Skendräktighet farligt?
Har precis varit hos veterinären och tagit en Vaccination för 1 år framåt, bad veterinären kika på henne lite. Hon blev lite bekymrad för Ronjas mycket svullna juver. Så troligtvis påverkade sista löpet henne och hon blev skendräktig. Hon har även mjölk i juvret. Så nu fick vi utskrivet Galastop som hon ska få i 5 dagar.
Är det lätt att en tik får livmoderinflammation av att vara skendräktig?

Har inte hört något om samband mellan skendräktighet och livmoderinflammation, men det är inte omöjligt bara för att jag inte hört det.
Det som jag däremot vet kan vara är att om de börjar producera mjölk så kan de få mjölkstockning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#2 Ja då är hon ordentligt skendräktig, håll lite koll bara så hon inte får mjölkstockning så brukar den värsta skendräktigheten vara över på några få veckor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hon ska som sagt få medecin mot detta. Men ja, jag tycker ju så synd om henne, behöva flytta mitt i alla detta.
Kram!

Jag har hört talas om detta samband. På katter är det jättevanligt när kattorna löper tomt och går och skriker, blir skendräktiga. Då får de lätt livmoderinflammation. Har en bekant med en taxtik som fick livmoderinflammation efter en skendräktighet. Vet inte om skendräktigheten var orsaken, men det kändes lite så.
Ring och snacka med någon kunnig vet. Det är vl det bästa du kan göra.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ronjas juver är inte bättre idag….dom är fulla av mjölk och stenhårda.
Mina döttrar hade även sett henne "snutta" på sina tuttar.

Då har hon säkert lite ont. Jobbigt för er! Hoppas att det ger sig.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Tack Trollhassel….veterinären sa att jag ska lägga på en varm handuk och massera juvret försiktigt. Vet inte hur Ronja kommer reagera på det.