Roligt med promenader!
Det är så skönt att gå en uppfriskande promenader, man får frisk luft och motion. Mötte min mamma och en granne igår och dom sa genast: Du kommer ångra dig sen att du köpte hund, för det blir inte kul att gå i regn och rusk eller i metersnö. Suck alltså, det är väl inte därför man köpte hund… Promenaderna blir ju roliga om man ser till att klä sig efter väder. Jag älskar att vara hundägare och jag älskar våra promenader oavsett väder.
Skickar med två bilder från våran promenad idag, Ronja går så fint vid vagnen.
Kram!

Ja många som inte har hund förstår inte det där med att vi mer än gärna kan gå i både regn, storm och snö med våra fyrbenta familjemedlemmar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Finns inget bättre med hund,man kommer ut i ur och skur…sedan finns det inget dåligt väder,bara dåliga kläder.fina bilder
#2 Precis! Jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan våran Ronja, snö och tö är hon värd att utstå.
# Tack! Jag älskar att fota.
måste bara säga att hon verkar vara en hel mysig tjej! 
Tackar!
#5 Sååå fin vovve du har! Ska bli så kul och se hur lilla Ronja tycker om snön, våran första vinter ihop.
Folk som inte har hundar förstår inte för dom förstår inte hur mycket vi älskar våra pälsbollar :)
Jag tycker inte det är kul att gå ut i storm (kallt och blåsigt!!), spöregn (jobbigt att torka hunden när man kommer in), när det är jättejättekallt (jag fryser så lätt..)
MEN! Det är värt det :) Varje morgon när jag vaknar och får mig en illaluktande men ooooh så mysig puss av Oliver så vet man ju att det är verkligen värt det! Jag knallar ut i alla väder och skulle aldrig tveka en sekund att göra det heller, man älskar sin hund så mycket att allt det "jobbiga" med kyla och rusk känns helt oviktigt och småaktigt när man har en underbar hund att älska och gosa med.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Håller med! Det är ju promenaderna och skötseln som är det roliga med hund! Här går vi i 2 meters snö,m Spöregn, 30minus 5 på morgonen eller vad det än är.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jag älskar att vara ute i alla väder. Här är det i stället hunden som inte gillar regn. Hon vägrar.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
jag är redan van med vara ute i alla väder :) har man haft häst traskar man ovasett väder (fast sitta o rida får man isfötter), och jag skaffa en hund nu för att jag måste ut :) Sen finns det så himmla bra regnkläder som ser bra ut med, det är en sak jag ska köpa o det är långa regnskor :) S

#11 Åh, jag red tidigare och minns med fasa när man hoppade av hästen efter en vintertur. Det kunde göra fruktansvärt ont i fötterna!
Med Vänliga hälsningar
#12 ja fy o sen är det svinkallt i stallet med så där jag har haft mina hästar får man räkna med att 4 tim i kyla vissligen vart man varm av mocka men det gjorde man först slapp man göra sig illa i ryggen :) o sen ut o rida o köra brrrr burrrrrr kallt kallt. Jag har 2 tår o 2 fingrar som lätt förfruser sig å mitt i sommaren kan ena fingret bli så där vitt med. Men skönt är det o komma in sätta sig med en stol framför brasan upp med fötterna o varm oboy :) Så detta med ut o gå i kyla är en barnlek, om jag ska gämnföra isfötter men får då, nu kan man ju sätta på sig vinter kängor som är varma med :)

#13 Då hade ju jag tur som hade hästarna i ett uppvärmt stall :P jag har också ett finger som är frys-skadat. jag har dålig blodcirkulation i det redan som det är för senan har gått en gång så ärret stoppar blodflödet lite. men det är ju helmysig att komma in i värmen efter att man varit ute i kylan. Det är nog det bästa jag vet.
Med Vänliga hälsningar
#0 vad ducktig hon är med gå med dig o barnvang hade dom med barn som ägde henne innan? Och himmla kul att du tar kort på henne hon är himmla fin :) Och du ska någ se din mamma lär säker ge henne lite gott o muta henne så det där med traska ut i kylan tar hon säkert tillbaka :) Min mamma har med laggt sig i med nån komentar för varje djur jag haft sen jag flytta till eget. Chanel va den första hon inte sa mer än åh vad trevligt att ni skaffat hund, så hade hon chanels huve iknät ;)
#14 jag är med en frusen person tur man har en varm man o värma sina fötter på om kvällarna :D Ett tips för kalla stjärtar, ta på er ett par boxarkalsonger dom värmer bättre jag köpte i barnstorlek svarta o vita "EJ SEXIGT" men varmt om baken :)

det är underbart att ha hundar, o verkligen få komma ut o gå..
speciellt nu i det här härliga höstvädret.. o jag längtar till snön kommer..
men sen.. hur mkt jag än älskar mina hundar så tycker jag väl inte att det är sådär superkul att gå ut i spöregn, minusgrader o snålblåst ;)

#15 Haha Boxarkalsonger!? Det låter ju snyggt ;) Min sambo skulle slänga ut mig….eller nej, det skulle han nog inte men han skulle inte gilla det :) Kan skaffa boxarkallingar och reta honom med.
Med Vänliga hälsningar
Trodde också när jag skaffa hund att det skulle bli jobiigt att gå ut i ur o skur.
Men det spelar ingen roll vad det är för väder, skönt att gå ut ändå. Rätt klädd så är det inga problem. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Måste ju få skratta lite nu, var ut med Ronja för en promenix och när hon bajsat började hon skutta och leka som en galning…hihi…hon var nog glad och få lätta på trycket.
Kram!
Kläder efter väder ;)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Detta med väder fick vi erfara idag….haglade ute när vi var på promenix.