Golden / Border collie
Här är min lilla golden / border collie - valp Sammy!
Han är 3 månader och sååå himla söt o go! :D Han är ca 75% golden o 25% border collie om jag fattat rätt.
Själv tycker jag att han inte ser heeelt ut som en golden medans andra tycker han ser ut o va 100% golden. Jag tycker han har lite smalare nos, lite annan päls, mer "utstående" öron om ni förstår och hans kroppsbygnad känns lite annorlunda. Men jag har iofs inet sett många goldenvalpar heller så jag vet inte, tycker bara dom brukar va lite pluffsigare på nåt sätt redan från början han har vart sån här sen han va liten. :)
Dessutom älskar jag hans svarta färg runt ögonen! :D
Vad tycker ni, ser han ut som en ren golden??
Supersöt!
Tycker att han har ansiktsformen av BC o så öronen delvis.

Så söt han är
Håller med #1 om att iallafall huvudet är lite mer åt BC hållet, kroppen är svårt att avgöra då han ligger ner
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Han ser inte ut som en renrasig golden.
Möjligen för det otränade ögat han kan misstas för en jaktgolden..
Söt hursomhelst 
både ja o nej, dels ligger han ner o så är han ung bara 3 mån. men tycker han har lite smal nos söt som socker är han :)
Måste bara säga.. Fy tusan vilken söting!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag håller med dom andra, han har smalare nos! Men han han är SUPERSÖT
!!!
Jag tycker också han är supersöt! :) Älskar den här blandningen, speciellt när det är lite mer bc i dem men han har sååå sött ansikte!! :D

Har en vännina som har en Mexicansk nakenhund med hår, som liknar din oerhört mycket, ska fixa en bild på henne och lägga upp så ska du få se vad dom liknar varann
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#8 du får visa en bild för jag har inte sett mexikan med hår, tycker de ser mindre fina ut utan men det får man väl itne säga :D
#0 Så söt! Ganska lik en golden, lite mindre bara.
Jag har samma blandning på min hund. Fast 50-50%
Zabelle
Okej! :D Ja, det är ju olika vad som framträder mest. En 50/50 kan lika gärna se mer ut som en golden än han osv, men oftast är det vä ju mer det är i hunden. :)
Märker även på hans personlighet att han inte är ren golden. Han är inte lika mycket för att bära som en golden och är mycket med i hasorna på en, likt en BC.

Jag har en blandnig mellan bc/flatte och LITE golden (hans mormorsmor var renrasig golden). Jag har fått höra en otroligt massa gissningar på vad han är för ras, då väldigt många tror att han är renrasig. Någon gissade att han var mexicansk nakenhund med päls, någon gissade på setter, vissa har sett att det är bc i han å någon har gissat på att det är golden i han, men det är inte en enda människa som har gissat rätt på alla 3 raserna.
Sätter in en bild på Teddy!