Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 480 ggr
[alena]
0

Bekanta sig en i taget?

Ska ev. ta över en till Greyhound som inte passar som tävlings hund.

Det är en 2årig hane som kommer från samma kennel som Rippe.

Om vi nu ska ha den här hunden, visst måste det väl vara bäst att den får bekanta sig med en i taget av våra hundar?!

Det vore nog bäst om dom åkte hit upp med honom, så man såg att det funkade, men jag vet inte om dom vill det, fast rimligtvis borde dom vilja se hur Rippe har det och hur den här vovven ev. kommer att bo.

AnneN
0

Ja jag rekomenderar att de får hälsa en och en på en neutral plats (ej hemma på gården eller där ni ofta är med era hundar)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Säger som AnneN hundar ska mötas på en plats som är neutral där det inte är någons revir. Sen vet jag inte vad som är smidigast o bäst för hunden om man tar 2 hundar o lär känna eller en i taget?

[alena]
0

Ja, tänkte också så, men ville slänga ut en fråga ändå.

Har funderat o haft huvudvärk i snart en vecka pga att jag inte vet om jag ska tacka ja eller nej till den här hunden.

Familjen min är iallafall positiv till en till hund och det är ju ändå jag som är värsta hundfantasten i familjen och som fått "problemet" att ta beslutet.

Känns lite fundersamt att ta över en hund som är några år när man redan har 2, men vinthundar brukar föredra att umgås med vinthundar, och det brukar gå bra.

Rippe har ju bott med den vovven förr och Azlan gillar ju dom flesta hundarna och  ser en vinthund bara formen av en annan vinthund på håll så är livet jättekul tycker dom…..sägs det.

Vinthundar accepterar andra vinthundar, men kan vara lite rasistiska mot andra raser har jag hört, fast det sista stämmer inte på alls på Azlan iallafall….. där är det bara jämthundar som inte är populära.

Har funderat så länge nu, men ska kolla upp lite mer på kennelns hemsida + slänga iväg ett mail med lite frågor om vovven…. så får vi se om det blir ett Ja, tack eller inte…….

Karizma
0

Du kan inte ta den på prov i några månader så du får känna lite fram? För vem vet kanske det inte är så mycket mer jobb, o du är som jag grubblar o får huvudvär som sen kan leda till migrän? Ne jag hade någ testat iaf