Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 3614 ggr
spikes
0

Godmorgon allihopa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en del vet så var jag i Stockholm i helgen och gjorde ett besök på naturhistoriska museet där…fotade en del också,så jag tänkte dela med mig av en del djurbilder…

Men jag kan berätta att när jag kom till Vargarna så fick jag en enorm känsla att åka tillbaka till Kolmården och få känna på dem på riktigt igen…så jag antar att det blir så endera dagen…

spikes
0

Mårdhunden är så söt…men farlig

spikes
0

Tjäderdansen ser så kul ut på riktigt

spikes
0

Mera varg

spikes
0

Eftersom jag aldrig hinner ta en bild på våran kattuggla på våran tomt i träden…så följer här en bild på hur den ser ut;-)

spikes
0

Jag älskar lokatten ocksåFlört

spikes
0

Räv som jagar råtta gulligtGlad…hade en collie som gjorde så också…

spikes
0

Mamma björn och bäbis i lyan

empan-hampus
0

Åh, haha där har man varit måånga ggr! Tycker lika synd om djuren varje gång.. x(

spikes
0

8,tack för notisen om bildernaObestämd….visst får man en känsla av det….men jag tror inte dom har dödats på ett inhumant sätt,då är det värre när man rastar på vägen hem och en stor djurtransport med ihop packade grisar som skriker i högan sky åker förbiRynkar på näsan,dessa är i alla fall döda,och varför går du dit så många ggr,om du tycker så illa om det?,kan det vara för att du ändå är intresserad av att se dessa djur?…

zabelle
0

Tack för att du delar med dig av dina fina bilder! Skrattande

Zabelle   

spikes
0

10,TackFlört

Freke
0

Va f**! Var du i stan i helgen? å inte hörde av sig!!!

Skäms

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

12, hahaha hade inte en tanke på det felåtSkäms,jag lovar dig att jag hör av mig nästa gång…vi blev så sena på fredagen eftersom jag körde fel hundra ggr med bilen,och varje stockholmare jag frågade sa….kör till stockholm!…men vad fasiken jag var ju i stockholm! ju hahaha…tur man kan skratta åt eländetSkrattande

AnneN
0

Vilka härliga bilder, nu vill jag ju dit… Har varit på naturhistoriska 1 gång då jag var 7 eller 8 år

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Freke
0

Hmm.. Vet du inte att man ska inte fråga en stockholmare om vägen? Dom hittar ju inte i sin egna stad!! Dom vet var saker finns en inte hur man kommer dit om det inte finns en tunnelbana dit, samma med taxichaffisar, hade dom inte gps skulle dom aldrig hitta, knappt så dom gör ändå!

En annan som åkt, kartbok åt en budchaffis hittar de mest skumma adresser som inte ens dom som bor i samma kvarter vet om att dom finns där..

Skti kul å reta dom för det!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

14, TackGladja det var en liten upplevelse.

15,Hahaha ja det var precis så min son sade när vi väl kom framSkrattande,jag har sagt åt grabbarna nu att det sista dom ska göra är att övningsköra i s-holm…alla vägar är stängda och ingen vet var dom ska hahahaha

empan-hampus
0

#9 För jag vill inte ha skolk, man får det när man inte följer med klassen, om du inte visste det.. Jag brukar hålla mig borta från djuren där ;)
Männiksor har dödat dom för att vi ska gå och kolla hur fina dessa djur är :) Gulligt va??
-.- Dom är mycket finare när dom är levande..
Hur har dom dödats om inte av människorna?

Karizma
0

Fina bilder du visar, visst tycker man det är lite synd om uppstoppade djur men å andra sidan som spikes säger vägar är farligare. Och väldigt många lever helt i stadsmiljö ser inte vilda djur måste detta vara fint o se, ja lite extra än vi som ser lite mer :). Som räven hoppa gjorde även våran pudel och han fick även fram sork :S ja det va inte trevligt men sorkarna dog snabbt.

spikes
0

17,och hur tyckte du att jag skulle veta att du gick dit med skolan?,Men tycker du inte om bilderna behöver du inte heller kommentera det,folk kan ta illa upp,fick i alla fall jag lära mig i skolan….dock inte jag…

Och hur vet du att alla dessa djur inte hade en sjukdom som gjorde att dom fick lov att tas bort då?….oftast är det nämligen så,eller att en jägare till och med har skadeskjutit något,och då är det en human handling att döda för att slippa lidandet…..

Jag vet att dom är finare levande…men samtidigt så är det inte alla som har/får förmånen att se alla dessa djur och i det fallet tycker jag att det är bra att dom har detta museet….

Nu har jag nog pratat klart med dig om detta,tänk till lite nästa gång innan du skriver…

18,Tack och jag håller fullt och fast med dig;-)

PillanN
0

Jättefina bilder,måste ha varit en upplevelse att vara på plats Glad

#14 Hallå där! Inte visste jag att du varit där!

AnneN
0

#20 Men var inte vi dit den gången du, jag & mamma åkte till Stockholm? Har fått för mig det iallafall, eller blandar jag ihop det med något annat?

_**/Mvh Anne

spikes
0

20 tack pillanGlad

21,men anne Förvånadvet du nu inte var du varit igen?Tungan uteSkrattande

AnneN
0

#22 Haha, menar du att jag någonsin vetat vart jag är eller varit? Tungan ute

_**/Mvh Anne

spikes
0

23,nä det är ju det jag undrar "visslar" hahaha,tala nu inte om för andra att jag är lika virrigTungan ute

AnneN
0

#24 hihi, jag lovar att inte säga något Oskyldig

Se hit alla, spikes är lika virrig som mig!!!!!

PS jag sa inget, jag bara skrev Tungan ute

_**/Mvh Anne

spikes
0

25,Förbaskade skvallerbytta!!!!Skrattandemen jag e lika lycklig virrig som inte virrig hahahaha

zabelle
0

#23 inte har väl du dåligt lokalsinne??? Tyst Tungan uteSkrattande

Zabelle   

AnneN
0

#26 *fniss* Oskyldig

#27 Haha, om inte jag har dåligt lokalsinne så finns det ingen annan i universum som har det heller Tungan uteSkrattande

_**/Mvh Anne

AnnL
0

# 27 o 28  Nä det märkte inte jag heller att Anne hade dåligt lokalsinne he he. FörvånadTungan ute

# 26 Vilka fina bilder du fått till.  Älskar djurbilder.Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

29,Tack ja det var kul att se och det bästa var ju att man fick faktiskt känna på allt utom djuren i montrarna då…..jag tog även bilder på homosapiens,det intresserar mig det medFlört

empan-hampus
0

#19 Jag tänker inte tänka till nästa gång jag skriver.. ?
För jag ser inte att jag skrev nå fel ;)

spikes
0

31,må så vara…men du lär dig väl du också någon gång kanskeObestämd…..

PillanN
0

#25 Snurrig är ordet! Du åkte så mycket karusell så du får väl skylla på det SkrattandeFlört Nix vi har inte varit där….men nu fick man ju se tack vare Spikes fina bilder.Skulle mer än gärna göra ett besök där :)