Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 5826 ggr
mealily
0

Drömblandisen?

Vet inte om det finns någon liknande tråd, men jag kör :)
Vilka raser skulle ingå i din perfekta blandras, om du fick drömma? Hur skulle den se ut? Eller är den blandras du har nu din drömblandis, med raser,temperament etc.

Flax som jag har nu är nog en drömblandis i sitt temperament, hans raser är dock 4 raser jag aldrig ens haft en tanke på att skaffa.. men det gick ju hur bra som helst ändå :)

Om jag fick drömma skulle jag nog vilja ha en, mops/tibetansk spaniel, då mops är en av mina favoritraser men kommer troligen aldrig ha en sådan pga priset. Den blandningen skulle nog vara som en lite långhårigare mops och blandas med tibbens envishet och mopsens charm Glad
En amstaff/collie skulle nog också vara fint.
Finns hur många som helst, kommer säkert på under trådens gång, så skriv era drömblandisar!

spikes
0

jag är inne på collie/vit herdehund,men skulle också kunna tänka mig att gronendal och collie skulle bli braFlört

mealily
0

Jag vet en groenendael/collie, en superfin tjej. Ser ut som en svart collie :) Hoppas du hittar en sån blandning, dom är jättefina ;D

spikes
0

2,kul ja det kan jag tänka migFlört

[iurochskur]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min är ju självklart tax/drever….men tax ligger mig varmt om hjärtat så det var ju en bonus att våran blandis tjejja har det i sig.

Bifogar med bild på min blandis.

Kakan81
0

Jag är jättelycklig med Emils blandning; pudel/chihuahua.

Men samtidigt vet man ju inte med en blandning, han kunde ju ha fått ett helt annat temperament och kanske inte alls passat oss lika bra.

[Sandraaa]
0

Lägger in en bild på min drömblandras.
Raserna i henne är bordercollie/schäfer/golden (kanske labbe med).

[iurochskur]
1

#6 Jättesöt!

Karizma
0

Jag är svag för pudlar det måste jag erkänna men så tycker jag med att chanel har en bra blanding o hennes syster ska vara trevlig hund med så bra avel. Dröm ras Pudel någon mer slutändan ska det vara mindre hund av det hela då jag tillhör den som gillar mellan-->mindre hundar dok inte skällinga rackare :)

AnneN
0

Jag inte direkt någon dröm blandning utan jag går snarare efter hur jag vill att hunden ska vara.

Föredrar personligen lite större raser, hunden ska vara arbetsvillig men ändå kunna ta det lugnt i perioder (tex om man blir sjuk en vecka), fungera bra med andra djur, social, personlig, mm.

Jag är fullt medveten om att det mesta av det jag räknat upp beror till största delen på hur man själv fostrar hunden men en del beror även på det genetiska, vissa raser är ju avlade för att vara mer avaktande än andra tex.

Jag vet på ett ungefär vad det är jag vill ha och jag vet exakt vad jag vill ha då jag ser det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
0

Kommer jag att skaffa hund igen blir det nog en lite mindre vovve.

Fast drömhunden är väl oftast den hund man har just nu.. och då hade jag velat ha en exakt likadan som min nuvarande hund -Bordecollie / Golden

Zabelle   

Ricko
0

Ricko är drömhunden för mig.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[Hilo]
0

Jag har alltid älskar dobermann/schäfer och rhodesian/labradorer.
Vet inte vad det är som gör det så, men även om mixarna inte är de mest önskvärda så skulle jag lätt kunna tänka mig en till dobermann/schäfer.

En annan blandning som jag tycker är söt, kan vara chihuaha/papillion, om det lutar mer åt papillionhållet.
Ingen drömhund, men en söt blandning av de jag sett.

Schabradorer* kan ju också vara väldigt charmiga.
Likaså rottlabbar*.. roscher* är också en mysig blandning av de jag träffat

*Schabrador - Schäfer/labrador *Rottlabb - Rottweiler/labrador *Roscher - Rottweiler/schäfer.

Tixy
0

En drömblandning skulle mycket väl kunna vara en blandning mellan Eurasier och något liknande. Är riktigt förtjust i Eurasiern, men en sådan får vänta några år med att komma in i mitt hem.

Sedan är ju australian shepherds läckra. Så en blandning mellan den och någon liknande, men lite lugnare kanske? Obestämd

Älskar tösen jag har här hemma nu, men ibland blir hon för energisk. Får hon för sig något så ska hon ha det genomfört (speciellt om det gäller lek), och om man själv inte kan (lagar mat, kollar på tv, fixar papper osv) så klänger hon på en tills man är tvungen att göra något åt det.

Kalli
0

Blue är min drömblandning, så tråkigt att jag inte vet vad hon är blandning mellan. Det enda jag skulle ändra skulle väl vara att hon inte fällde så mycket päls. Kyss

[iurochskur]
0

#14 Var det du som norpade åt dig Blue?? Åh, finare vovve får man leta efter.

Kalli
0

Japp, jag hann först! *S*

[iurochskur]
0

#16 Jag och sambon satt och funderade mycket om vi var mogna för hund då Blue fanns kvar….men du fick din Blue och vi våran Ronja istället- Du har en MYCKET vacker hund.

Kalli
0

#17: Alltid har en förmåga att lösa sig till det bästa. Ronja har tur som fick komma till er, hoppas verkligen att ni får ordning på skendräktigheten och att det inte visar sig att hon är dräktig.

Tack! Skrattande

[alena]
0

Finns så många härliga blandningar, men jag vet att min Shy som jag hade var en full poängare på alla vis och han var Schabrador/greyhound.

Azlan (Afgan/Saluki) är ju absolut den snyggaste, charmigaste, påhittigaste, tjuvaktigaste och ändå den roligaste vovve jag haft.

Tur att man fått en rejäl skopa humor med sen födseln, annars hade man inte pasat ihop med honom.

AnnL
0

Innan jag skaffa Silver ville jag ha en blandning mellan papillon o långhårig dvärgtax.

Silver har sex raser i sig o han är för mig det sötaste som finns, så han är drömhunden. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

mealily
0

#14, åh en sån fin hund :o Hur är hon i temperamentet?

Kul att läsa alla svar :) mer är välkommna att skriva.

måste bara skriva om en jättecool blandras jag träffade idag - 50% blue merle shetland sheepdog, 50% schipperke. Såg ut som en blue merle schipperke med sheltiens man, plus ett blått öga. En sådan måste jag få tag i på något sätt Oskyldig

Trollhassel
0

jag skulle gärna vilja säga att min drömblandras är Prillans balndning, men det kan jag inte stå för. Jag är ju ingen "småhundsmänniska" i grunden.

Min drömras måst vara den fantastiska hund jag haft, Eros. Han var Grand danois/schäfer. Stor, lugn, arbetsvillig och lyhörd.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Krokus
0

Jag har fått min drömblandis……Kyss Cockerspaniel/Cavalier King Charles….Glad

Yvonne

Krokus
0

En bild till på Alfons tillsammans….med drömkatten Pigall…en renrasig Skogis……Kyss

mealily
0

#22, den blandningen låter väldigt fin! Har du någon bild?

#23, vilket sötnos :) härlig teckning.

Ricko
0

#14 Jag tror ajg minns den där annonsen! haha!

#12 Åhh h*n är så vacker! *VILL HA!*

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[Hilo]
0

#26 Tack, det var en tik Glad