Chihuahuamix?
Jag (tror jag) har en chihuahuamix.
Nu är den mixen (oavsett annan ras) väldigt vanlig, så nog ska väl några här inne också ha en chihuahuamix?
Berätta gärna lite om er hund 
Krecia [Krä-tja]
Hon är en väldigt lugn och trevlig hund.
Henne fick jag av min underbara vän Nikkis här på iFokus och jag är så nöjd!
Krecia som betyder "Liten mullvad" på Polska lever väl upp till sitt namn ibland.
Ofta när hon ligger i sängen kan hon få ett ryck och fara runt med nosen mot madrassen, hihi.
Hon går alltid lös och hundar finns inte i hennes värld.
Inte katter heller för den delen..
Inkallningen är på topp och att avbryta en liten nöjesjakt är inga problem.
Hon följer alltid med vart man än ska..
Med sina stadiga 4,3 kilo och 27 cm i höjd så är hon smidig att ta med..
Jag har på skoj frågat folk om vilka raser de tror gömmer sig i henne och fick till svar
- Fransk bulldog
- Pudel
- Chihuahua/papillion
Kan stämma, men å andra sidan kommer hon från polen och kan ha inhemska raser i sig eller en hel massa annat. Ingen vet..
Själv tycker jag hon är lite fulsöt, men oerhört charmig 
jag gissar på dvärgpudel o papillon, jag tycker hon är söt :) ser ut att vara en rätt smart hund?
Super fin, då fattar jag varför det gissas på vara i en fransk bulldog i henne :) Svansen kanske säger att det är en sån med i henne?, våran tik har med en så liten stumpsvans :D men ja hon är softis-imaal 50 50 o där finns det dom med kortsvans :) Kanske är en mer terrier i henne , vad har de för inhemska raser i polen? tänkte om man kunde gissa sig om hon var lite mer lik någon sån ras.

#1 Jag tycker det ser ut som om hon har Schipperke i sig.
#4 Jadu, jag vet fakstikt inte vad det finns för inhemska raser där.. 
#6 Vilken cooling! Ja, det du säger stämmer nog..
#9 Ser ut att vara något terrier av något sort..
#10 Jaa jag har tänk på det :) Har funderat på lite raser, Men man kan ju aldrig veta..
#11 Nej gud nej.. Vem vet, kanske finns en schäfer eller en marema där inne långt bak.
Haha.

Jag har en Chihuahua/Papillon kille! Han är underbart go och härlig och älskar att mysa!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
#13 Åh jag vet, han är så fin tycker jag!
vad fina små hundar ni har :)

#14 Tack :)! Din lilla vovvsing är väldigt söt hon med :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
#16 tack :) hon är jätte söt, folk gissar massor på konstiga raser sist var det en kines dom gissa på herre gösses undra vad han tyckte var lik då? haha pudel är väl favvo gissningen o sen puli. Men alla har fel inte nån gissar på vad hon har i sig :) . Sen är våran dam allt vad vi önska oss.