Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 973 ggr
[iurochskur]
0

Så arg!

Hur kan en hundägare sälja en hund som är mitt inne i en skendräktighet eller som inte mår 100% bra, hur kan man inte berätta om allt sånt innan man tar hem hunden…

Ronja gick oförsäkrad, ovaccinerad, ochippad och osteriliserad hos förra ägaren. Allt det är åtgärdat här hemma, eller nåja…chipp gör vi i slutet av oktober och sterilisering så snart vi sparat till dom 4500:- det kostar. Hon får inte heller steriliseras förrän skendräktigheten lagt sig.

Jag är arg för min hunds skull därför att det är henne det är jobbigt för, ingen annan. Hon bad inte att få flytta och allt runt henne är nytt. Jag är glad att få ta hand om min sötnos och jag kommer aldrig låta henne flytta.

spikes
0

Hur menar du sälja?….skulle ni få köpa henne när hon mådde dåligt?…jag kanske är morgontrög men hur menar du?…låter mycket oseriöst i alla fall…

[iurochskur]
0

Jag menar att vi köpte Ronja och att hon var skendräktig och behövde medicin bara dagar efter vi köpt henne.

spikes
0

2,aha då hänger jag medFlört,och håller med dig jag skulle bli blåförbannad……tur att hon hamnade hos digGlad

Karizma
0

ja du det kan man ju undra. Mycket synd är det att dom inte gör det man ska som vacc,chip o allt "normalt" som tala om hon har löpt och är skendräcktig vi hann inte kolla upp detta hos vetrinären men så ni vet om att det måste ni göra.

[iurochskur]
0

Hade vi vetat att det ev. krävdes ett vet. besök för en åkomma eller sjukdom så hade jag faktiskt sagt: Vi betalar för det och drar av det på priset för hunden. Visst kostade hon inte mkt, men för sakens skull att man är seriös och erbjuder sig. Hade jag gjort om jag sålt en hamster som jag visste behövde medicin.

Fast i och för sig hade jag aldrig sålt en hamster som behövde medicin eller veterinärvård. Men det är jag det.

Ja, vi är så glada och få Ronja på fötter igen…Hon liksom mina döttrar förtjänar det bästa i livet.

spikes
0

5,Jag förstår…men själv hade jag nog betalat och varit nöjd med det bara hunden får ett bra hemFlört

[iurochskur]
0

Kommit fram flera saker….jag är så så besviken. Hon sa att hon bara trodde hon var skendräktig och inte dräktig IGEN!! Hur tolkar man det? Att hon varit dräktig tidigare? Att hon kan vara dräktig nu och alltså blivit parad?

Snart gråter jag….

[iurochskur]
0

Jag ska i alla fall be veterinär göra ultraljud för att utesluta dräktighet.

spikes
0

7,återigen vilken tur att hon hamnade hos dig….jag önskar er alla lycka framåtFlört

[iurochskur]
0

#9 Tack snälla…ja, man måste ju ta hand om dom liv man har ansvar för. Återkommer efter Ul.

[iurochskur]
0

Så: Inga Valpar, utan en rejäl skendräktighet. Hon börjar även bli piggare och aptiten är på väg tillbaka. Tur att det finns ultraljud säger jag bara…

spikes
0

11,vad sköntGlad

[iurochskur]
0

Nu kan hon få sista dosen Galastop så hoppas vi på att detta är över sen.

spikes
0

13,ja nu får ni se framåt och njutaFlört

Karizma
0

åh vad skönt o höra :)

[iurochskur]
0

sista dosen avklarad, nu ska vi på en lång promenad.