Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: ot-off-topic
Läst 928 ggr
minja
0

OT Vad skall jag göra??

Hej, jag vet böver råd är nu.

Jag har haft ute en annons på en annan i fokus sida om saker (inga levande varelser). Och efter budgivning så var det en som vann. Allt frid och fröjd så här långt, vi kom överrens om att jag skulle väga paketet då det skulle sickas, och så skull personen sätta in pengarna på mitt konto.

Frakten vart lite dyr men personen ville ändå ha dom. Och jag sa att om det var ok, så kunde personen sätta in pengarna först så kunde jag sicka iväg packetet sedan. Gätte ok vart det, dagarna gick och sedan efter några dagar så sa personen att den satt över pengar och att det var fritt fram att sicka iväg det. MEN jag har inte fått några pengar och efter typ 2 månader här nu så har jag fortfarande inte fått några pengar, så jag pm:a denne och sa som det var att jag måste få sålt dom här sakerna då jag behöver pengar och hörde jag inget av henne under den dagen så säljer jag det vidare, och personen sa självklart att denne satt över pengar för länge sedan (utlandstransaktion är det tal om)och att hon bara gått och väntat på paketet, men personen skulle gå till sin bank och kolla och höra av sig i går. Men jag har inte hört ett ljud från denne. Så hur skulle ni ha gjort? Hoppas jag inte bryter mot några regler här nu, men jag måste få råd då jag verkligen behöver pengarna NU.

Tina-A
0

Har du skickat iväg paketet?

Det händer i sällsynta fall att paktet kommer vilse, och det är därför hon inte fått paketet (om du skickat det), och det kan du tyvärr inte göra något åt måste du säga till henne. Det var inte ditt fel.

Att PENGAR där emot inte kommer fram när man sätter in på rätt konto har jag aldrig hört talas om. Om hon nu har satt in pengar han hon antagligen satt in det på fel konto. Gör såhär att du ber henne om att få se kontoutdraget där det står hur mycket hon satt in på "ditt" konto, du behöver inte se något annat förstås utan bara just den summan. Kan hon inte visa dig så har hon inte satt in pengarna, strunta då i henne och sälj det vidare om du har paketet kvar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

minja
0

Hej. Tack för ditt svar. Jag har inte sickat iväg det ännu, så det är kvar här.

Jisses vad blond man är när man inte tänkt på kontoutdraget… Tack!

Freke
0

Om personen inte kan styrka att denne satt in pengarna på ditt konto, så är det bara att sälja eller på annat sätt göra sig av med det!

för att få in pengar, utlandsbetalningar brukar inte ta mer än 4dagar

Så personligen tycker jag inte att du ska skämmas för att sälja det till någon annan

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

AnneN
0

Håller med både 1 & 3, hoppas du får sålt sakerna och betalt för dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

minja
0

Nu har jag pm:at personen om ett kontoutdrag, så får vi se vad som händer…Usch jag har dåligt samvete att behöva be om det… Men det är ju ändå 700 spänn det handlar om (ok fraken är inräcknad) men det är ju pengar lixom.

Karizma
0

Jag har haft strul med att betalat in fel konto, nu gick det snoka reda på vart dessa var och kunde då flyttas till rätt konto. Kontoutdrag kan man få fast det gått flera mån och det bör stå överföring om hon gjort det via bank annars bör hon ha kvar insättningen och vilket giro det sattes in på. Hoppas att det löser sig för dig och den personen har vart ärlig.

minja
0

Enligt hennes bank så var pengarna dragna, men det visade inte något minus på hennes konto tydligen. Men on skulle gå in till banken och överföra där ifrån på måndag så får vi se vad som händer… Kontaktade en annan som var intresserad, men det var tydligen inte aktuellt förrän i slutet och då är det lite sent, men om jag inte får sålt dom innan dess så får jag ta det. Men nu får vi se om jag får några pengar senast fredag då….

Tack för alla komentarer, det är surt när det skall bli såhär, men vi får hålla tummarna att det löser sig nu.