Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1307 ggr
[PixelMollan]
0

Leker inte!?

Hejsan!

Vår 13veckors valp varken leker eller tuggar på sina tuggben. Varför?
Hon kommer från en gård där jag inte såg varken leksaker eller tuggben så hon kanske bara inte vet hur man gör?

Vad är era teorier? Hur ska vi få henne att tycka om benen/leksakerna?

Mvh Malin

Karizma
0

Så kan det vara med hon vet inte hur man gör o vad som ska göras, men ni har inte haft henne länge heller. Kan vara så att det kan ta lite tid för en hund innan dom känner sig "hemma". Hon lekte väl med sina syskon o mamma det är det hon kan. Våran hund leker inte heller o tuggar inte på sina ben, men hittat mer "godisben2 som ska vara nyttiga för tänder även ett rätt stort å detta gillar hon smack över en natt så är den stora benet borta. Bus det gör hon bara som busrejjs ute, men jag tor det kommer lite när hon landat helt. Annars får man helt enkelt lära henne detta, uppmuntra till lek. Hoppas du får bra svar av de andra.

Mymlan
0

Gör dem roliga, lek du med dem, trigga henne lite.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

spikes
0

Få upp intresset för det,antagligen vet hon inte vad man ska göra…göm dom och låt henne leta reda på det,stoppa godis boll i en gammal tubsocka och uppmana till dragkamp…

AnneN
0

Du har redan fått bra råd av Karizma och Mymlan så det enda jag vill tillägga är lycka till, busar du med leksakerna och gör dem till något roligt för henne så kommer hon snart att leka med dem själv också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Jag gör så här. ute springer hoppar leker "pajas" det har hjälp till lek, varje dag är det lite men iaf något. Inne köpt leksaker o ben detta leker jag med men mjukdjur har väl blivit lite lek ó tuggbenen tar hon själv.

[PixelMollan]
0

Igårkväll började hon faktiskt tugga lite på ett av benen :) Och idag hitta vi en stor gräsmatta där hon sprang och busade MASSOR :D Hon hade sååå kul!  Där hittade vi även en pinne som hon tyckte var kul att hämta när jag kastat iväg den :):)

Det stela börjar släppa nu och hon blir sig själv :)

AnneN
0

#6 Härligt att det redan börjat släppa Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Eija
0

#6…va gott att höra, jag tänkte faktiskt just skriva, att vissa små voffsingar är lite blyga, och tar lite längre tid på sig….så det är bara att lirka o locka…..men det löste sig ju för dig nu….

ha det så gott med din hund

Eija

Karizma
0

#6 skönt o höra, vill bara tipsa om att ta med leksak ut "uteleksak" för pinnar kan göra skada om de tuggar på dom, stickor kan sätta sig här i där och göra stor skada.