Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundgodis-recept
Läst 9033 ggr
Cornish-rex
2

Godis för känsliga magar?

Hejsan!

Min Collie har en väldigt känslig mage. När jag tränar henne anväder jag hennes mat. Fast hon har börjat lessna på det nu. Även jag skulle tycka det var roligare att ge henne gott godis. Hon är inte lika intresserad av att träna nu som innan när vi använde korv och blodpudding (då gjorde hon allt för en liten bit).

Har ni något bra recept eller något hundgodis som jag kan köpa åt henne?

Skulle bli glad med hjälp!

Mvh Emma

AnneN
0

Vad är det hennes mage är känslig mot?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cornish-rex
1

Jag vet inte Obestämd Hon har inte tålt något vi har gett henne, så det är lite svårt att veta…

Det blir kanske svårt att få tips om varken jag eller ni inte vet vad hon tål. Men ni kanske känner eller har en hund med känslig mage, och ni kanske har hittat ett bra och nyttigt godis?

Hoppas verkligen på hjälp… Tar emot alla tips!

AnneN
0

Ett tips för hundar som kan ha känslig mage är att inte ge något som innhåller mjölk eller andra mejeriprodukter eftersom vuxna djur ofta kan bli laktosintolleranta.

Kokta saker ska också vara milda för magen.

_**/Mvh Anne

spikes
0

Hejsan!

Har ju haft collie i många år och undrar vad du ger för foder till din?,mina collies har alltid klarat allt och då menar jag allt….eller kan det vara något stressrelaterat i träningen som gör att den får känslig mage?….

Hur stora bitar ger du som godis?,man kan koka lever och ge i mycket små pyttebitar,för mera ska dom egentligen inte ha och det gör ju att dom vill ha mera också….

Cornish-rex
0

Åh… en till Colliemänniska!

Vi har nyligen bytt foder till Eukanuba- digestive (från kykling), tycker att det går mycket bättre med maten nu. Förut kunde hon bli dålig i magen utan att vi hade gett henne något. Jag tror inte det är träningen då hon varit känslig i magen sen hon kom till oss (ca 8 mån sedan), tror hon har varit det sen hon var valp. När jag gav godis till henne gav jag väldigt små godisbitar du hon inte fick äta mycket men vi behövde en hel del till träningen ;).

Är lever skonsamt mot magen? Vad har du för foder till dina hundar?

Mvh Emma

spikes
1

5,Javisst sedan herrans många årCool.

Jag skulle råda dig att gå över på färskfoder(ej burkarna på affärn),det blir inte dyrare än torrfoder om man har bara en hund…det finns inget bättre foder jag har alltid haft färskis till mina i alla år och dom kan käka precis vad som helst utan att bli dåliga i magarna.

Man måste ju se det så att någonting är ju inte ok när hunden blir tjorvig i magen och då måste man ibland göra något radikalt…

Eukanuba är inte ett foder jag har hört ska vara bra för hundar överlag…men men jag har ju som sagt inte torrfoder så jag kan ju inte jämföra med något sånt.

Lever är skonsamt om man kokar det och fryser ner den i portionspåsar,men som sagt det ska endast ges i små små pyttebitar….

Kika gärna in under artiklarna på denna sajt jag gjorte en sådan om just färskfoder.

Cornish-rex
0

Tack Lena!

Cornish-rex
0

Tack till dig också AnneN!

AnneN
0

Hopaps du hittar något som fungerar för din hund Glad

_**/Mvh Anne