Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 3139 ggr
spikes
0

En yorkshire terrier....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bland många dvärghundar klarar en hel del….hur mycket tror ni att dom klarar i aktivering?,och hur lätta tror ni dom är?.

Kan dom följa med till stallet tex i ett par timmar osv osv….skriv gärna vad ni tror och vet….

spikes
0

Skriv gärna ni som har lika små blandisar…..men det förstod ni säkertFlört

AnneN
0

Jag är övertygad om att de klarar att hänga med på det mesta, dessutom är det en terrier så det är en jätte hund i litet format och kräver nog sin man/kvinna.

De kan absolut utan större problem hänga med till stallet och ut på ridturer i skogen, de klarar säkerligen även att gå på Agility, lydnad, rallylydnad, Freestyle, långa skogspromenader och allt annat som en stor hund klarar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

2,helt rätt…tänk vad hemskt det är när man får höra att …nej en sådan liten hund kan du inte ha med i stallet i flera timmar,dom kan ju trampa på den…eller träna med överhuvudtaget…det finns ingen ras som är så snabb som tex en york….katten hinner tex inte upp råttan på det sättet en york gör,dessutom dödar dom humant med ett knäck i nacken och så sover dom…

Jag har även varit på agilitytävlingar med just yorkar,och det är knappt så ögat hinner med att se hur fort dom tar hindren.

Mina har alltid skällt när det varit något aldrig i onödan…det är en väldigt stor hund i ett mycket litet paket,och jag tycker det är synd att folk bara ratar det och inte tar till sig det enormt roliga jobb som är med en liten hund…

Xondah
0

Tycker också små hundar ofta bli ratade för att folk tror att de inte är tillräckligt med hund för att utföra arbete.

Fick höra av en dam att en såndär hund behöver ju inte röra på sig det måste vara bekvämt(om min jrt), hon hade minsan haft schäfer och de är riktiga hundar de. Man slutar aldrig förvånas.

Står en bra sak på jrt klubbens hemsida..en liten hund som kräver en stor hunds aktivering.

Sen får man höra att små hundar är jobbiga och skälliga, inte så konstigt när de behandlas som sköra och att de skulle gå sönder. Väldigt tråkig inställning som många har.

spikes
0

4,ja visst är det…och jag menar ju då också riktiga dvärghundar…men det är lik förbaskat en hund..

AnnL
0

Också helt övertygad om att den klarar lika mycket som en stor hund.

Har själv en liten hund i som orkar hur mycket som helst. Brukar säga, jag har en stor hund i litet format. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Karizma
0

de är aktiv ras, en pigg liten hund lätt lärd. Har fina minnen av denna ras men en olycka hände i stallet :S Hästarna skulle in från hagen -stallet gick de in själva hunden bruka akta sig tills man säger nu är det ok. men iaf jag var tack-o-lov inte med men hunden hade trott det var klart men en unghäst gick in i fel box o kaos i hästväg hunden var inte snabb någ att akta sig så den vart trampad illa, den sköt av grannen som kom efter några min. Ryggen var knäckt. men annars klarar denna ras av jag tycker dok man ska göra det säkert för dom tänk säkert som man gör för sig sig o andra det gäller även hunden. Den tiken var annars med även när man red o körde hade egen väska som man hade på sadeln hon sa till när hon ville upp, körde man satt hon oftas med hela tiden utan på den prevata vägen skulle hon strosa själv. ursh ja söt o rar var hon även kunde hon le varje gång hon hörde mig kom hon som ett skott o log :) lilla plutta.

mealily
0

En york passar säkert att ta med i stallet, bara man lär den att hålla avstånd från alltför stora och klumpiga hästar :)

Xondah
0

#7 Jag vet stora hundar som skadadats så hårt att de avlivats eller blivit hjärndöda på en gång så de gäller att lära in hundarna att hålla avstånd från hästarna.

Karizma
0

#9 det var inte min hund och jag vet att flera andra hundar med skadat sig ovasett storlek sa bra mitt minne.