Kissar mycket och inte äter.
Min blandras tik på 1år och 2 månader har senaste veckan kissat väldigt mycket när vi varit ute. Istället för 1 gång (som hon alltid gör) blir det 4-5 gånger. Hon har även slutat äta maten hon ätit i snart 2 månader. Hon äter bara om jag häller i något gott och blandar.
Jag har inte sett några tecken på löp ännu. Borde jag kolla upp detta eller känner någon igen sig?

Kan bara rekomendera att kolla upp det hos veterinär snarast, att hundar kissar mycket kan bero på många olika saker tex, urinvägsinfektion, livmoderinflammation, sockersjuka, njurproblem, mm om hunden dessutom inte vill äta längre så är det sällan ett gott tecken.
Har ni tagit temp?
Dricker hon mer än vanligt?
Är hon förändrad i sättet (humör, slö, osv)?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Okej, men jag skulle råda dig att ringa till någon veterinär som har helgjour imorrn och fråga vad de tycker behöver göras, bara för att vara på den säkra sidan.
_**/Mvh Anne
Hur har de gått med henne?
Veterinären tyckte inte att det va så pass akut att hon måste in och kollas nu i helgen eftersom att hon är så pigg och glad och äter när hon väl får något blandat i maten. Men vi ska ringa för tidsbokning på måndag för att få en tid under veckan för urinprov. :)

#6 Okej, bra att ni rådfrågat veterinär, hoppas allt går bra 
_**/Mvh Anne
skriv hur det gick med henne. Jag tänke även på att det kan vara löptid för henne, grannens tik sluta äta i flera dagar hon handmatar henne med gott då äter hon men inte sin mat. Dricker det vet jag itne om hon gör mer, men kissar gör dom mer även innan löpet har kommit igån för markera ut att dom finns.
I måndags bokade vi tid hos veterinären och skulle åkt dit idag. Men i tisdags började hon löpa och vet. sa då att vi inte behöver undersöka henne utan att det va ett helt vanligt "innan löp" beteende! :)

#9 Okej vad skönt, hoppas att hon blir som vanligt igen då 
_**/Mvh Anne