Ta bort maten?
Våran Ronja äter inte när jag serverade frukosten och jag undrar om man ska ta bort matskålen för den ska väl inte stå framme hela tiden?
det är ju upp till var och en…men jag har alltid tagit upp skålen för jag tror inte på det där med småätandet för magarna på dem…sedan är dom ju då mera hungriga nästa gång man ställer ner den…
då tar jag bort den nu när vi ska ut. Hon får vänta till ikväll på nästa mål.
Kram!

Har precis varit hos veterinären och tagit en Vaccination för 1 år framåt, bad veterinären kika på henne lite. Hon blev lite bekymrad för Ronjas mycket svullna juver. Så troligtvis påverkade sista löpet henne och hon blev skendräktig. Hon har även mjölk i juvret. Så nu fick vi utskrivet Galastop som hon ska få i 5 dagar.
P.s skrev detta här med i och med att aptiten kan påverkas av en sådan här sak och jag testade med att blöta upp hennes foder. Det fungerade och hon åt lite mera än förut.

Vet du något om när hon senast löpte? Om de är skendräktiga så kan de gå igenom hela valpningsprocessen och är det då nära "valpningen" så kan de få lite sämre aptit.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hon löpte för 3 månader sen…

#6 Om hon började löpa då så är det snart dags för "valpning"
_**/Mvh Anne
Oki, då ska jag hålla kolla på henne och ge henne Galastop.
våran hund äter mycket sent så det är när vi andra ahr gått o lagt oss då går hon ut för att äta. Men får hon lite matrester ja då äter hon det direkt. Innan hon kom till oss åt hon när det vart serverat men då konkurerade hon med andra hundar med, det var väl bäst å äta det då så ingen annan tjuva maten :)
Första dosen Galastop har hon fått nu och hon åt det utan klagomål=) Jag fattar inte hur man kan vara så lugn som hon är när man flyttat precis. Hon har fått ett grisöra till belöning efter kloklippning och medicinering.
Hoppas hennes juver svullnar ned snart…
en självsäker tös :) du ska vara mycket glad att hon är så lättsam av flytten :)
#11 Hihi….jag är mycket glad! Hon är familjens lilla ängel. Känner på mig att vi kommer att få många fina stunder med henne, förhoppningsvis även många år framöver.
Suck…Ronja rör inte sitt torrfoder, uppblött eller ej. Jag tänker INTE ge efter och ge henne husmanskost. Hon måste ju äta ordentligt med sin mat för och må bra, jag är riktigt orolig för aptiten.
Blir nog och ringa veterinären idag om råd.

#13 Om du är orolig så ska du absolut ringa veterinären, men annars så är det så att en hund kan gå ett par dagar utan mat utan att det är någon fara (om de själva valt det) bara man ser till att de får i sig vätska
_**/Mvh Anne
Ringde nyss och pratade med vetten, dom tyckte det verkade som om hon mådde lite halvkrasst av medicinen och så reagerar hon även på flytten då hon även var dålig då hon kom.
Några dagar trodde dom så kommer hon att börja äta igen.
15,du vet att dom klarar minst 3 dygn utan att äta…se bara till att hon dricker mycket så tar hungern över till slut
Hon dricker bra, lite positivt…
17,jättebra det är det viktigaste av allt
Nu är det i alla fall dags för 3:dje dosen Galastop…bara två dagar kvar på medicinen.