Skogsprommis med skräckinslag:-)
Hejsan alla glada!
I går var vi på en lång prommis i en skog som vi normalt inte brukar vara i.
När vi hade gått ca 1 timme så ropar sambon,Lena! det är ingen fara med det ligger en orm här
,jag som har ormfobi stelnade till och kopplade hundarna fort som attan för dom var hos mig….sedan sa han det är bara en snok…phu! så den tittade jag på från håll…jättefin med fina gula fläckar på huvudet,åsså börjar den väsa och borta var Lena med hundar
.
Efter en stund så har jag snott in mig i ett väldigt risigt skogsparti…hela tiden med Snodden i hälarna och visste faktiskt inte hur jag skulle komma loss,då säger sambon (bara några meter ifrån mig),en orm till här Lena jag fryser till is glömmer bort att jag har grenar överallt och pressar mig ut på stigen igen,kopplade snodden fort som attan!,Jag tog även spike som var kopplad vid detta laget….sambon tittar och detta var en huggorm,men han lugnade mig med att den var slö för det var ju lite kallt…
Vi gick vidare mot bilen för nu hade jag fått nog för denna gången,och vad ser jag inte efter 100m jooo en svart huggorm till som ligger i slänten och nyss har ätit nått…jag kan tala om att det gick fort till bilen sen…jag har drömt inatt om att det kravlade ormar i hela sängen osv osv…läskigt värre
.
Så här efteråt måste jag berömma sambon som tog det lugnt och framförallt pratade lugnt med mig,och jag tycker även det var lite synd att jag inte hade kameran med mig,i så fall hade ni fått ormbilder idag
.
Jag kommer inte att återvända till den skogen på ett bra tag i alla fall
.

usch fy vilken skräck upplevelse jag skulle bli lika rädd jag.
Stackars Lena vilken skräckrunda. Hoppas du hämtat dig 
Zabelle
1,Ja det var det verkligen
2,Tack näe inte helt men jag ägnar mig åt att inte tänka på det så mycket

Haha… Åhh det var länge sen jag hittade någon orm i skogen, blir lite avis.. får hålla mig till den som jag har i terrariet här hemma!
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag har så dålig koll på vilka ormar som är farliga, vet ju inte ens om det är en ofarlig snok eller en giftig orm 
Men vackra är de i alla fall.
Zabelle
4,förstod väl att du skulle komma med ett inlägg
,jag skulle också kunna titta på din orm,om den är i terrariet
.
Haha skämt åsido det var synd att jag inte hade kameran,jag hade kunnat få fina närbilder på dem alla tre
åfy jag gillar inte heller ormar :S är inte livrädd men går inte heller nära en orm de är ju rätt snabba ja ursh ja ryser redan nu.
Din stackare. Vill bara säga att efter första ormen jag sett hade jag suttit i bilen o inte lämnat den förrän jag kommit därifrån.
Har också ormfobi.
Har jag sett en orm på ett ställe går jag aldrig någonsin dit mer.
Tack o lov har jag inte sett några i den skogen som jag dagligen går med Silver i.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
8,näe jag kommer nog ha svårt att gå dit igen och gör jag det så håller jag nog vovvsen kopplade hela tiden….och då är ju glädjen liksom borta…i skogen är dom ju alltid lösa…

Oh, ormar som är så vackra varelser 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
10,ja inom lås och bom

#11 Ja visst är de vackra där med, men jag tycker det är trevligt att få se djur i deras naturliga miljö
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
12,jamen inte när jag ska gå där ju
…men jag håller med

Haha, ja de rör ju på sig i ormvärlden nu. Alla måste hitta sina ställen att övervintra på. Själv har jag inga problem med ormar. Jag är van vid ormar och kan sitta i timmar i ormtäta områen och bara beundra dem. Inte så kul om hundarna blir bitna dock, så på det viset är det ju lite otäckt.
Spikes, snart har du ett drygt halvår att se fram emot då du förmodligen kommer slippa träffa ormar i skogen.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
# 11 Håller med inom lås o bom.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Usch! Stackars lilla Lena! 
Själv flyr jag i panik med hund och fästman om det skulle finnas en orm i närheten, har världens ormfobi och gömmer mig bakom fästmannen om det är ormar på tv. Hua!
Visst är dom fina, men jag skulle inte vilja hälsa på någon. Fästmannen försöker dock få kontakt med en gammal kompis som har en stor majsorm som jag då ska hälsa på.. 

Hörre du ts, vart bor du någonstans och vilken skog befann du dig i? Undrar lite pga att du verkar ju stöta på mkt vilda djur på dina skogsutflyckter!!!
14,ja det är då tur det
15,
16,jag hoppas för din skull att du kan få bort lite av din fobi,för det är inte roligt att vara rädd för något i skogen
.
17,Jag bor lite utanför Hässleholm,skogen jag var i har jag glömt vad den ligger,det var bara ett hus i närheten….ja jag har nog haft tur nu ett tag med de vilda,men skulle ju helst velat se en varg eller ett lo på håll,då skulle min lycka vara fulländad
#18 Mjo, det vore toppen eftersom att ormar finns lite här och var. Björnar däremot kommer jag nog alltid att vara småskraj för. På håll (gärna på andra sidan ett staket eller sådär) så är dom riktigt fina, men sedan blir det läskigt. 

Åh fy
Usch!
~Quila Roze~

#18 Då förstår jag att du får se lite mer än vad jag gör, jag bor ju på Österlen (södra Skåne). Jag har sett Lo i verkligheten, men det var hemma i kära Hälsingland och hälsinglands landskapsdjur är just lodjur, så det är ju inte så himla ovanliga där uppe.
21, det är fint där med
Ja vi bor ju på landet i en liten by,och skogen har vi ju där tomtgränsen slutar så visst ser jag mycket,jag önskar bara att jag vore snabbare med kameran
.

#22 Jo, visst är det fint här med, det har ju sin charm! Men jag som då är norrläng i grund och botten saknar skogen ENORMT!!!
23,det förstår jag,jag har alltid placerat mig så jag har skog omkring mig,dels för att jag alltid älskat naturen och dels för att jag alltid haft hund….det finns inget mysigare än naturen,jättekul att stöta på alla ruiner av stenhus lite överallt också