Varmt regntäcke?
Vi har diskuterat här hemma angående Idelma och ett varmt regntäcke. Hennes päls är sådan att vattnet går rakt in till huden, och så småningom fryser hon ju.
Är det någon som har några idéer om var man kan kika efter ett fungerande täcke?
Om någon av er skulle ha ett, så får ni gärna höra av er.
Idelma är av modell större, blandning mellan dobermann och flat. Kan mäta henne om ni vill.

Har ett bra vintertäcke till Velvet som är ganska vattentåligt, okej om det spöregnar så blir det väl blött, men inte om man går en sväng i normalt regn.
Tror det är av märket Doggman (osäker på om det heter så)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, men vattnet går inte igenom täcket in på hunden i alla fall? 

#2 Nej inte så länge det inte spöregnar, fast gör det det så är det inte mycket som hjälper. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
*Letar också bra täcken - "bokmärker" tråden*

Jag har regntäcke (ofodrat)Breath-comfort, vintertäcke (BoT) och nättäcke (BoT). Jag skulle rekomendera ett regntäcke från Limex. Det är gjort i galon och håller tätt i ALLA väder. Men jag har inte varit med om att mina täcken läkt in även om jag varit ute i ösregn i flera timmar så jag är nöjd med mina täcken.
# 6 Dum fråga kanske. Men är den helt tät under till. Tänker på en liten hanhund när den ska lyfta på benen. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#3 När det spöregnar undviker gärna matte också att vara ute. 
Ska kika lite på blocket och sådär. Lite svårt bara när man inte vet vad hon ska ha för storlek och sådär. Får ta och mäta henne när jag kommer hem.
9,har du ingen zoo affär i närheten där du kan ta med henne in?,då kan du ju prova där….
Jag har ett täcke vändbart täcke med bäver nylon på ena sidan och ulligt material på andra sidan och det har funkat bra,spike blir bara lite blöt längs kanterna torkar jättefort också.
#10 Jo, men jag vet inte om dom har täcken inne. Dessutom har den bra av dom konstiga öppettider. Och då måste jag antagligen åka buss dit med henne.. Får se om jag åker dit någon dag.

#8 det är hål från svansen till magen så de kan bajsa och kissa.