Löp efter skendräktighet?
Ja, våran Ronja är inne i ett löp nu och trycker sin bak mot allt hon kommer åt, klappar man henne så vänder hon baken till och lägger svansen åt sidan…
Brukar dom löpa så snart inpå skendräktighet?
Hoppas det dröjer innan nästa skendräktighet i alla fall, det var jobbigt att se henne så nere denna gång.

Oftast så går de ca 6 månader mellan varje löp (+/- någon månad) så att de löper direkt efter skendräktighet har jag aldrig varit med om.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, löper gör hon tycker jag…enligt förra ägaren hade hon senaste löpet i Juni…täta löp?

#2 Ja en del kan få täta löp… Kanske en dum fråga, men blodar hon?
_**/Mvh Anne
Nej, hon blodar inte….hon slickar sig ofta har jag märkt, så troligtvis städar hon efter sig.
Vi har beslutat att sterilisera henne om ca 3 månader om hon inte löper om då. Men det verkar ju helt sanslöst om hon har så täta löp.
Lilla damen ska få slippa skendräktighet och täta löp i framtiden.
testa o sätt på henne ett par trosor + binda du ser då om hon blodar. Jag har aldrig heller hört att dom löper om efter skendräktighet. Har du löst på om kastrering på tik? Och lite om just skendräktighet kan man inte förebygga det på något vis? typ längre promenade mindre mat?? Anne du brukar ha lite bra info om sånt :)

#4 om hon inte blodar (ljust rött blod inte brunaktigt) så skulle jag nog kolla så hon inte fått livmoderinflammation, samma sak om hon blodar men att blodet är mer åt det bruna håller än rött.
#% Ja du har helt rätt, minskning av foder och ökad motion kan ibland få skendräktigheten att gå över snabbare.
_**/Mvh Anne
OKi….jag har tyvärr inte bindor hemma….
Läste just om löpet och dom kan visst vara svullna i juvrena under löp. Hoppas det är så, annars blev hon en väldigt dyr vovve inom loppet av 2 veckor. Ska konsultera veterinär….