka den tydligen inte så bra, ägaren hitta vi själva genom ringa olika jaktlag osv :)