Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1532 ggr
mealily
0

Nu är han hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag har jag åkt buss ända till Arjeplog bara för att hämta min efterlängtade valp :) Han har fyra raser i sig, norrbottenspets - gråhund - västsibirisk lajka - vit älghund (25% av varje), och är nog den lugnaste valp jag träffat på!
Den 3,5 timmar långa bussresan gick helt utan problem, och det var många som kom och ville klappa på lillen :)

Just nu ligger han i sängen och sover.
Han har ätit och druckit, men inte kissat eller bajsat, blir väll imorgon! Mest troligen inne, då han inte vant sig vid stora världen än ;)

Den här valpen är så sjukt efterlängtad och det känns superbra! Jag var tveksam till hans blandning till en början, men båda föräldrarna och gammelföräldrarna har bara varit till sällskap och varit usla på jakt. Så den här lilla killen blir nog en bra sällskapshund och han kmr såklart få motion och aktiviteter.

Lillen har inget namn än, så namnförslag mottages gärna ^^ det var tänkt Gizmo från början, men han ser verkligen inte ut som en rund liten busig Gizmo.

mina-grisar
0

Oj oj oj, söta nosen då!! Riktigt sötGlad. Om jag hade fått en han valp & fick välja namn, så skulle det bli Kompiz eller Trubbel. Lycka till med go biten.

mealily
0

Kompiz är gulligt :D

AnneN
0

Grattis till den nya familjemedlemmen Glad Skönt att resan gått bra.

Finns en artikel här med lista över hanhundsnamn från A-Ö som du kanske kan hitta ett passande namn i.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Xondah
0

Jättesöt liten kille=)!

mina-grisar
0

Django eller Zero kanske ?? Jag tycker han ser ut som en Kompiz, men det är du som ska bestämma såklart, inte jagSkäms. Men namn är ju så roligtTungan ute. Berätta vad sötisen fick för namn senTungan ute.

Eija
0

BALOO!…..eller varför inte SAMBO!…..han är ju jättesöt, ge honom en puss på nosen….vilka vackra bedjande ögon, dom kommer du att få problem med…..uj, uj, uj…Flört

Royalz
0

Gud vad söt :)

[matildax]
0

Han är ju helt otroligt söt! Oskyldig
Det första namnet jag kom o tänka på va Loke ;D

mealily
0

#3, åh tack, ska genast kolla!

#6, hahah ja han vet precis när man ska titta på en sådär! På bussresan hem var busschaffören väldigt skeptisk att ha hunden med på resan då jag inte hade transport bur, men så tittade valpen på han med dom där ögonen och visst fick han följa med.. ;)

#8, Visst ser han ut som en Loke? Speciellt kroppen är väldigt tung och muskulös, en riktig Lokekropp! Men en fluffig valp med stora bambiögon som backar undan för en kattunge kan ju inte heta Loke.. :<

Ziggi
0

Vilka ögon…! Smälter! Kyss

mealily
0

Hihi, visst är dom underbara? :)

Lite update:
Han är superduktig med rumsrenheten, har bara bajsat och kissat en gång vardera inne!
Idag släppte vi lös han för första gången, och det var ju superkul. Ska börja träna inkallning snart med honom. Men så kom det två barn på sparkcykel, och då blev han rädd och sprang och gömde sig under en bil.. Det var inte kul för mig haha! Han vägrade komma och jag fick ta en kvast och putta ut honom :<

Royalz
0

När han inte kommer ska du springa åt andra hållet. Då följer han garanterat med :)

mealily
0

Ja, det har jag gjort :) Men det blir mest så att han inte springer ända fram utan mer åt sidan eller framför och gruffar och vill leka ^^

Royalz
0

Då bör du träna på inkallning ;) Spring iväg och vänd ryggen mot han då kommer han komma ändra fram :)

Fast du har ju inte haft honom så länge så det kommer nog :)

mealily
0

Han har nu fått ett namn - Flax!
Efter en valp i 101 dalmatiner, och Flax passar honom då han har riktiga flaxöron ;D

Jillsan4
0

Han var ju helt underbar:) Lycka till med Flax

mealily
0

Tack :) !

Ziggi
0

Vilket fint namn, kan vi få se mer bilder på Flax senare? Oskyldig

mealily
0

Självklart :) Ska försöka komma ihåg kameran nästa gång jag går ut med han!

mealily
0

Lite bilder ^^

ska försöka komma ihåg kameran när jag går ut med han idag, så kanske jag får nån härlig 'hej-jag-är-världens-sötaste-valp-och-springer-som-en-tok-så-mina-ben-nästan-inte-hänger-med' ;)

mealily
0

..

mealily
0

Stör mig på att blixten gör ögonen blåa :/ Han har riktiga bruna rådjursögon (:

mealily
0

..

mer bilder kommer senare idag/ikväll (om det finns någon som vill se.. ^^)

Karizma
0

Gud så himmla söt :)

[iurochskur]
0

Så fin hund! Vi får våran lilla tik nästa vecka och åker med en lååång bit för att hämta henne, men det är det värt tycker jag.

mealily
0

#25, vad mysigt! Vad är det för ras?

[iurochskur]
0

#26 Det är en tax/drever tik som är 3 år. Hon är prövad i jakt men har inget intresse att jaga, så hon omplaceras till sällskap istället. Vi har letat efter en mindre hund och eftersom vi är mycket förtjusta i just tax så föll valet på henne…här har du en bild på henne.

Kram!

mealily
0

Vilken charmig en :D Hur långt åker ni för henne?

[iurochskur]
0

40 mil….*ler*…enkel resa.

mealily
0

Hoppas hon är lugn under resan då, annars kan det bli jobbigt ;)

[iurochskur]
0

Vi kommer göra många stopp, tur att hon är van att åka bil.

Karizma
0

#31 vi åkte ca 43 mil för våran plutta ångrar inte en mil o vi är villiga ta en sån resa igen för hund nr 2 :) ska bra hitta den först. åh, kul att du gillar tax hehe de är ju bra så söta (tycker dok inte min man). Du får visa egna bilder sen på henne :D

mealily
0

Vill bara skryta lite om min Flax Oskyldig..

Jag ångrar inte en sekund att jag skaffade honom, han är verkligen en riktig drömvalp.
Bryr sig inte om katterna, skäller inte när dörrklockan ringer, hoppar inte på främlingar, lagom reserverad mot folk han inte känner, kan gå lös ute och springer inte ut på vägarna, bryr sig inte om skällande hundar, visar redan att han är otroligt lättlärd, redan relativt rumsren..
Hoppas bara dessa egenskaper håller i sig hela livet! :) Inte ens har han försökt tugga sönder böcker/skor/sladdar etc utan håller sig till tuggknuten.

Men vem vet, detta kanske bara är lugnet före stormen. Kanske blir världens vilde när trotsåldern kommer :pp

Karizma
0

#33 han var jätte fin med, jag tor du har en jätte trevlig liten hund där. Våran tös har vart som din o det har hålt i sig hela livet (4år o var 4 år när vi övertog henne med) men jag har bra kontakt med fd ägaren :) Så har du tur håller det i sig. Ska du gå lite kurser sen med?

mealily
0

Vad härligt :)!
Ja, har tänkt gå valpkurs och sen ev. lydnad och träna lite Agility :)

Karizma
0

Kul :)