Hund champoo
Nu när det börjar bli ordentlig höst så är det dags att bada hundar åtminstonde här hemma
.
Jag använder ett bra champoo för både lång och kort päls som heter Espree aloe oathbath…det är milt och pälsen blir inte tovig utan väldigt glansig och lättborstad efteråt.
I normala fall när dom behöver tvättas på vissa ställen andra ggr om året,så använder jag potatis mjöl,även alla mina Valpar har fått bada i det,och det är billigt och väldigt skonsamt mot en vappis hud.
Vad använder ni?……

1,ok vad för barnchampoo och balsam?…nyfiken eftersom jag vet att bland annat barnängens är väldigt illa för en hundhud…använde det inte ens på mina egna barn
…vad bra att även du vet om potatismjölet…det är så skonsamt

Kolla ph värdena på schampona det ska var lågt.
Tvättar kanske mina hundar med schammpo ca 2g år beronde på, spolar mest av dem.
De är med mig i stallet o när jag rider brukar se ut som ler högar
Har man lite grus i sängen så vet mat att man lever ha ha!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
3,ok men det har ju inte bara med ph-värdet att göra…men jag acceptarar att du inte vill berätta…
Jo tack jag vet hur det är att lägga sig på en bädd med grus varje kväll….lite som prinsessan på ärten…fast i detta fallet gruset hahaha

#4 Vet inte vad schampot heter
använder för sällan kanske
Min sambo använder det som blir över så jag får köpa nytt varje gång.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Jag använder antingen PCL Dog & Cat Colour Shampoo Black eller ett specialschampo som vi fick då hon hade klåda som det fortfarande finns halva flaskan kvar av.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 hmmm jag fick tips om att oxå köra barnängens men inte gjort det nu för jag har haft hund o katt shampo hemma (samma som AnneN) Tack för varningen för shampot börjar ta slut o dags o köpa nytt. Och hur funkar detta med potatismjöl? blöter ni upp det eller pudrar ni dom? Och sen?
*Ett bra tips för ER med småbarn o röda sjärtar ta potatismjöl med vatten gör till lite tjockare sås häll det på det röda vips är det borta :) bästa som rädda sjärten på sonen som hade stora problem med sin mage som liten fis.*
7,antingen blöter du ner hunden helt och sedan masserar du in mjölet…eller så blöter du upp det innan…vad man får göra efter är ju att borta en hel del…
Tack för svaret Lena
9,så lite så