Vad kostar hunddagis?
Vad kostar det per dag eller månad att ha en hund på hunddagis där du bor?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Här i malmö-/lundområdet kostar det runt 2 000 kr i månaden att ha vovven på dagis heltid.
Oj… Kostar det så mycket. 
Tur vi har bra grannar som kan hjälpa till när det är kris. 
Zabelle
Vi har en kompis som ska lämna sina två hundar på ett dagis här. Dom ska vara där i 9 dygn och det kostar 3 000 kr! Alltså 1500/hund.
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Vill förtydliga att jag med hunddagis menar där man kan lämna hunden medan man är på jobbet/skolan över dagen, inte hundpensionat där man kan lämna hunden om man ska resa bort flera dygn.
Anledningen till att jag frågar är att jag vill ha lite koll på hur mycket hunddagis kostar i jämförelse med den summa jag tar per dag som dagmatte.
_**/Mvh Anne
Hunddagis här i Stockholm, de som jag kollar upp, kostar i snitt 2500:- i månaden på heltid.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hos mej i yttre Stockholmsregionen kostar det ca 2000 per månad sist jag frågade för ett år sedan…finns inget deltidspris.. alla betalar samma oavsett tiden på dagis alltså…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Dagiset där jag praktiserade kostade 2900:- så det blir mellan 130-145 kronor per dag.
från 1500-3000 kr i Göteborgsområdet, vanligtvis 2500 i månaden, heltid då

Tack för era svar då vet jag att jag iallafall inte tar överpris med mina 50kr/dag som dagmatte
_**/Mvh Anne

ja då lät ju 50 kronor väldigt billigt…. o jag kan tänka mej att du är duktig på långprommisar åxå Anne… kanske lite billigare för att du bor i norr?….

#10 Jag anpassar aktiveringen efter hunden och ägarens önskemål, vill de att jag går på 3 timmars promenad med hunden så gör jag det och vill de att jag tränar något med hunden på dagarna så gör jag det.
Givetvis får hunden viss mental och fysisk träning även om inte ägaren har det som krav, men har de önskemål så gör jag så gott jag kan för att uppfylla dem.
_**/Mvh Anne

synd att jag inte bor i norrland….är säker på att du är alldeles perfekt som dagmatte….o att du säkert skulle kunna öka priset….

#12 Jo jag skulle säkert kunna öka det, men jag tänker som så att detta är bara en liten extra inkomst, jag har ingen utbildning (ingen på papper) och jag tänker att även de som har låg lön eller studerar ska ha råd att ha dagmatte. Många som väljer att ha dagmatte gör ju det just för att de inte har råd att betala för vanligt hunddagis.
_**/Mvh Anne

bra med flexibel taxa…. o så tycker jag att det beror på deras önskemål om vad som ska ingå…meningen är ju at du iaf ska gå runt…..

#14 eftersom jag inte har några utgifter för de hundar jag är dagmatte till så går det runt utan problem, slanten jag tar för att vara dagmatte går till eventuell bussresa för hunden om jag skulle åka in till stan och socialträna där, lite hundgodis, bajspåsar och sådant.
Skulle hunden behöva akut till veterinär så får ägaren stå för den kostnaden om det inte skulle vara skada som uppkommit pga slarv från min sida (aldrig hänt hittills).
Jag har även ett färdigt avtal som skrivs under av både mig och ägaren så att båda vet vad som gäller och det inte blir några konflikter om något skulle hända.
_**/Mvh Anne